Merhaba Kendim
Merhaba kendim, ben senim…
Senin düşüşlerin, yaraların, ağlayışların, hayallerin, gülüşlerin, umutlarınım... Adını bildiğin ama henüz tanımadığın, varlığından haberinin olmadığı senim… Bak, duruyorum karşında. Beni fark etmene sevindim… Ne o? Korktun mu yoksa benden? Bugüne kadar, bu yüzden mi yüzleşmedin benimle? Oysaki her yaptığın hatada, ben de oradaydım. Her kazandığın ödülde, seni tebrik eden bendim; bendim içinden sana yapman gerekenleri fısıldayan. Söylesene, engelleri beraber aştığımızı inkâr edebilir misin, şimdi? Birçok şeyi beraber yaptık seninle. Ama ya yapmadıklarımız? Yapamadıklarımız? Sadece içimizden geçirip, gerisini getiremediklerimiz? Onlar ne olacak? Onları da yapmak istemez misin? Bir kez olsun önce beni yani aslında kendini düşünemez misin? İnsanlardan önce; onların ne diyeceğinden, ne düşüneceğinden, ne söyleyeceğinden önce dön ve kendine bak. Sonra kendine şunu sor ‘ben, bunu yapmak istiyor muyum? Bunu yapmak beni mutlu edecek mi?’ Ardından cevabını ver ve yap ya da yapma... Ama sadece kendin için yap ya da yapma... Sadece sen istiyorsun diye. O veya bu değil, sadece sen önemlisin senin için. Önce sen gelmelisin. Anlıyor musun?
Mesela birileri seni sevsin istedin. Birileri seni sarsın ve kulağına fısıldasın güzel sözcükleri... Ama bana şunu söyle, sen hiç sevdin mi kendini? Hiç sardın mı bedenini? Aynaya bakıp, kendine güzel bir şeyler söyledin mi? Daha sen kendini sevmezken, nasıl bir bencillikle insanlardan sevgi dilenebilirsin ki? Daha sen, seni tanımazken; nasıl insanların tanımasını beklersin ki? Unutma, yapmadığın bir şeyi bir başkasından bekleyemezsin…
Şimdi bana söyler misin, bu zamana kadar seni benimle tanışmaktan alıkoyan sebepleri anladın mı? Anladın mı, bana gelmek istediğin her an seni geride tutanı? Bir de şunu söyle bana, değdi mi onları dinlediğine? Mutlu musun, geç tanıştığın için kendinle? Pişman mısın yoksa? Kendini geri plana atman, isteklerini yok sayman sana pahalıya patladı gibi. Hayat senindi, hep senin olacak, şimdi anladın değil mi?
Geç kalmak acıtmıştır elbet canını ama ben yanındayım. Sakın merak etme… Merak etme geç kaldığın her şey için, yardım edeceğim sana. Çünkü uzun zamandır bekliyordum seni, iyi ki geldin. Geldin de kendimize getirdin bizi. Bak, söz veriyorum sana, korkmayacaksın artık hiçbir şeyden. Çünkü tanıyorsun artık beni. Tanıyorum artık seni… Güle güle kendim. Ve sakın unutma; ben, hala senim…