Yavaş Giden Teknoloji
Çaylak gel bakem buraya.. Efendim usta..
Şu ekranda hangi linke basınca çakmaklara gaz doldurabilirim.. Anlamadım usta, bak çat çat çat ses geliyor amma gazı bitmiş yanmıyor çakmak, internetten nasıl doldurabilirim diyorum..
Üstad üstad... Bu iyice bunadı..
Ne...
... Yazmadım, lakin saydım say çaylak..
Ne oluyor usta?
Üstadım bir şey olduğu yok.. Her şeyden anlarım diyordu bu çaylak da, daha çakmaklara gaz doldurmayı öğrenememiş internetten..
İnternetten gaz mı dolduruluyormuş çakmaklara usta.. Ne zaman çıktı bu teknoloji, benim neden haberim yok, neden bildirmediniz bana..
Öyle bir duyum geldiydi üstad kulağıma da, aradım taradım bulamadım, şu terbiyesiz çaylağa seslendim, o da bana bunak dedi, kovalım bunu işten. Teknolojiden bilgisayardan anlar diye almadık mı bunu işe..
Çaylak..
Efendim üstad..Doğru mu ustanın dedikleri..Üstadım sizde mi... Ne sizde mi çaylak...
Ustanın çakmağını doldur internetten, kızdırma ustayı..
Üsttt...
Ben kaçtım, kavga etmeyin, döndüğümde çakmaklara gaz dolmuş olsun..1 saate dönerim..Hem şu ortalığı da bir toplayın, ne kadar dağınıksınız.
Usta, efendim çaylak.. Hiç internetten çakmağa gaz doldurulur mu , kafayı mı yedin sen??
Hem bu ekran neden çatladı böyle...
Neden çatlayacak, gösteriyorlar, elimi uzatıyorum arada alamıyorum .. Zorluyorum ekranı arada, Yok yani parası da uygun..uzatıyorum almıyorlar..
Kim almıyor usta?
Çaylak sen hangi devirde yaşıyorsun, ne okudun sen ...
Hadi doldur şu çakmağı, kibrit de kalmamış zaten.. 5-6 tane çakmak var hepsi boş...
Bak hele, bak şu kırmızı renkli çakmaz gazının kutusunu al, onlar daha uzun ömürlüymüş.. bir kutu da kibrit alalım..
Tamam usta, nerde boş çakmakların kalanı, çekmece de...
Nereye gidiyorsun çaylak...
Bakkala gidiyorum usta.. Hatta dursun bu çakmaklar burada da ben bir gaz tüpü alıp geleyim..
Ya usta, efendim çaylak.. Şu doğalgazdan dolduramaz mıyız çakmakları..
Şu ekrandan uzan al işte, ne uğraşacaksın doğalgazla, aparat lazım ona.. Şu linki bir bulsam, giriş linkini, pencere açılır da...
Usta boş ver interneti, şu ocağın üstündekileri sökelim, oradan basalım gazı.. Daha kolay olur..
Öyle mi diyorsun, hiç yapmadık daha önce ama..
Daha önce ekrandan elini uzatıp bir şey almış mıydın usta..
Aldık ya geçenlerde, bir gün sonra gelir dediydin.. Gelmişti.. Ama şimdi hemen lazım, hepsinin gazı bitmiş çakmakların. Öyle bir gün bekleyemem.
Usta tamam, al bakalım yanacak mı..
Çat... Yandı.. Nasıl becerdin çaylak bunu..
Doğalgaz bastım usta.. ne internete ne de bakkala markete gitmeye gerek kalmadı artık..
Ne cahılsın be çaylak, doğalgaz mı daha pahalı yoksa şu internetteki mi tüp mü? Ölçsene bir hangisi ucuza geliyor, sanki bizim aklımız çalışmıyor oradan doldurmaya..
Hesapla ikisinin arasındaki farkı ,kaç mililitre gaz doldurdun, kaça geldi, hangisi uygun. Fazla çıkarsa keserim yevmiyenden..
Nasıl hesaplayayım usta şimdi bunları.. Çakmaklar doldu mu doldu, al bu da sonuncusu..
Valla çaylak, üstad mikro kuruşun hesabını yapıyor faturalarda.. Gelince ona anlatırsın derdini..
***
Bu teknoloji çok yavaş ilerliyor.. Hala ekran engelini aşamadık ... Nereredeydi bu canlı link.. Hepsi ölü link bunların..
YORUMLAR
Doğru yere üç-beş 'mikro kuruş' 'donate' yapınca linkler ölmüyormuş canım kardeşim...
Yanlış yerlere tıklama aman diyim, dolandırıcı çok internette, kaparlar paraları, mixerde 'eycene' bi karıştırırlar karıştırırlar, nereden gelip nereye gittiğini onlar bile unuturlar fitiklerin.
Güzel yazı, saygılarımla.
Yinsani
linkler evet kurşundan beter olabiliyor. elimden geldiğince dikkat ediyorum..
teşekkür ederim nesildaşım..
saygılarımla..
Ağzım açık okuyorum...tövbe tövbe yarabbi "cin" işi bunlar, cin işi. Vallaha çarpılırsırsınız...bakın demedi demeyin.
Kahve ver, çay yolla, gaz doldur...bu ney ya...cin var bunların içinde cin.
:))
Kimbilir tarafından 6/22/2020 9:52:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
oraya gelmeden bir domates toplayacağım internet üzerinden:))
hayalsiz yaşanmaz..
eksik olma abim..
Teknolojiyle alakam olmasada ben usta değilim.
İyi ki de değilim....😁😁😁
Yinsani
İyi geceler.
Işte bu iyiydi..teknoloji zihnimize yetişemiyor daha...düşünmesi çokça ama.uygulama hala geriden geliyor..hani ışınlanma..hani klonlama..hani insanımsı robotlar..Ben de beklemedeyim..
Kalemine sağlık nesildaşım tebessüm ettirdi yazın iyi geldi bu saatte.
Sağlıcakla kal dilerim
Yinsani
Nesildaşım kahve varsa bir kahve uzat ordan:))
Delirtecek bu teknoloji bizi bu gidişe..:))
sağlıcakla..