- 352 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Vakit Vakittir
Korona günleri bize bazı şeyleri öğretmiştir. Mesela dışarı çıkıp gezip dolaşmanın, arkadaşlarımızla veya akraba ve komşularla sohbet etmenin, irtibatımızın, piknik yapmanın vs. ruh sağlığımız üzerinde ne denli olumlu etkileri olduğunu öğretmiştir. Bazıları zorunlu olarak evlerinde günlerce nasıl vakit geçireceğini bilemediler. Oysa ki vakit hayatın kendisidir. Kimileri evlerinde okudular, film seyrettiler, sosyal medyayı kullandılar idman yaptılar. Bazıları sadece şikayet etti, ertelenen işleri nedeniyle bunaldılar.
Vakitlerimizi değerlendirmenin ve değerli kılmanın bir yolunu bulmalıyız. Belki bu gerçeği de yaşayarak öğrenenler oldu. Meşhur bir sözdür :Hayat üç gündür. Dün geçti, yarın belirsiz, o halde hayat bugündür. O bakımdan hz. Ömer “Bugün Allah için (siz isterseniz kendim için deyin) ne yaptım? “ diye kendimize sormamızı öğütlemiştir.
O halde kendimizi geliştirmek adına neler yapabiliriz? Ülkemiz için, toplumumuzun sorunları için neler yapabiliriz? Hatta dünyadaki adaletsizlikler, insan hakkı ihlalleri konusunda neler yapabiliriz? Bunları sorgulayabilmek bile insanlık adına önemli bir adım sayılır. Karanlığa küfredeceğine bir mum yak. Muhammed (as) buyurmuş ki :”Eğer bir münker (kötülük) görürsen elinle ona engel ol ve değiştir. Elinle engel olamazsan dilinle engel ol, değiştir. Bunu da yapamazsan kalbinle buğzet (kötülüğe karşı ol) “
İslam felsefesinde “dehriyyun” diye isimlendirilmiş bir akım vardır. Dehr, zaman demek. Onunla ilgili ayet “Onlar, "Hayat, ancak bu dünya hayatından ibarettir. Birilerimiz ölürken, birilerimiz doğar. Bizi ancak zaman yok eder." dediler. Oysaki bu konuda gerçeğe dayalı hiçbir bilgileri yoktur. Onlar, yalnızca zanda bulunuyorlar.( Casiye, 24)” Bundan çıkarabileceğimiz mesaj nedir? ‘Bizi ancak zaman helak eder’ diyen inkarcılar, zamanın da bir yaratıcısı ve sahibi olması gerektiğini anlayamamışlar.
Bir de şu var. :Bir atasözüne “Vakit nakittir. “ denmiş. Yani vaktin parayla ne ilgisi, bağlantısı olabilir? Bana göre şöyle anlamak mümkün :Vaktini değerlendirenler başarılı olur ve değerlendirdiği ölçüde para kazanabilmek şansları olur. Veya vakit, en az para kadar kıymetlidir.
22.06.2020
Aliustaoğlu
YORUMLAR
Vakitle ilgili çıkarımlarımızı keşke böyle bir tablo yaşamadan da yapabilseydik. gerçi ben toplumca gereken dersin alındığından hâlâ emin değilim ya!... :(((
Bilimle yeterince tanıştırılmayan toplumların dini söylemlerle eğitilemeyeceğini yüzyıllardır insanımıza anlatılamadıysa ( ki görünen o! :( ) ... bu söylemler de işe yaramaz diye düşünüyorum... :(((
Konuyu gündeme taşıyan yazınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Aliustaoğlu
Teşekkürler.