Haberler:(
İyi akşamlar sayın okurlar. Sesli düşünme ve paylaşma yazımıza hoşgeldiniz.
Kimisi yazılı basında okuduğum haberler kimisi espri diye biraz çeşnilendirilmiştir.. Çeşni ne demekti?
Lütfen krallara ve başkanlara özenip milletin tepesinde boza pişirmeyiniz.
Efendim Hatay ilimizin 3 yaylasına çekirgeler ulaşmış, bu çekirgeler ile baş etmek zor. Umarım daha kötüsü olup daha fazla zarar vermeden çekip giderler, ülkemizden gitmeleri de çözüm değil, doyumsuz bir yaratıklar, çekirge avlayan bir üst tür veya avcı bulunamazsa, korkarım ki ülkemiz de nasibini alabilir.
Efendim doğru mudur bilmem lakin, Çorum ilimiz kırsalında çiftlik hayvanlarına Aslan saldırdığı yazılıp çiziliyor, sosyal medyada elbette çorumdan aslan çıkar, başka ne çıkacak diye espri yapılsa da jandarmalarımız ve yöre sakinlerimiz ellerinde dürbünler ile vahşi hayvanı bulmaya çabaladıklarını okudum. Aslan ise nereden gelmiş benim bildiğim ülkemizde hayvanat bahçelerinde oluyorlar..
*Reklamlar*
Ankara semalarında İskandinav Tanrıları Thor ve Odinin diğer oğlu Loki (Buzdevlerinden çaldığı çocuk) şimşek çaktırmaya başlamışlar, sağanak yağışlarda metrekafreye 25 kg suyun düşmesinin kaynağının Askard olabileceğini söyleyen Prof Doç Dr Altar Çaktıgider; çağımızda diğer diyarlar ile daha çok karşılaşmaya başlayabileceğimizi söyleyerek sinema severlerden tepki alınca, elbette Allah’ın takdiridir, fazla verip azdırmasın, az verip kurutmasın diyerek tepkilerin önüne geçmeye çalışsa da, yıldızları seyrederek çıkarım yapan medyumların hışmına uğradı.. Darp edilen profumuz medyumlardan şikayetçi olmadığını belirterek civanmertlik örneği gösterse de, diyanet başkanlığı enginizasyon kuruluna, medyumların hal icabına bakılması için mesaj atarken görüntülenince olay yerinden kaçtı. Kaçarken karşısına Dr Strange çıkınca ondan aldığı yardım ile boyut değiştirerek kameralardan kayboldu. Bunun üzerine..... Nerede diğer sokakta mı boy göstermiş..
*Reklamlar Bitti*
Sırada siyasi haberler.. Malesef siyasi haber vermenin çıkarılan cb kararnamasi ile yasaklandığından başka haber veremiyoruz. (Bu haber şimdilik asparagastır-lakin olabilir)
"Meteoroloji’ye göre bugünden itibaren yurt genelinin parçalı ve yer yer çok bulutlu, Marmara, İç Anadolu, Batı Karadeniz, Orta ve Doğu Karadeniz’in iç kesimleri, Doğu Anadolu’nun doğusu ile Afyonkarahisar, Kütahya, Isparta, Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş, Hatay ve Samsun çevrelerinin aralıklı sağanak ve yer yer gök gürültülü sağanak yağışlı geçeceği tahmin ediliyor."
Şimdilik sözü Çiçek Taksi durağını takip eden kıdemli gazetecimiz Yazarettin Haberciyov’da..
Ebet haberciyov , son durum nedir..
Yurdumuzu etkisi altına alan Thor ve Loki’nin taht mücadelesinin bereket getirmesini diler, eğer sağanak yağışlar felakete dönerse; Yüzüklerin efendisinde rol alan başarılı oyuncu Gandalf’ın Askar’da gönderilerek Game Of Thorenes ın kıdemli prensesi Arya Starkla birlikte Thor ve Lokiyi durdurabileceği ancak birlikte bu kargaşayı çözebilecekleri, Çiçek Taksi durağı iştişare kurulunda değerlendirdiği gelen duyumlarımız arasındadır.
Merkez ...
Teşekkür ederiz Haberciyov, çalışmalarında başarılar..
Evet efendim, reji şu kulaklığın distorsiyonu kes, sağır olacağım.. Özür dilerim sayın seyirciler, teknik aksaklık...
Corana mı var sırada?
Daha geçmedi mi o lanet...
Şimdi kameralarımız sosyal medyada;
Evet sosyal medya... Osmanlı devletinin kurucusunu sokakta gördüğü iki genç kızımıza soran spiker, Fatih sultan mehmet veya kanuni olacağını söyleyen iki genç kızımızı yadırgayınca; hangi devirde yaşıyoruz ya, gelecekten soru sorsanıza, bize ne tarihten demeleri, tarih bölümlerinde başkanlık yapan dekan ve öğretim görevlileri ve asistanlar tarafından yapılan yazılı açıklama ile kınanarak, bu ay da maaşlarımızı helaliyle kazandık diye konuşmaları kameraya takılınca YÖK tarafından Tarih fakültelerinin Teknoloji ve Uzay Fakültülerine dönüştürülmesi kararı alınmadı mı daha??
Reji uyarıyor sayın seyirciler, malesef, Teknoloji ve uzay konusunda yine geri kaldık...
Spor haberleri..
Horoz sahiplerinin kurduğu 1 lig horoz dövüşlerinin yasaya aykırı olması sonucu ortaya çıkan karışıklıkta, güvercin takla liglerinin açılmasını görüşen federasyonumuz, sonuçta insanların bir hiç uğruna terlemelerinin caiz olmadığına karar vererek, tüm spor müsabakalarının internet üzerinden oynanması gerektiğini dile getirip, takımlarımıza dijital futbol oynayan takımlarındaki oyuncu listelerini 3 gün içinde taraflarına ulaştırılmasından sonra, insanların sahalardan çekileceğini beyan etmişlerdi. Boş kalan stadyumların Hoby bahçeleri ve tarlalarına dönüştürülerek saman ithal eden ülke durumundan yeniden saman ihraç eden ülke konumuna yükselebileceğimiz değerlendirmişler..
Bravo, alkışlıyoruz sayın seyirciler, ülkemizde güzel şeyler de olmaya başladı..
YORUMLAR
Duygusuz, duyarsız ve sadece amele (Özür dilerim) bir toplum yaratılarak farkındalıklar engellenmeye çalışılsa da sizin gibi değerli kalemler elinden olanları bir bir öğreniyoruz. Her şeyin başı doyumsuz insanların doyumsuz davranışları. Hala cennetin tapusunu bekleyenler var iken işimiz de oldukça zor.
Kaleminize sağlık.
"Cumhuriyet’ten Hazal Ocak’ın haberine göre, Kırklareli’nin Kapaklı Köyü yakınındaki kalker ocağı ve kırma-eleme tesisi kapasite artırımı istedi.
‘Beş kat fazla ağaç dikeceğiz’
Projenin ÇED (Çevresel Etki Değerlendirme) raporunda şirketin 23.34 hektarlık proje alanını 98.7 hektara çıkarmak istediği belirtilidi.
Artırım talep edilen alanda meşe ve gürgen ağaçları bulunuyor. Raporda proje alanında ‘kesilecek ağaç miktarının beş katı kadar ağaç dikileceği’ ifade edildi.
ÇED’i henüz tamamlanmayan projeye bölge sakinleri “Bu dağı, bu ormanı eski haline getirmek için kaç yıl gerekir ve kaç para harcamak lazım?” diyerek tepki gösterdi.
‘Ekosistem toparlanamaz’
Kırklareli Kent Konseyi Çevre Meclisi Başkanı Göksal Çidem ise şöyle konuştu: “Daha da gelen projeler var. Bu yapılana artık dağ dayanmaz. Böyle giderse Istrancalar sadece Bulgaristan tarafında kalacak. 31 bin 824 ağacın kesilmesine olur ve onay veren, sakınca görmeyenlere hatırlatmak istedim. Derseniz ki beş katı dikilecek. Yargı önünde beş kat fazla ağaç dikileceği taahhüt edilse bile değişen ekosistemin yeniden yerine getirilmesi mümkün değil. Bir dağı, bir ormanı yok ederek 10-15 yılda kaç para kazandılar?”"
Görsel ve başlıktaki imoji haberlerle ilgili ilk aktarımı çok güçlü bir şekilde yapmış...
Başlıkları tek tek okudum ama en çok aşağıdaki paylaşımlarınız dikkatimi çekti. Benim de ilgi alanımda olan konular olduğu için az çok vakıfım konulara ve tabii çok kaygılıyım.
Çip, çok uzun süredir ara ara. nabız yoklar gibii basına sızdırılıyordu. Şimdi artık, açıkça paylaşılıyor.
Globalleşmenin ve küreselleşmenin 'küçük devletlere destke verileceği ve onların da geliştirileceği' bir sistem olduğunu zannedenler, bunun böyle olmadığını görenlerin 'avaz avaz' çığlıklarını görmediler...
Yerini korumak, çıkarını devam ettirmek... gibi nedenleri olanları ( yaptıklarını onaylamadığım halde ) en azından anlayabiliyorum da... bu beklentileri bile olmadan 'delik kovayla 'DEĞİRMEN'e su taşımaya çalışanları' hiç anlamıyorum.
Siz yazın Ekrem Bey... Hep yazın!...
Kaleminize, yüreğinize sağlık.
Saygılarımla...
Yinsani
Biz Anadoluyuz, Abd, Almanya, japonya vb ülkeler nerede kullanır teknolojiyi daha çok bizi ilgilendirse de, biz Lahmacun ve Pizzayı karıştırıp yeni bir teknoloji yaratabilmeliyiz..
Arap sermayesi uzaya yatırım yapmaya başladı.. Biz daha sosyal, siyasi ve devlet- vatandaş ilişkilerini çözemedik.
Çağ dönüşüyor hocam.. Devamlı dile getirmeye çalışıyorum.. Çağ bizi aştı gider, lakin yakalayamazsak umudumuz çökecek ve erozyana yenileceğiz.. Ormanlarımızdan bir ağacın dahi kesilmesine izin vermeyen bir politika geliştirmemiz gerekmeli... vb vb vb..
Saygılarımla hocam..
Eksik olmayın..
Kaynak Sanal Basın; Yeniçağ: Uzman tarih verdi: “İnternetten çıkmak yasak olacak”
"Korona virüs salgını sonrası yaşanan süreci değerlendiren Prof. Dr. Sait Yılmaz, “2070 sonrası çip takıldıktan sonra artık özgür düşünemeyeceğiz. Düşüncelerimiz kontrol altına alınacak. Bu takibin sonucunda özgürlüklerimiz kaybolacak. Bütün dünyanın beyni internet sistemine bağlı olacak, internetten çıkmak yasak olacak" değerlendirmesinde bulundu.Amerika’da haftalardır devam eden gösteriler ülke geneline yayıldı. Korona virüs salgınından en fazla etkilenen ülkelerden biri olan Amerika’da siyahi George Floyd'un polis memuru tarafından öldürülmesinin ardından ırkçılık karşıtı protestolar hızla büyümeye başladı. Yaşanan süreci değerlendiren Esenyurt Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Uzmanı Prof. Dr. Sait Yılmaz, “Amerika’da sisteme inanç kaybolmuş. Önümüzdeki süreçte bu çıkmaz, sadece ABD’de değil, tüm dünyada yaşanan sorunlar ile birlikte, 2040 yılına kadar çok önemli gelişmelerin habercisi” dedi.Siyahi George Floyd’un (46) polis tarafından öldürülmesiyle ABD’yi etkisi altına alan ırkçılık karşıtı gösteriler günden güne artıyor. Ülke geneline yayılan protestolar 16’ncı gününe girdi. Koronavirüs salgınından olumsuz etkilenen Amerika’da yaşanan protestoları değerlendiren Esenyurt Üniversitesi'nden Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Uzmanı Prof. Dr. Sait Yılmaz, artık finansal kapitalizmin başarısız olduğunun iyice ortaya çıktığını söyledi.“KAPİTALİZM ARTIK BAŞARISIZ”Dünyanın büyük bunalım içinde olduğunu belirten Prof. Dr. Sait Yılmaz, “En önemli dönüm noktası 1989'du. Sovyetler Birliği'nin çöküşü ile birlikte 21. yüzyıl başlamış oldu. Aynı zamanda internet ve haberleşme teknolojisiyle bilgi çağı devrimi yaşandı. Amerika'da yaşanan olaylarla bir ilişki kuracak olursak şu anda dünyanın büyük bir bunalımın içinde olduğunu söyleyebiliriz. Bunalımın temelinde devletlerin başarısız olması yani halkın ihtiyaçlarını, beklentilerini karşılayamaması var.
Dünyanın birçok bölgesi ayaklanmalara gebe, yönetilemeyen ülkeler artıyor, demokrasi ve kapitalizme dayanan modern düzen artık yürümüyor. Yeni bir dünya düzenine, devlet, aile, toplum, ekonomik düzen, kadın-erkek ilişkileri gibi modern ütopyanın başarısız olduğu kurumları yeniden düşünmek zamanı. Amerika’da yaşananalar aslında ırkçılıktan öte yoksulluk ve eşitsizlik içinde bunalmış, çıkış arayan insanların isyanı. Salgın hastalık sonrası Fransa’da olduğu gibi Avrupa’nın diğer ülkelerinde de insanlar eyleme geçmek için bekliyor” diye konuştu.“İNTERNETTEN ÇIKMAK YASAK OLACAK"Amerika’da sisteme inancın kaybolduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Yılmaz, “İnsanların çıkmazı, haksızlıklar, 2040 yılına kadar çok önemli gelişmelerin habercisi olabilir. 2040 yılına kadar pek çok salgın insanlığı tehdit etmeye devam edecek ama asıl büyük güçler arasında savaş olasılıkları ile karşı karşıyayız. 2040 yılına kadar yaşanacak savaşlar sonrası yeni bir düzen kurulacak ve eğer tek dünya hükümetini savunanlar kazanırsa ulus-devletler ortadan kalkacak. Bu dönemden sonra dünya savaşları bitecek ve 2070 yılına kadar olan bir geçiş dönemine geçeceğiz.Bu dönemde geliştirilmekte olan yapay zeka teknolojileri, robotlar hayatımıza girecek ve insanların beynine çip takılacak. Şu anda yaşayan nesil dünyanın en son özgür düşünen neslidir. Çip takıldıktan sonra artık özgür düşünemeyeceğiz. Düşüncelerimiz kontrol altına alınacak. Bu takibin sonucunda özgürlüklerimiz kaybolacak. Bütün dünyanın beyni internet sistemine bağlı olacak, internetten çıkmak yasak olacak. 2070 yılında yeni insan olan İnsan 2.0 ile bu düzen kurulduktan sonra yeni bir dünya ve insan hayatı başlayacak” değerlendirmesinde bulundu.“GELECEĞİ KİMİN YAZACAĞI BİLİM ADAMLARINA BAĞLI”Gelecekte insanların gerçek dünyadan kopacağını ve sanal bir dünyada yaşayacağını söyleyen Prof. Dr. Yılmaz, “Geleceğe doğru hızla gidiyoruz ve bu geleceğe gidebilmemiz için bir yeni bir hikaye yazmamız lazım. Modern dünya bir ütopya üzerine kurulmuştur, buradan elimizde distopya kaldı. Yani ütopyanın gerçekleşmemiş kötü hali. Biz şimdi modern ütopyadan geri kalanları yaşıyoruz. Yeni bir ütopyaya ihtiyacımız var.
Dünyaya yön verecek olanlar bunu yazacak olanlardır. Bilim insanlarına düşen görev budur. İnsanlara yeni hayatın nasıl olacağını yazacak; ailenin ve kadın erkek ilişkilerinin nasıl olacağı, kapitalizmin yerine ne geleceğini, insanların robotlar ile nasıl yaşayacağını yazacak. Geleceği kimin yazacağı bilim adamlarına bağlı. Örneğin yapay zekayı Amerikalılar yeni bir silah üretimi için, Almanlar yeni bir işçi modeli için, Japonlar ise hizmetçi rolünde düşünüyorlar. Geleceği öngörmenin yolu artık kendinizin yazmasıdır, bu konuda geç kalmamalıyız” ifadelerini kullandı.“KENDİ TEKNOLOJİMİZİ ÜRETMELİYİZ”Yenilenen dünyada insanların evlerine kapanacağına dikkat çeken Prof. Dr. Yılmaz, şunları söyledi:“19. yüzyılı düşünürsek o zamanlar İngilizlerin akıl adamları modern dünyayı yazdılar. İngilizler kendi düzenlerini bütün dünyaya yansıttılar. Özgür yaşayan son insan nesliyiz. 5G insanın kontrolünü sağlayacak. 6G ile de bütün bu teknolojileri tek dünya hükümetinin kontrolü altına alacaklar. Ya insanlık uyanacak ve kendi kontrolünü başkasına bırakmayacak ya da büyük savaşlardan sonra ortaya çıkacak dünyayı kontrol altına alanlar kendi dünya hükümetini kuracak. İnsanlık kendi geleceğine sahip çıkmalıdır. Türkiye’nin yaşadığı problemler de dünyadakinden farklı değil. Türkiye’nin ekonomide üreterek kalkınması gerekiyor. Eğitimin ise işsiz değil, sanayinin ve diğer kurumların ihtiyacı olan elemanı yetiştirmesi gerekir. Kendi teknolojimizi üretmeliyiz, milli teknolojiye sahip olmazsak hep başkalarına bağımlı hale geliriz. Bu yüzden, teknolojinin kaynağı olan temel bilimlere çok önem verilmelidir.”
Kaynak Sanal Basın; Yeniçağ: Uzman tarih verdi: “İnternetten çıkmak yasak olacak”
kaynak sanal basın, sözcü gazetesi...
"Dinçer Güner ile Astrologlar arasında programının bu haftaki konuğu ünlü sunucu Seray Sever oldu. İkili, ünlü sunucunun astroloji ile tanışmasından tutun da Kova çağının derinliklerine kadar her şeyi en samimi halleri ile konuştular.
Daha önce yaptığı programında astroloji hakkında bilgiler veren Sever, 26 Aralık’ta Oğlak burcunda meydana gelen Güneş Tutulması ile bitişin başladığını dile getirmiş. 2019’da olan bütün tutulmaların Yengeç ve Oğlak aksında olduğunu belirten Sever, ‘Yengeç nedir, endişe, hassasiyet, aile, yuva ve güvenlik ihtiyacımız demektir. Oğlak ise devlet ile ilgili konular, ekonomi, sınırlamalar demektir. Bunların hepsini bu süreçte yaşadık. Öncelikle Oğlak burcunda olduğu için en tepeye kadar yükselecek, baskısı altına alacak. Daha sonrasında özgürlük ve akıl çağı gelecek’ dedi. Kapitalizm ve faşizmin çöküp sosyalizmin yükseleceği bir çağa yolculuk ettiğimizi ifade eden ikili bu yeni çağda aklın ve bilginin daha ön plana çıktığına vurgu yaptılar.
5 Temmuz’dan sonra Covid-19 salgınında ikinci dalganın olmayacağını fakat gelecek dalganın dünya üzerindeki ekonomik çökmenin olacağını söyleyen Sever, ‘Bu dönemde dünya üzerinde işsizlik çok artacak, devletlerin korkuyla kurdukları otoriteler insanları besleyemezlerse yıkılacaklar. İlerleyen dönemlerde Uranyen astrolojiye göre 21 Aralık 2020’de Zeus, Mars ve Plüto kavuşumu var. Dolayısıyla birçok şey değişecektir. Savaş stratejileri değişebilir. Cinsel kimliklere bakış açıları değişecek. Değişime ve dönüşüme açık olunması gereken bir dönemde olacağız’ dedi.
Astrolojik açıdan 2020 yılından sonra su ve hava ile ilgili sıkıntıların olacağını söyleyen Sever, ‘Özellikle su ile ilgili sıkıntılar olabilir, Neptün ve Poseidon devrede olacak. Su savaşlarının çıkacağı bir dönem olabilir. Bu dönemde sadeleşmek gerekildiğini düşünüyorum. Sırf haber dinleyerek bilgilenmek değil, pandemi sürecinde insanlar sadece bunu izleyip psikolojilerini bozdular. Çok büyük depresyona gidiliyor aslında’ dedi. Güner ‘Küresel depresyon var’ dedi."
Ilahi nesildaşım alemsin!! Ama çok keyifli bir yazı olmuş...ne yalan söyleyeyim en çok görkemli Marvel karakterine bayıldım tabii ki yüzüklerin efendisi ismi de yüreğime dokundu...Son olarak stadyumların hobi bahçesi olması bana çok iyi fikir geldi;)))
Oldukça keyifli bir yazıydı..devamını dilerim.
Sağlıcakla kal.
Yinsani
bu çağda bu gerekli sanki...
dünyanın haberi beni geriyor.. daha ne kadar sürer meçhul..
eksik olma.. :) saygılarımla..