- 308 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Terörün Dünü Bugünü
Bu kelime Fransızca’dan dilimize girmiş olup “Siyasi bir amaca ulaşmak için yıldırma hareketlerini düzenli bir biçimde kullanma” demektir. Eş anlamlısı “tedhişçilik” tir. Tarih boyunca teröristler masum insanları hedef almışlardır. Selçuklu devletinin yıkılmasına İsmaililerin(haşhaşi de denir) etkili oldukları kabul edilir. Bu uğurda fedaileri kendi canlarından vaz geçmiştir. Toplumsal kaos çıkarıp devlet otoritesini zayıflatmak isterler. Özelşkle 90’lı yıllarda şahit olduğumuz “faili meçhul cinayetler” dikkat çekicidir. Mesela Özal’ın ölümü de ardında soru işaretleri bırakmış haldedir. Terör hususunda düşünülmesi, cevaplanması gereken önemli sorular : Terörden medet umanlar kimlerdir? Terörle neyi/neleri elde etmeyi hedefliyorlar? Terör suçluların öngörülen cezalar caydırıcı mıdır? Bütün dünya devletlerinde teröre karşı ortak bir tavır görebiliyor muyuz?
Asıl konumuz ise PKK. hangi merhalelerden geçti ve günümüzde ne durumdadır? Ülkemiz 1984 yılından itibaren PKK terör örgütünün toplumu yıldırma eylemlerine sahne oldu. Terörist başı Şam’da Suriye korumasındaydı.1999’da oradan kaçmak durumunda kaldı. ABD onu yakalayıp bize teslim etti.O sıralar AB’ne uyum yasaları adına Türkiye idamı kaldırdı.
Bu gelişmelerin terörü bitireceğini düşünenler yanılmışlardı. Derken çözüm süreci devreye girdi. Çözüm süreci ya da barış süreci, Türkiye’de uzun yıllardan beri devam eden Kürt sorununu çözmeye yönelik 16 Temmuz 2014’te Resmî Gazete’de Terörün Sona Erdirilmesi ve Toplumsal Bütünleşmenin Güçlendirilmesine Dair Kanun adıyla yayınlanarak kanunlaşmıştır. Ceylanpınar saldırısıyla süreç sona erdi. Birkaç gün sonra BBC’ye konuşan KCK Sözcüsü Demhat Agit saldırının PKK ve ona bağlı birimler tarafından yapılmadığını iddia etti.(Ceylanpınar saldırısı, vikipedi.org)
Her nasılsa küresel terör baronları terörün devam etmesini sağladılar.
PKK’yı terör örgütü diyemeyen HDP’li iki vekilin dokunulmazlığı kaldırılıp cezalandırıldı. Yapılan yasaların uygulanmasından başka bir şey değildi. Geçmişte “Apo’nun heykelini dikeceğiz. “ “PKK sizi tükürüğüyle boğar. “ “Biz sırtımızı YPG’ye yasıyoruz.. “ sözleri sebebiyle cezaevine alınan HDP’li vekiller de oldu. Yoksa onlar daha da küstahlaşır, haddini aştıklarını bile fark edemezlerdi.
Türkiye bir yandan FETÖ Terörüyle meşgul olurken PKK ‘ nın hendek terörüyle karşılaştı. “Silopi, Cizre, Nusaybin, Silvan gibi ilçelerde yaşanan olaylarda sözde öz yönetim ilan ederek mahalleleri savaş alanına çevirdiler... Silahlı kuvvetler hem yurt içinde hem yurt dışında düzenlediği operasyonlarla 7 binden fazla teröristi etkisiz hale getirdi. (27.05.2016 /sabah.com.tr)
Çözüm sürecini baltalayan ve ardından hendek terörü ile devletin sabrını taşıran PKK artık yolun sonuna geldiğini anlamış olmalıdır. Teröristlerin Kandil’den Sincar’a taşınacakları istihbaratı üzerine düzenlenen operasyonla depoları, inleri yerle bir edildi :” TSK, terör örgütü PKK’nın Kuzey Irak’ta altı bölgede bulunan mağara, sığınak ve cephaneliklerine son dönemin en kapsamlı hava harekâtını düzenledi. ‘Pençe-Kartal’ harekâtında 30’a yakın F-16 ile silahlı ve silahsız insansız hava araçlarıyla (SİHA/İHA) 81 hedef, nokta atışıyla yerle bir edildi.” (16.06.2020 /hurriyet.com.tr)
Terörü destekleyen ve besleyen ABD’nin hem siyahilerle hem koronayla başı büyük dertte. Benim görüşüm yakın zamanda PKK elebaşlarının sonları ile ilgili haberleri duyacağız. İHA’larımızla Libya’da bile bazı ülkelerin planlarını bozduk. Bu iş bitmiştir.
R. Özer /16.05.20
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.