- 1252 Okunma
- 8 Yorum
- 7 Beğeni
içimizin Değişen Renkleri
Ah be dünya
Neler alıp gittin böyle bizden.
Her gün
Biraz daha eksiliyoruz insan olduğumuz yerden.
Değişmez gecenin ve gündüzün rengi
Değişen içimizin renkleri...
Yazın köye gittiğimizde Ayşe teyzeyle tanışmıştık Allah rahmet eylesin. Çok yaşlaydı elinde bir değnek zor yürüyordu.Gözleri de görmüyordu yaşlılıktan dolayı.
Biraz sohbet etmiştik çocuklarının ve onların kışkırtmalarıyla torunlarının kendisini hor gördüklerinden, eziyet ettiklerinden bahsetmişti ve ardından beddua etmişti.
Öyle şeyler anlatmıştı ki içimden "Herhalde artık halisülasyon görüyor kadıncağız yaşlılıktan." Diye düşünmüştüm.
Ben bunları düşünürken o "Arabanın altında kalsınlar, başları devrilsin diye bedduaya devam ediyordu. Teyzeciğim dedim’’ yapma etme,’’ dinlemedi...İçindeki acıyla feryat etti.
Sonra köyden bir kaç kişiye sordum Ayşe teyzenin durumunu hepsi de doğrudur dediler "sen artık işe yaramazsın geber de git vs..gibi hakaretler ediyorlar yemek bile vermiyorlar dışarı atıyorlar biz elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz." demişlerdi.
Çok üzülmüştüm bu duruma sonra tatil bitti ve köyden gelip rutin yaşantımıza geri döndük.
Ayşe teyze cok geçmeden vefat etti üzülsem mi sevinsem mi bilemedim ve en acısı da ettiği beddualar bir bir gerçekleşti.
Önce büyük oğlu sonra bir torunu sonra oğullarından diğeri yollarda arabanın içinde can verdiler...
Anne,baba...
Duası cennet, bedduası -Allah muhafaza- ateş ...
YORUMLAR
Aygün Deniz tarafından 22.1.2021 21:10:38 zamanında düzenlenmiştir.
Sevil Sev
Sevil Sev
Hayat başımıza değdiğinde canımızı acıtan madde gibidir. Güzeldi üstad..
Sevil Sev
teşekkür ederim katılım için...
Ne yazık ki vicdansız evlatlar oluyor hayatta...Ve biliyoruz ki bu hayat bir sınav yeri kimi malı ile kimi çocuğu ile kimi de anne-babası ile sınavda ne yazık ki.Ama ne olursa olsun Allah herkese hayırlı evlat, evlatlarının değerini bilen ebeveyn ve kazanç versin diyelim.Vicdan ve merhamet sahibi insanlarla karşılaşmayı nasio etsin Yaradan.
Sevil Sev
Anne babalarının hayatta iken beddualarını alanların işi çok zor inanın hem dünyada hem de ahirette... Manidardı...
Sevil Sev
Sevil Kardeşim
Kardeşlik güzel şeydir diye başlayalım ve beddualı ve gerçek olan etkili kalem. Yaşarken kimsenin bedduasını almadım kimseye beddua etmedim diyemem neden dersen başkasının emeğini sömüren hakkını gasp eden canına kast eden edenlere gel de beddua etme oysa tanrılar da onlara mı çalışıyor diye düşünüyorsun bazen. Hani alma garibin ahını çıkar aheste aheste derler ya çıkmıyor. Yaşadıklarımıza bakıyorum da doğru söyleyen doğru yazan doğru davrananlar kodeste dışarı da olanlar adına fatiha okuyor. İnsana emeğe inanan biri olarak güzel düşünür güzel davranır güzel çalışırsan güzel yaşarsın.
Saygı ile.
Sevil Sev
Hepimiz yaşarken yanlışlar yaptık bazen yanlış anladık bazen dostlarımızın ayaklarına bastık bazen ittiler düştük kanadı ellerimiz yüreklerimiz bunlar hayatla örülmüş hatalar fakat kasten bir insana kötülük yapmak affedilmesi çok zor bir şey zaten bu nedenle hesap var mizan var elimizden geldigi kadar iyi bir insan olmaya çalısırsak diken tarlasına insan nasıl girer ve dikkatli yürümeye çalışırsa bir insan biz de bu şekilde Hakkın bize vermiş olduğu akıl ve kalp nimetini kullanarak yola devam etmeliyiz.Hayat bumerang gibi ve topragın bir de altı var bunu unutmamak lazım diye düşünüyorum..
her gün biraz daha eksiloyoruz insan olduğumuz yerden can alıcı gerçekte çok hüzünlü,malesef birçok yaşını almış güzel insanlarımız böylesi şiddete öfkeye maruz kalıyor,oysaki son demleri olduğu bilinmeli ,pamuklara sarılmalı sevgiyle şefkatle oksanmalı güzel yürekleri pamuk elleri, gülümsetmeli gözlerinden akıp giden ferlerini ,çocuk mahsumiyetinde sarıp sarmalamali yaralarını, ah değil güzel yureklerinden dua dökülmeli.yazan yüreği kutlarım
Sevil Sev
çok teşekkür ediyorum katılım için...hayırlı aksamlar