- 753 Okunma
- 5 Yorum
- 6 Beğeni
Y A Z M A K
Evet yazmak, çok farklı konuşmaktan. Söz uçar gider ama yazı kalıcıdır.
Bir güzel insanın hayatını araştırdım.
"Hasan Nail Canat" Yazar - Şair ve Tiyatro sanatçısı. Allah rahmet eylesin. Cennet mekanı olsun.
Onun hakkında çok şey yazmayacağım. Lâkin, ne mutlu yaşamı sürecinde böyle güzel
eserler bırakabilenlere.
Küçücük bir yazısını sizlerle paylaşacağım:
"-Önemli olan ihtiyacı farketmek. Bu insanlar öyle şeylere şartlandırılmışlar ki sanat ve edebiyatın zaruretini farkedemiyorlar.
Mesela onbinlerce insanı bir meydanda toplayabilir, onları üç-beş sloganla coşturabilirsiniz ama bir şiir dinlemeye ya da bir hikaye okumaya kimseyi davet edemezsiniz.
-Biz halen davet ediyoruz...
-Siz kahramansınız. Çünkü kolaya talip olmadınız. Kıymetinizi bilin ve sakın bu işin peşini bırakmayın.
Güzeli ve güzelliği esir pazarındaki tellallar gibi satmayın. Sanat yapmak; gülü incitmeden gül yaprağına şiir yazmaktır.
Dikkat edin gençler, bu, bülbüllerin işidir. Bülbül kılığına girmiş karga olmayın."
*
Hani bir şiir, bir yazı vesile olur bazen. Karşınızdaki insanın yüreğini görürsünüz. Vatanperverdir. Namuzsuza kurşun olur kimi dizeler.
Varoluşun asâletini haykırır dizelerinde. Hümanizmi anlatır. Aşkı anlatır. Sevgiyi anlatır. Bazen de acıyı anlatır şair.
Oturur da hiç çıkmaz ya insanın içinden acı. Hani kapkaradır bulutlar, şimşekler çakar, yıldırımlar düşer.
Tir tir titrerken, büzülmüş bir derviştir mağarada şair.
Bir ateş yakar, başlar semâh. Döndükçe döner. Bir toprağı, bir gökyüzünü öper. Aşkın mâbedinde, bir başka âlemdedir.
Döndükçe içinden bir volkan fışkırır. Dereler çağıl çağıl dökülür dağlardan.
Patikada, başında fener, bir dağcı düşünün. Dağın ortasında, yapayalnız yürürken, neler düşünür, neler geçer içinden.
Bir karıncadır, dudakları kurumuş, susamış. Susamış, sessizliğin merkezinde hiçliği içerken, rüzgârın soluğundan mânâyı çeker içine.
*
*
Aşk
İçimde çığ
Hep düştü uçurumlara
Son gülümdü hazanda açan
Şimdi üzerinde; k a r t a n e l e r i....
*
O zerredir.
Nur kaplı bir fânustan
Seyreyler âlemi.
..............
Fotoğraf: Güney Kaçkarlar. Ovid Dağı. Zirvede ben.
Sevgili Ağabeyim büyük dağcı Hikmet Şimşek görüntüledi.
Fikret Şimşek
YORUMLAR
İyi hikayeler paylaşılmalı ki
Değeri mühürlensin
Aksi halde sizinle ölür
Tebrikler Nice Saygılarımla
Fikret Şimşek
Memnun oldum.
Eksik olmayınız.
Teşekkürler.
Sevgilerimle
Yazmak... Ucundan bucağından bulaştığımız, belki sebebini dahi bilmediğimiz bir eylem. Yaşamın içimizde biriktirdiği sessiz çığlıkları boşaltıyoruz belki. Belki de o paylaşmak ihtiyacı hissediyoruz birileriyle. Ki insan doğası gereği paylaşım ruhlu yaratılmıştır zaten. Öğrenmek yaşamak ve aktarmak paylaşmak. Tecrübelerini sonraki nesile aktarmak...
Bir dağcının, onca tehlikeyi, zorluğu
hatta ölümü bile göze alarak bir dağın en tepesini hedeflediğini algılayabilir, anlatabilirsek ; belki bu tutkunun da -yazmak- açılımını kavrayabiliriz.
Yazıya gelirsek; okurken insanın içinin dağ havasıyla dolduğunu söylemeliyim kendi adıma. Samimiyet ve hissiyat her metrede her cümlede hissediliyor. Alıntıladığın bölüm ise tam bir önsöz gibi.
"Susamış, sessizliğin merkezinde hiçliği içerken, rüzgârın soluğundan mânâyı çeker içine"
Emeğine yüreğine sağlık dağ adam.
hürmetle
Fikret Şimşek
Evet içimi yazıyırum. Bu benim karınca soluğumdur.
Erdem niciyle başladım yazmaya. O da Sokrat hayranlığıydı. Bir zaman okuduklarımla alakalıydı. Ama hep kendi adımı da yazdım.
Erdem Sokrat Savunması ' nı okuduğumda aylarca aklımdan çıkmamıştı.
Asâlet. Müthiş. Tabii sonra felsefe de devam etti biraz.
Slnra da ZERRE Zaten biliyorsun sonrasını. Bir sitede " Hiç " nici de kullandım. Ama yazla yazmadım orda.
Dağlarla harmanlananlar öyle sayfalarımda yankılanır. Kimse için yazmadım. Ben dağlara da kimse için çıkmadım. Yazmayı öyle farklı görüyorum. Beni mutlu kılıyor. Yani okunması da güzel tabii. Paylaşıyoruz. Lâkin sıradanlığı sevmem. Bana özgü bir yazım tarzı. Yani içinde ne varsa. Derim. Olduğu kadar.
Sen cımbızla bakalım bi haiku daha çıkıcak bugün. 😀
Çok değerliydi yorumun can şairim.
Vincenti gördün mü? 🤗😀
Sevgilerimle
Hasan Nail canat ın paylaştığınız yazısı ne kadar güzel ve anlamlı. Her kelimesi inceden seçilmiş. Yazının içeriği ile bir bütün.
Hoş bir yazı idi.
Kaleminize sağlık.
Saygılarımla
Fikret Şimşek
Eksik olmayınız.
Çok teşekkürler.
Sevgilerimle.
çok beğendim bu da seçilsin güne
bugün hep güzel yazılar okuyacak gibiyim
hadi bakalım
insanın içinde ki maneviyata ayna tutulmuş gibi anlatmışsınız
tebrikler
Fikret Şimşek
Ben gönül gözüyle bir kişi okusa yazdıklarımı bana yeter derim.
İnanın yetiyor.
Derin okuyan kişi azdır. Hele bizim gibi fakirleri zaten gören de olmaz.
Bi de ben çok uzun cevaplar yazıyorum.
Pişman oluyorlar bana yorum yaptığına yapacağına arkadaşlar.
Şiir okumuyorum burada. Öyle nadir oluyor da öyle eksik kalırım genelde. Yazıları da okuduğum da çok nadir oluyor.
Hele son zaman başka da uğraşlarım oldu. Konsantre olmaya çalışıyorum yazım olarak.
Sayfalarına gitmediğim için benim sayfama gelmeyenler de çoktur. Ama yapamıyorum. Okumadığı şiire okumadan günde 200 beğendi. Ya da kopyaladığı birkaç kelimeyi aynı şekilde yapıştıranları çok gördüm yorumlarda.
Ve yayımladığı şiirde şiir diye bir dize yoktur. O adama 50 yorum yapar salakça övgüler yazarlar.
Ve senin yazdığın ellerini titriyerek sayfana koyduğun bir şiire bir kişi gelmez. Yorum falan bekleme zaten.
Kendimi tebrik ediyorum dedim geçen.
Şükür bir kişiye ne bi haber veririm ne de bir yazıma, şiirime davet ederim.
Çok uzadı. Hakkınızı helâl ediniz.
Vaktinizi aldım.
Sevgilerimle.
“ Dikkat edin gençler, bu, bülbüllerin işidir. Bülbül kılığına girmiş karga olmayın."
Me güzel demişler.Nur içinde uyusunlar.
Aydınlatıcı bir yazı okumak keyif verdi.
Yüreğinize emeğinize sağlık
Saygılarımla
Fikret Şimşek
Eksik olmayınız.
Yazmak başlıklı bir yazının aman efendim ne işi var bir edebi yat sitesinde.
Sıfır çekseydi yazı kendi kendime yorum yazacaktım.
Sakın okumayın böyle bir yazıyı. Aman zarara girersiniz diyecektim.
Sizin yorumunuza cevap yazarken bazen uzatıyorum. Hani bir kişi bari gelmiş sayfama onunla biraz dertleşeyim diyorum.
Hani yapayalnız dağlarda dolunayla meleklerle konuşurdum. O geliyor aklıma.
Sevgilerimle.
YediYıldız
Kendinizi üzmeyiniz .Siz yolunuzu seçmişsiniz zaten, sürdürün. Gerisi mi? : Almak isteyen alır, almak istemeyen kendi bilir.
Bence bu sitenin en büyük eksiği ismini bildiğimiz editörlerinin bulunmaması. Ben yetkili olsam yetkin ve gönüllü şahısları bu işe alır; hatalı bir şiir ve yazının bu sayfalarda yayınlanmasını önlemiş olurdum imla açısından. Katılıyorum mücadelenize yüzde yüz bu kapsamda.
Musmutlu Pazarlar
Saygım her daim