- 1111 Okunma
- 10 Yorum
- 4 Beğeni
BABALAR GÜNÜNE ÖZEL
Her fani dünyaya geldiğinde, rol model olarak aile içerisinde ya babayı örnek alır, ya anneyi veya yakın hısım akrabalardan etkileşim içerisinde kim varsa artık...
tabi ki çocuk için baba; daha bir baskın karakterdir, onun dediği her söz kanundur sanki..
Doğru yanlış demeden yapılır.
en azından ben öyle yapmıştım, zaten bizim zamanımızda yapmadığın takdirde dayak garanti idi;))
ancak çocuk olmaktan mıdır nedir, bizim zamanımızda dayak yiyeceğini de bilsen, yaşıtlarımla oyun oynamaktan hiçbir güç beni engelleyemezdi.
yaş ilerledikçe akıl-usa erince, zamanda ilerleyince
babanda olsa yanlışların ve doğruların analizini vicdan terazisinde tartıyorsunuz.
her şeyin günün doğal koşul ve şartları içerisinde değerlendirmek ise; ayrı bir erdemlilik istiyor.
Sonuç olarak; yaşam bize her zaman, hem cam kenarı hemde ön koltukta seyahate izin vermiyor dostlar,
Devlet kitabını her devletlunun okuyup irdelemesi şart.
Ki! İyi ülkeleri iyi çocuk babalara emanet edelim
çocuklarını eğitemeyen toplumlar köle toplumlardır.
çocuklar okusun kölelik son bulsun.....
BABALAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
NİCE SEVGİ VE SAYGILARIMLA
YORUMLAR
MÜSLÜM BAYRAM
NİCE SAYGILARIMLA
Şükürler olsun; ne de olsa günlerimiz çoktur, her bir günün ayrı bir anlamı ve ayrı bir güzelliği vardır. Benim en çok önemsediğim ANNELER GÜNÜDÜR.
"İyi ülkeleri iyi çocuk babalara emanet edelim" sözü ile hareketle ilk eğitim aileden başlamakla yola çıkılır, iyi öğretmenlerle zirveye ulaşıldığını varsayarak köle toplum olmaktan kurtuluruz elbette.
Katılır mısınız bilmem, dünyada kıskanmayan sadece iki insan bilirim. Anne babayı bir insan, öğretmeni de bir insan olarak kabul ettiğimiz de kıskanmayan iki insan ortaya çıkmış olur. Anne baba hiç bir zaman çocuklarını kıskanmadan en değerli yiyecekleri onlara yedirmeye çalışır, en güzel giysileri giydirmeye çalışır. Öğretmen ise dağarcığındaki bütün bilgileri öğrencilerinin belleklerine yerleştirmeye çalışır, ama hiç bir zaman "Benden üstün olurlar" diye asla kıskanmaz. Anne babalar da çocuklarını kıskanmazlar...
Üstadım, babalar gününüz kutlu olsun.
MÜSLÜM BAYRAM
çok teşekkürler efendim
nice saygılarımla
Çocukların zekası anneye, kişiliği babaya çekermiş!..
Baba, elbette çok önemli. Hele nasihat etmektense örnek olabiliyorsa... İşte 'baba' odur!..
Üstelik çocuk için babasının fiziği, mesleği, etiketi hiç önemli değildir. O sadece 'sevgi' ister.
Baba, en gerekli yıllarda bu duyguyu doyurabiliyorsa, artık sadece 'baba' olarak kabullenilecektir, hiçbir olumsuzluk bunu etkilemeyecektir.
Ama yukarıda saydıklarımı değer olarak yansıtıp 'ilgi ve sevgi' eksikliğini bunlar nedeniyle yeterince veremediği gibi bir mazeretin arkasına saklanıyorsa... Bu değerleri fire vermeye başladığında da 'babalığı' sorgulanmaya başlar... Zurnanın 'zırt!..' dediği yer işte burasıdır.
BABA gibi baba olanların günü kutlu olsun...
Saygılarımla...
MÜSLÜM BAYRAM
nice saygılar ve teşekkürlerimle
ne güzel anekdotlarla
bir yazı düşmüş kaleminden Baba Müslüm :))
gönülden kutluyorum o güzel yüreğini
ve babalar gününü...
her dem saygı ve sevgimle
MÜSLÜM BAYRAM
nice sevgilerimle....
Birincisi İlk evlendiğim yıllardı. Elimiz sıkışık, yeni ev ve borçlar ayı zor getiriyoruz, araba filan da yok, otobüslerle yolculuk yapıyoruz. Babam da takma dişini yeni yaptırmıştı. ilk evlilik yılımın babalar gününde bir adet iyisinden diş macunu ile diş fırçası almış götürmüştüm. Canım babam yüce gönüllü insan o kadar büyük ve mutluluk ile o küçük hediyemi kabul etmiş idi ki. Sonra daha farklı hediyeler daha güzel hediyeler aldım ama o günü hiç unutmuyorum.
Bir de vefat etmeden önce kış idi. Annem telefon etti. Babam ve annem yaşlandığı için ihtiyaçlarını biz takip ediyorduk. Babana iyisinden bir pijama takımı alır mısın diye. Olur dedim aldım. Ancak o sene Eşim birkaç aylığına il dışına görevlendirilmişti. Benim de bir rahatsızlığım vardı kan değerlerim düştüğünden araçla yada araçsız dolaşamıyordum. Benim için de zor günlerdi. Paketini gözümün önüne koydum iyileşene kadar bekledim. Götürdüğümde bir ay aralıksız o takımı yıkatıp yıkatıp giymişti. Bir ay sonunda hastanede bir hafta yoğun bakım sonrası vefat etti. Daha önce götüremediğim için çok üzüldüm.
Artık babalar günü bizim ne yazık ki için mezarlık ziyareti.
Tüm babaların ve baba adaylarının babalar günü şimdiden kutlu olsun
Saygılarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
işte burada duygularıma hakim olamadım
Allah gani gani rahmet etsin
böylesi güzel bir anı paylaşmanız çok çok incelik
nice saygılarımla
Abi yazılarını telefonda mı yazıyorsun, bilgisayarda mı? Telefonda yazıyorsan tebrik:) Bilgisayarda yazıyorsan bol eleştirim olur. Çok kısa ve teğet geçiyorsun işlediğin konuları, genelde özünü vermek istiyorsun ama dolaylı anlatım her zaman daha başarılıdır. Dolaylı vergiler gibi :)
"Dolaylı vergi ve dolaylı vergiler, kişilerin gelir ve kazançlarından değil dolaylı yollarla alınan vergilerdir. Mal ve hizmet satın alırken anında ödendiği için, verginin alınması kolay ve ucuzdur.Dolaylı vergiler ve uygulamalarının artan öneminin, bu konunun adaletliliğinin hangi boyutta olduğu tartışma konuları arasına girmiştir. Dolaylı vergi paylarının çok yüksek oranlara çıkması eleştirel bir hale dönüşmüştür. Şüphesiz ki son dönemde dolaylı vergi paylarında fark edilir bir artış söz konusu olmuştur."
Baba bağlamında her insanın kendi yaşadığı hayatta bir baba figürü vardır. Genelde korur, kollar, yol gösterir, kızar, öfkelenirse kaşını indirir veya bazıları döver.
Baba figürüne dolaylı vergi gibi bakmak gerek bence..:))
Saygı, sağlık ve huzurla..
MÜSLÜM BAYRAM
bir de beni yazar sanmasınlar, neme lazım
nice sevgiler kardeşime...
Hani Fatih Kısaparmak'ın şarkısında geçer ya ne güzeldir sözleri, hep kulaklarımızdadır... ''Bu adam benim babam koca yürekli adam.'' diye devam eder gider... Baba dağdır eşine ve çocuklarına, baba candır, her ne kadar ataerkil olsa da genellikle aile yapılarımız, zaman zaman annenin de söz geçer geçmez değil. Bir günün ne önemi var, zaten kapitalizmin çarkları dönsün diyedir o özel gün ve günler. Biz her gün sevelim babalarımızı. İçinizden ne zaman gelirse hediye alabilirsiniz, babalar gününü beklemeden. Özetle güzel bir yazı kutlarım...
MÜSLÜM BAYRAM
kapitalizm çarkları sevgiyle dönecek;))
ona da kuşkum yok artık
çok teşekkürler
Ben geçen hafta sonu kutladım babamın babalar gününü yanlışlıkla:) Yazık, hiç bozuntuya vermedi. Bu hafta yeniden kutlayacağım artık, eh ne kadar kutlansa azdır! :)
Sizin de kutlu olsun bu arada... Saygıyla...
MÜSLÜM BAYRAM
babanıza ve size mutluluklar dilerim
her daim saygımla
Ben hiç babalar gününü kutlamadigim için yorum yapamiycam
Baba olan her erkeğin babalar gününü kutluyorum iyi bir baba olun ve boşansanız dahi çocuklarınızı bırakmayın :'(
MÜSLÜM BAYRAM
1979 da henüz 10 yaşında idim babam rahmetli olunca
değerlendirmelerine katılmamak elde mi
çok teşekkürler
Benim kızlar İÇİN babalar günü işkence olarak algılanıyor. Hediye seç, kutla, el öl falan...
Babam için de babalar günü; baba olduğunu hatırladığı tek gün. Varın benim için ne olduğunu siz düşünün.🙃🙃🙃
Anladı yazınıza, duygularınıza bir nebze olsun kendi duygularımı ekledim. 🙃🙃
Saygılarımla dost şairim yazarım
MÜSLÜM BAYRAM
güzeldi eklemeler
nice sevgi ve saygılarımla