- 453 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CAN YÜCEL.
CAN YÜCEL.
Can Yücel, 21 Ağustos 1926 tarihinde İstanbul’da dünyaya geldi. Babası bir dönem Milli Eğitim Bakanı olarak görev yapmış olan Hasan Ali Yücel‘dir.
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi‘nde Latince ve Yunanca bölümlerinde öğrenim gördü. Daha sonra İngiltere’de bulunan Cambridge Üniversitesi‘ne gitti. Burada bir süre BBC’de görev yaptı.
Askerlik görevini Kore Savaşı’nda çevirmen olarak tamamladı. 1958 yılında Türkiye’ye döndü ve Marmaris’e yerleşti. Burada turist rehberliği yaptı. Daha sonra İstanbul’da yaşamını sürdürdü.
1956 yılında Güler Yücel ile evlendi ve bu evlilikten iki kızı, bir de oğlu oldu. İstanbul’da çevirmenlik yapan Yücel’in bu dönemde Sosyal Adalet, Şiir Sanatı, Yenilikler, Dönem, Papirüs ve Yeni Düşün gibi dergilerde şiirleri ve yazıları yayımlandı.
Yavaş yavaş siyasi konulara da değinen Can Yücel, 12 Mart 1971 darbesinde yaptığı bazı çeviriler gerekçe gösterilerek 15 yıl hapse mahkum edildi. 1974 yılında genel af ilan edilince özgürlüğüne kavuştu. 12 Eylül 1980 darbesinde ise “Rengahenk” adlı kitabı toplatıldı.
Emek Partisi‘nin kuruluşunda yer aldı. 1999 yılında yapılan genel seçimlerde Özgürlük ve Dayanışma Partisi‘nden milletvekili adayı oldu.
Can Yücel, 12 Ağustos 1999 tarihinde hayatını kaybetti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.