- 420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sabırlı Tilki
SABIRLI TİLKİ
Bilinen bir ders; yine de yazmak istedim.Kümesin birinde tavuklar,civcivler birde kümesin tek egemeni horoz var.Bu horoz kümestekileri gözetir,korur kollar.Tilki bir türlü kümese yaklaşmaz.Kümesteki civcivlerden birisi erkektir.Zamanla büyür güçlenir yaşlı horoza kafa tutar. Kümesin egemenliğini ele geçirir.Sabırl tilki; kümese yaklaşır bir kaç tane darı bırakır gider. Ertesi gün gene gelen tilki; biraz daha dışarı bırakır darıları.. Egemen genç horoz o darıları da kümesten çıkarak toplar. Sonraki bir kaç gün bu durum devam eder.Artık tavuklarlarda kümesten çıkarak yemleri yemektedirler.Artık tilki den korkmaz olurlar.Durumu sağlama alan tilki, finali oynar.Darıları tek tek kendi yuvasına kadar dizer.Gerisi bilinen sondur.
2002 yılında adalet, kalkınma, yoksulluk, yolsuzluk bitecek diyerek iktidar oldular.ilk yıllar tilki darı örneğindeki gibi,bir kaç düzenleme getirilince liberaller başta olmak üzere hatta solcu gözúken popülistler bile ekranlarda uzun uzun konuşmalar övgüler yağdırdı.Artık çok ama çok uzun süreli oyunu sahneye koymakta gecikmediler.
Hani yoksulluğu kaldıracak olanlar tam aksine yoksulluğu yönetmeye başladı. Bir köy düşünün ; köyde kan davası var.Ama köylerde bağlar,bahçeler tarlalar belkide kan davalısıyla yan yanadır.Köylü sigara içiyorsa ; kan davalısıda tiryaki ise ondan sigara isteyebilir. Karşıdaki bunu normal karşılar. Ama ekmek isterse işte tam o zaman kan davalısı bayram eder.Ekmeğe muhtaç olmuş diye..
Yoksulluğu kaldıracak olanlar, bilerek bir sadaka kültürü yarattılar.Makarna, bulgur kültürü.. Makarna, bulgurla çalışmayan beyinler egemenlere biat etmeye alıştılar.Arsızlaştılar, cesaretlendiler ,yüzsüzlestiler.Asgari ücretliler, 50 000,60 000 ,86000 TL maaşı , sarayı ,gemileri, uçakları...olanları ölesiye savunmaya başladılar.
İşte bu ahval üzerine BİR ŞEY YAPMALI...
Ö.YALÇIN. Saygıyla sağlıkla.
15/05/2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.