- 427 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gündemde Tartışılan Konular
2020 yılı mayıs, haziran aylarında “Erken seçim olur mu? “, akabinde “Ayasofya camiye çevrilsin mi? “ “”Üç milletvekilinin vekilliğinin düşmesi hukuki mi? “ konularının gazeteci, uzman, tarihçi ve siyasetçiler tarafından uzun uzun konuşulup tartışıldığını TV’lerde izlemişizdir.
İki HDP’li ve bir CHP’li milletvekilinin vekilliğinin düşmesi nedense 19 ay bekletilerek yapılmış, tekrar aday gösterilip seçildiler için yeniden dokunulmazlık kazandıkları bazılarına iddia edilen tamamen hukuki bir sonuçtur. Önemli hukukçularımızın dedikleri gibi ‘seçilmiş olmak kimseye suç işleme hakkı vermez.’
Erken seçim hususunda yetkinin hangi mercilere olduğu biliniyor. Cumhurbaşkanı’nın böyle bir talebi yok. TBMM’ye de böyle bir teklif gelmiş değildi. O halde erken seçim söylentileri muhalefet kesiminden gelmiş olmalıydı. Gazetelerden bazıları işi niyet okumaya kadar götürdü : “İktidar partisi yeni kurulmuş Deva ve Gelecek partileri oy oranlarını artırmadan erken seçime gidebilir. “ Kamuoyu yoklamaları, ana muhalefet partisinin yerel seçim rüzgarını kaybettiğini ve yeni partilerini seçmenin itibar etmediğini anlatıyordu: : ” Yeni kurulan partilerin bugünkü tabloda henüz bir varlık gösterememiş olduğu anlaşılıyor. Partiler kurulmadan önce belli oranda bir tartışma vardı. Ancak partiler kurulduktan sonra kadrolar ortaya çıkınca Türk siyasetine bir katkısının olmayacağı anlaşıldı. Zaten araştırma sonuçlarına baktığımızda da bugün için kamuoyunun Deva ve Gelecek Partisi’ni dikkate almadığı anlaşılıyor. “(Genar Seçim Anketi Sonuçları, İsa Tatlıcan, Sabah)
Diğer konu, İstanbul’un Fethi yıl dönümünde Ayasofya’da fetih suresi okunmasıyla tartışma başladı. Yunanistan Dışişleri den bir yetkili “Bu kabul edilemez, bir meydan okumadır. “dedi. Sonra ülkemizin siyasetçileri çeşitli beyanatlar vererek bu konuda Yunanistan’dan izin alınmayacağını izhar ettiler. Sosyal medyada imza kampanyaları açıldı. Danıştay’ın bu konuda bir karar vermesi bekleniyor. Bu aşamada ana muhalefetten İbrahim Kabaoğlu tartışmayı alevlendirmek istemiş olmalı aynen şöyle dedi :” Biz Ayasofya’nın müze olarak kalması gerektiğine inanıyoruz. Sultanahmet de müze yapılmalıdır. “ İyi öyleyse, iktidar olursanız bunu gerçekleştirirsiniz.
Havanda su dövmenin nasıl olduğuna şahit olduk. Özellikle bazı gazeteciler her konuda derin bilgi sahibi olduklarını cümle aleme gösterdiler.
R. Özer /12.06.20
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.