- 1600 Okunma
- 22 Yorum
- 12 Beğeni
Şair ve Şiir
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"İyi ki Şiir var.
Yoksa ne olacakmış bizim hâlimiz." Dedim bu sabah. Ve sonra yazmak geldi içimden.
Onlara döktük içimizi. Kimseye söyleyemediklerimizi onlara anlattık. Onlar dinledi bizi, o yapayalnız gecelerimizde. Naçar kaldığımız, ahvâlimizi onlar anladı.
Şairleri ayrıcıklı buluyorum. Onların iki dünyası olduğunu düşünürüm.
Yaşadıkları bir dünyaları vardır. Bir de şiir dünyaları. Uçsuz bucaksız bir âlemdir bu. Hayâlleri sonsuz bir zenginlik. Masallara dalarlar. Rüyalarda yaşarlar. Hep bi ihtişam, şahşaha. Ummânlara dalıp derinlerde yüzerler. Her şey onlarındır. En güzel dağın zirvesinde bir meleğin kollarında dans ederler. En çılgın senfoni orda çalıyordur. Orda buzların üzerinde. İşte ordan yıldızlara uçarlar el ele tutuşup. Ayyukta en parlak yıldızın altında yaşarlar aşklarını. Ve bunu kimse görmez. Yalnız o yıldızdır şâhidi aşklarının.
Şiir yârenleridir onların. Ağladığını da güldüğünü de yalnız onlara anlatır şair. Aşkın şarabıdır birlikte içtikleri.
Bazen gülle derlenir. Gül ki kokusuna meftûn olunur. Yârin gül yüzüdür gül. Koklanır koklanır da, gün gelir dikenine de sarılır şairin eli. Öyle de kanı damlar beyaz gülün dibine.
Ve işte ondan öyle boşuna dememiş Üstad:
" En güzel şiir kanla yazılan şiirdir "
Ayrılık öyle yamandır ki. Şair ah çekerken, hicran olmuş gönlü gamla dolar. Gözyaşları sel gibi akar göl olur. O göl buharlaşır zamanla, şairin ahlarından çıkan kıvılcım gökyüzünde yangın olur. Yakar yıldızları.
Cenin düşer gecenin rahmine. Şair hamiledir. Sabah tan kızıllığında şiir doğar güneşle.
Fikret Şimşek
.
.
.
Fotoğraf: Kaçkar Dağı zirvede Zerre
YORUMLAR
Fikret Şimşek
Eksik olma.
Çok selâmlar.. Sevgiler
Yahu ben bu yazıya hem de gecenin bir yarısı bir koca sayfa yorum yazıp yollamıştım? hadi emeğine acımam da öyle hoş öyle beğendimdi ki o biçim. Şiir ve şairlerden eski dergilerden örnekler vermiştim sözümona. Bu bir kaç kezdir oluyor. Gönder tuşuna basıyorum gidiyor gibi görünüyor. Yerinde yok!.
Şiir için kendi tanımımda " hayal dünyasında sıra dışı dans etmek" diyorum.
ki şiir gerçek ve doğruyla uğraşmaz ilgilenmez doğruyu aramaz. bunun altını kalın harflerle defalarca çizmek gerekir. olur ya adam kendini bin kere öldürür aşk acısıyla bir anda dirilir bir göz ucuyla.
Şair içinde biriktirdiği acıyı aşkı umudu vs binlerce duyguyu boşaltır bir krater gibi. ondandır belki şairi volkana benzetiriz şiiri lav'a. Ne zaman dolar ne biriktirir ne zaman dökülür onu bir tek zaman bilir ...
Zerrem o yazdıklarımın kaybı bil ki beni çok üzdü. Böyle bir şeyler karaladım mi içime çok da sinmedi doğrusu. Şiir ve şair konusunda laf etmeye en deneyimli en gözlemi kuvvetlidir dediklerinden birisindir derim bilirsin. hani bu aşktır deriz sohbetlerimizde zirveler gibi dağlar gibi. en zor şartlara bile göğüs gereriz hani.
tıpkı
kısacası şairiz biz
ucuz yaşar
pahalı severiz!...
tebriklerimle
öpüyorum seni
Serhat AKDENİZ tarafından 6/11/2020 7:48:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret Şimşek
Serhat şairim ne güzel bir insansın sen.
Hem bu kaçıncı oluyor değil mi. 🥰 Ama ders oluyor. Dosyamda yazıp atıyorum uzun yazacaksam.
Geçen gün aynısını ben de yaşadım.
Nasıl sinir oldum sorma.
Şiir konu oldumu bizim zaten sohbetimiz bitmez.
Çok konuştuğum insan yoktur. Ne yazdığım bi şiiri, ne de yazıyı kimseye söylemem sezsizce koyarım sayfama.
En samimi olduğum dostlarım şahittir buna. Başta sen.
Bir arkadaşım daha var. Haberi bile olmaz.
Ne yazıyorum ki derim. Amma aşk var. Hani ellerim titrer yayımlarken şiirlerimi bitirince.
O haz bi başka güzel. O heyecan müthiş bi şey. Ve bak geçen sıfır yorum.
Off yaw bu işte benim. Ve kendimi tebrik ediyorım. 🤣🤣
Niye mi? Bu asâletim.
İşte bu benim en güzel yanım.
Çok nadir şiir okuyorum.
Tabii okuyorum da genelde sitede değil.
Çok belirlediğim şair arkadaşlar da var. Onları okuyamadım diye üzülüyorum da çok zaman.
Bgün bir hocamla da yazıştık.
Aynen koyucam bir bölümünü :
Hocam bence bir aşk bu şiir.
Şiir şairi normal dünyasından koparır. O dediğim ikinci dünyasına geçiş yapar bi nevi. .
Ve bunları da kimse bilmez. O şiir ne olucak kolayca yazılmıştır diye düşünür insanlar.
Yazdıklarımda aslında iç dünyam vardır.
Nazım ne aşklar yaşamış. Ama şöyle demiş: " En güzel aşklarımı şiirlerimde yaşadım "
Şiir yazmak güzel. Şiiri konuşmak bile güzel be Serhatım.
Senin için şiir.
O sonunda yazdığına zaten bayılıyorum.
"Kısacası şairiz biz ucuz yaşar pahalı severiz. "
Seni seviyorum.
Hani yaw adam olmalı. Eğer adam değilse ayet yazsa bizim için on para etmez değil mi?
Önce insan.
Sevgilerimle
Fikret Şimşek
O güzel yüreğiniz eksik olmasın.
Sizin gibi eski bir şiir dostumu sayfamda görmek çok değerli benim için.
Kaç kez o güzel sesinizden şiirlerinizi okuyup dinledik o tablolarınız eşliğinde.
Üçü bir yerde derdim.
Çok gönlüm oldu.
Sevgilerimle.
Değerli bir payaşım.
Şairin ayrıcalıklı dünyası.
Şiir olmaya delalet binlerce duygu.
Hürmetle.
Fikret Şimşek
Burada en sevindiğim. Hani edebiyat sitesinde gerçekten şiir konuşuyor olmak. Eksik olmayınız.
Şair dost sevgiler.
Yazı da, yorumlar da şairce idi. Böyle bir mecliste bulunmak ne güzel. Tüm arkadaşlarımı tebrik ediyor, gönüllerindeki sese kulak verdikleri sürece güzelliklerinin kaybolmayacağı, yaşayacağı duygu ve düşüncesiyle selam ve saygılarımı ifade ediyorum...(Aksakal)
Fikret Şimşek
Sevgilerimle.
Mükemmel bir anlatım
evet sizinde rahminize yazarlık düşmüş
kutluyorum
Fikret Şimşek
Eksik olmayınız.
Sevgilerimle
Şiir dünyaya güzellikler katmak için yüce Allah'ın bize bahşettiği bir edebi sanat… Bu
gün için yurdumuzda ve dünyada bu güzide sanatı layıkıyla yapmaya çalışan binlerce kadın,
erkek şahsiyet var. Bunların içinde değerli Türkçe, edebiyat öğretmenlerimiz ve öğretmen
olmayıp yine de bu iş ile ciddi diyebileceğimiz şekilde uğraşmış değerli kalemler mevcut. Belki bileniniz vardır, bilmeyeniniz de olabilir yüce kitabımız Kur'an-ı Kerim'de ‘'Şuara'' yani
Şairler diye bir sure vardır. ‘'Mekke döneminde indirildiğine inanılan sure 227 ayetten oluşur. Bu sure, adını 224. ayette geçen ve şairler anlamına gelen 'Şuara' kelimesinden almıştır.'' Yufka yüreklidir şairler, narindirler, yüreklerinde sevgi, akıllarında bir dolu
güzellikler vardır, insanlar için, insanlık için. ''Şiir sanatı eksiklikleri güzelliklere çeviren bir
simya bilimidir.'' der ünlü Fransız Şairi Aragon. Şair her ne kadar yufka yürekli de olsa vatan
tehlikeye düştüğü zaman, zalimler mazlumların karşısına dikildiğinde sertleşmesini de bilir.
''Kalemin kılıçtan keskin olduğunun.'' en güzel ispatını yürekli şairler ve yazarlar yaparlar... Edebiyat şiir ile şair ile güzel... Kutluyorum güzel yazınızı...
Fikret Şimşek
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Çok önemliydi.
Sevgilerimle
Ne güzel ifade etmişsiniz şairin duygularını, şiir yüreğinize, emeğinize sağlık, kutlarım...
Fikret Şimşek
Sevgilerimle
Benim elbet bir bildiğim var:Hayat saçma sapandır.
Üstüme saçmalı tüfeğiyle ateş açtı hayat
Yaylım ateş,bombardıman,güldürücü gaz
Şairsin! Arkanı dönme! Neyin var sen de fırlat!
Hiç yoksa şu inkisarı kağıda geçir,sonuna kadar yaz
Nasıl olsa çıkaramazsın saçmayı etinden
Hiç deneme
i.ÖZEL
Gerçekten asil bir acı ,doğurgan bir sancıdır şiir.
Kutlarım.
Fikret Şimşek
Çok teşekkürler Şair Canan hanım.
Keşke sizin gibi böyle insanlar katılsa bu şiir sohbetine.
Ama daha çok birbirini kayırmayla oluyor bunlar maalesef. Şiir ve şair konulu bi sohbette ne işi ola ki Edebiyat sitesinde milletin.
Birkaç kişi haricinde bakan bile olmaz.
Olsun biz hep yine davetbedicez şiire ve edebiyata insanları.
Çok gönlüm oldu.
Sevgilerimle.
Yazmak olmasaydı eteğimizdeki taşları nereye dökerdik değil mi? Siz dağlara vuruyorsunuz kendinizi, bir sığınak oluyor dağlar.. Dağlara çıkamayanlar da, dağ gibi dertlerini şiire döküyor galiba. İyi ki şiir var. İyi ki kelimeler var da biraz olsun hafifliyor göğsümüzdeki ağrılar..
Selam ve hürmetler
Tebrik ederim..
Fikret Şimşek
O Ummandı .
Sormuşlar erenler;
Mevlana nesin ?
"Hiçim " demiş
Bu kulaklarımda yankılandı aylarca etkisinden kurtulamadım .
Şiirle de ilgim alakam yoktu . Dağlar girdiydi yüreğime . Sonra işte Mevlana ve Yunus Emre .
"Yazmak cehennem " Demiş Üstadlarımız . "Yazmasam delirecektim " de diyen yine birkaç şairimiz var . Birisi Sait Faik, digeri İlhan Berk . Nur içinde yatsınlar . Ben de onlardan biriyim . Yazmasam mazallah bana bir şey olacaktı.
Bunları geçen gün bir arkadaşıma yorumuna cevap yazmışım yıllar önce.
Kopyalayıp dosyama almıştım.
Az bi bölümünü. Siz de okuyun istedim, aslında bir deneme yazım oldu. Bir ara paylaşacağım burada.
Yazdıklarınız çok etkiledi beni.
Eksik olma can. Çok teşekkür ederim.
Gönlüm oldu çok.
Dağlar kadar yüce selâm olsun Almanya'dan.
Sevgilerimle 🗻💙🤗🌹
Çok güzel bir yazı. Yorumlar da öyle. Şiir ruh kayması bulunan şair’in o anki iyileşme sendromu ta ki sonraki şiire kadar.
güne düşen yazınıza tebrikler
saygılar
Fikret Şimşek
Eksik olma iyi kafanı şişirdim bugün.
Son şiirimde pişman oldun yorum yaptığına.
İçimi boşalttım.
İlgili oluyorsun yazdıklarıma. Kendimi yalnız hissetmiyorum demiştim.
Sevgilerimle.
Fikret Şimşek
Eksik olma iyi kafanı şişirdim bugün.
Son şiirimde pişman oldun yorum yaptığına.
İçimi boşalttım.
İlgili oluyorsun yazdıklarıma. Kendimi yalnız hissetmiyorum demiştim.
Sevgilerimle.
Yazar içindekileri şair,
Boşaldım sanır.
Dolar yine kovası,
Sular çiçekleri.
Tebrik ederim.
Fikret Şimşek
Ne güzel sizin de katılmanız.
Eksik olmayınız.
Sevgilerimle.
Fikret Şimşek
Bu da harikaydı.
Sevgilerimle
Fikret Şimşek
Burada konumuz şair ve şiirdi. Bu yazdıklarınız çok güzeldi. İyi ki varsınız şiir dostum.
Şiirle... Heppp bir fazlası.
Sevgilerimle.