- 502 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
DİN VE AYASOFYA
DİN ve AYASOFYA
Yusuf Yılmaz
Bir insan nasıl bakarken gözlerinin farkında değilse yaşadığımız İslam da aynı olmalıdır. Yani her gün her saniye nasıl nefes alıp veriyorsak din dediğimiz kutsalımızı da Cenabı Allah’ın emrettiği şekilde yaşamalıyız.
Bu konuda Cansız Hocanın kitabından bazı alıntılar yaptım.
"Din konusu istismara gelmez.
Müstahak olanlara haddini bildirmek gerek. Bildirmemek dinsizliktir.
Bu aynı zamanda cahilliktir.
Cahillik kültürsüzlüktür.Geri kafalılıktır.
Yüce Peygamberimizden sonra Emeviler binlerce hadis uydurdular .
Din kitabı görünümünde binlerce din aleyhtarı kitap var.
Mezhep,din konusunda ortaya konmuş yorumdur.Bir ekoldür.
İnanç şekille olmaz özde olur.
Tekbir siyasi amaçla kullanılamaz.
Hacca bir defa gidiniz.
Haç; ekonomik yeterlilik ve özgürlüktür. İslamcılarda ikisi de yok.
Örtülü emperyalist.
Maskeli sömürgeci köleleri.
Farz esastır.
Dünyanın dışında da hayat vardır.
Cehaletin olduğu yerde zulüm vardır.
Tarikat din üstünlüğünü keramet üstünlüğüne bıraktı.
Garp alemini alkol,bizimkileri ise tarikat mafetti.
Allah’ın vermediği görevi kul başkasına veremez.
Ahmet Haseki "tarikat sahteciliktir" diyor.
Din ile devlet karşı karşıya gelemez.
Paranın yükselttiği insan da ruh alçalır.
Kutsal kıyafet olmaz.
Dine cemaat gözüyle bakılmaz."
Daha bir çok konu var.
Ben doğdum doğalı Ayasofya İbadete açılacak.Hala açılacak.
Yahu kardeşim sen önce kendi mabedin olan "Kabeyi" Vahabilerin kaderine bırakmışsın. Önce orayı bir kurtar.
Mescidi Aksa bir avuç Yahudilerin işgali altında, orayı kurtar.
Herkesin kendi mabedi kutsaldır.
Saygı göstermek gerek.
Biz İslamı özde yaşayalım.
İstismara fırsat vermeyelim.
Biz Türküz.
En iyisi dinimizi Türkçe anlarız.
Yüce dinimiz İslamı Türkçe yaşamanın önünde hiç bir engel yoktur.
Biz İslamı Araplardan öğrenmedik.
Kaldı ki Yüce Peygamberimiz de Arap değildi. Hz İbrahim’in soyundan geliyordu. Sonradan Araplaşmış olması onun Arap olması manasına gelmez.
Sevgi ve saygılarımla.
YORUMLAR
Öte yandan Hz. İbrahim’in Arap olmayıp, Sümerli olduğu veya Sümerlerin egemen olduğu coğrafyadan (ki; Kuzey Irak’ta Ninova civarı) çıkarak Arapların yoğunlukta yaşadığı bölgelere geldiği, Hz. Peygamber’in atası sayılan oğlu İsmail’in, Yemen’den gelen Kâhtani Araplarına mensup bir kadınla yapmış olduğu izdivaçtan dünyaya geldiği konusunda çok güçlü rivayetler bulunmaktadır. Eğer bu bilgiler doğru ise (ki; bence de doğruya çok yakın bilgilerdir) Hz. İbrahim’in İbrani veya Süryani soylu olması muhtemel, Türk soylu olması ise çok kuvvetle muhtemeldir. Hele hele Sümerlilerin Türk oldukları ispatlanıp kabul görürse; Hz. İbrahim’in ve onun soyuna dayandırılan Hz. Muhammed’in Türk olduklarını kabul etme zorunluluğu doğar. Ancak ne yazık ki; başta batılı müsteşrikler, tarihçiler ve arkeologlar olmak üzere; bilim dünyasına egemen olan güçler, Sümerlerin ve dolayısıyla tarihe damgasını vurarak dini, üç büyük dinin de atası sayılan Hz. İbrahim’in Türklüğünü şimdilik kabul etmiyorlar. Batılı tarihçilerin kopyacıları olan bizim kendi tarihçilerimiz de ne yazık ki; cesaret edip bu konulara şimdilik bir türlü eğilemiyorlar.
ATATÜRK; "PEYGAMBER EFENDİMİZ TÜRK’TÜR"
Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Türk Tarih Kurumu’nun 1932 yılındaki kurultayında heyet üyelerine, “iyice araştırırsanız Peygamberimizin Türk olduğunu ispat edebilirsiniz” diye konuştu.
Atatürk’ün bu sözünün izine düşen ve konuyu oldukça etraflıca araştıran araştırmacı-yazar Muharrem Kılıç, Toplumsal Çözüm Yayınlarından çıkan “Gizlenen Türk Tarihi/Hazreti Muhammed” adlı kitabında konuyu etraflıca inceledi.
Sözde dindarlık adına Türk düşmanlığı yapanların da bunları iyice öğrenmesinde yarar var..
HZ. MUHAMMED’İN (SAV) SOYU
Hz. Muhammed (SAV), Mekke’nin Haşimioğulları sülalesinden gelmektedir. Haşimiler İslamiyetten önce Kabe’nin muhafızlığını yapan sülaledir. Hz.Muhammed’in dedesi Abdülmuttalip’in babası Haşim bin Abdümenaf da bir Kabe muhafızıdır.
SÜMER TÜRK’Ü HZ. İBRAHİM
Tarih öncesi çağlardan beri kutsal sayılan Kabe, bir Sümer din adamı olan Hz.İbrahim tarafından onarılmış hatta bazı kaynaklara göre inşa edilmiştir. Hz. İbrahim sonrası Kabe’yi koruma görevi de hep İbrahimi soylu sülalelere verilmiştir.
KABE MUHAFIZLIĞI ÇEKİŞMESİ
Cahiliyye döneminin Arap dünyasında Kabe, hem dini hem de ticari açıdan fevkalade önem taşıyordu. Mekke’nin iki büyük sülalesi de bu fevkalade önem arz eden yapıya muhafız olmak ve onun nimetlerinden nasiplenmek için kıyasıya mücadele ediyordu.
Haşimiler ve Umeyye oğulları yani Emeviler..
Ancak iki grup arasında önemli bir fark vardı. Haşimiler Kabe’nin ilahi yönüyle ilgiliyken Emeviler Kabe’nin getirilerinden faydalanmanın peşindeydi.
Emevilerin Kabe’nin muhafızlığına talip olması üzerine bir hakem heyeti tayin edilerek Haşim bin Abdümenaf ile Emevilerin reisi Ümeyye bin Abdüşems arasında bir “şeref müsabakası” tertip edilir.
Seçilen hakem heyeti bu müsabakada Haşim’i üstün ilan ederek Ümeyye bin Abdüşems’in tazminat ödeyip Mekke’den uzaklaştırılmasına karar verir.
Ümeyye bin Abdüşems de bunun üzerine Mekke’yi terk eder ve daha sonraki yıllarda Emevi hanedanının temellerinin atılacağı Şam’a yerleşir.
Bir hakem olayıyla başlayan Haşimi-Emevi yani Türk-Arap düşmanlığı yaklaşık 150 yıl sonra bir başka hakem olayıyla iyice alevlenecektir. Hakem kararıyla şeref müsabakasını kaybeden Ümeyye bin Abdüşems’in intikamını, Haşimioğlu Hz. Ali’den halifeliği hakem kararıyla ele geçiren Muaviye alacaktır.
Hz. Muhammet’in torunu Hz.Hüseyin’in Kerbela olayından önce Türk yurtlarına gitme isteği de Yezit tarafından reddedilmiştir. Bugünkü Suud sülalesi de Muaviye soyundan gelmektedir.
RASULULLAH(SAV): "ARAP BENDEN AMA BEN ARAP DEĞİLİM"
Arap kaynaklarında Hz. Muhammed (SAV) ve ailesine
“Arap-ı Müstağribe” yani "sonradan Araplaşmış" denilmektedir.
Yine Hz. Muhammed (SAV) bir başka hadisinde “Arap benden ama ben Arap’tan değilim” demektedir.
Başka bir nakilde de şu anlatılmaktadır: “Bir gün Peygamberimiz ashabıyla otururken bilinmeyen bir dille, “ne güzel üzüm” dedi. Sahabe anlamayarak, “Ya Muhammed, Arapça konuş” dediler. Yüce Peygamber, “durun yakınmayın, ben köküm olan Hz. İbrahim’in diliyle konuşuyorum.” diye yanıt verdi.
KAŞGARLI MAHMUT’UN ESERİNDEKİ HADİS
Kaşgarlı Mahmut, Divan-ü Lügati't Türk adlı eserinde Hz. Muhammed'in şu hadisini aktarmaktadır:
"Ey Araplar! Türk Dilini öğreniniz, çünkü Türklerin Araplar üzerinde çok uzun sürecek bir hakimiyetleri vardır.”
ARAPLAR PEYGAMBERİMİZİN SOYUNU ÇOK İYİ BİLİRLER
Kureyş ileri gelenleri Ebu Talip’in yanına gelmişler ve ona, “ya yeğenini susturup davasından vazgeçirmesini, ya da Türk yurtlarına çekip gitmelerini” tavsiye etmişlerdi. Rasulullah’ın amcası Ebu Talip, bu tehdit dolu talebe 94 beyitten oluşan “Kaside-i Lamiyye” ile cevap verdi.
İşte o şiirden bazı bölümler:
“Düşman bizim gücümüze boyun eğip kahroluyor,
Halbuki onlar bizim Türk ve Aftalitler kapılarına sığınmamızı isterler,
Allah’ın evine and olsun ki sizler yalan söylüyorsunuz,
İşleri karmakarış etmeden ne Mekke’yi terk edeceğiz,
ne de buralardan Türk yurtlarına gideceğiz.”
Ebu Talip’in bu şiirinde Türk sözcüğünün yanında “Aftalitler” yani “Akhunlar” boyundan söz etmesi oldukça önemlidir. Araplar Hz. Muhammed’in yalnızca milliyetini değil soyunu da çok iyi bilmektedir.
HZ. MUHAMMED’İ MEDİNE’YE DAVET EDEN TÜRKLER
Hz. Muhammed’i Medine’ye davet eden Evs ve Hazreç kabileleri de Sümer asıllı idiler. Sümerler’in dağılışı sırasında Yemen’e göçmüşlerdi. Medine’ye gelişleri daha sonraydı. Akabe biatında “Muhammed bizdendir” demişlerdi ve Hz. Muhammed’den “kanınız kanımdır” yanıtını almışlardı.
RASULULLAH (SAV): KANTURAOĞULLARINA (TÜRKLERE) İLİŞMEYİNİZ
Haşimilerin bu muhafızlık görevinde en önemli yardımcıları, yine kendileri gibi Hz. İbrahim’in soyundan gelen bir başka kabile olan Sureyc oğulları idi.
Savaş sanatlarında, demircilikte ve özellikle de kılıç yapımında usta olan bu insanlar, Emeviler’in en fazla çekindiği, diş geçiremediği guruptu.
Sureyciler, Hz. İbrahim’in yine Türk olan Kantura adlı karısından gelen nesildir.
Hz. Muhammed’in de Kantura oğulları ile ilgili şöyle bir hadisi de mevcuttur; “Kantura oğullarına ilişmeyiniz. Mürüvvet, nimet ve saltanat onların olacaktır.”
OSMAN BİN TALHA’NIN KILICINDAKİ TÜRK DAMGASI
11 Ocak 630’da Hz. Muhammed Mekke’yi fethetmiş, sıra Kabe’nin putlardan temizlenmesine gelmiştir.
Müslümanlar ve sahabe Kabe’nin önünde bu tarihi ana şahit olmak üzere toplanmışlardır. Ancak Kabe’nin kapısı kilitlidir ve anahtarı Osman bin Talha’dadır. Kabe muhafızlığı yapan Osman bin Talha da Sureyc kabilesindendir.
Osman bin Talha’nın kılıcı bugün Topkapı Müzesi’nde Kutsal Emanetler Dairesi’nde Hz. Osman’ın kılıcı olarak sergilenmektedir. Kılıcın üzerindeki Türk damgası ise gayet açık biçimde görülebilmektedir. Kılıç, Kabe muhafızı Osman bin Talha’dan halife Osman’a geçip Emevileri takiben Abbasi iktidarında Hoca Ahmet Yesevî’ye emanet edilmiştir. Daha sonra da Şeyh Edebali’ye gelmiş ve Osman Gazi’ye teslim edilmiştir.
EMEVİLERİN MÜSLÜMANLARI AYRIMI
Emeviler, Arap Müslümanları “hür”, Arap olmayan Müslümanları ise “mevali” yani kast sisteminde köleden de aşağı olan parya olarak nitelendirmiştir. Emeviler, kendi kontrollerindeki İslam devletinde mevali olarak niteledikleri Arap olmayan Müslümanların görev almalarını engellemiş ve hatta imamlık dahi yapmalarına yasak getirmişlerdir.
ARAP EMEVİLERİN KATLETTİĞİ TÜRK SAHABELER
Hz. Muhammed’in (Sav) dört gözde sahabesi Hz. Ali, Selman, Mikdat ve Ebu Zer’dir. Bunların hiçbiri Arap değildir ve hepsi Emevilerce katledilmiştir.
HZ. MUHAMMED’İN CENAZE TÖRENİNE 17 KİŞİ KATILDI
Hz. Muhammed (Sav) öldüğünde cenazesi gömülmeden üç gün bekletilmiş ve cenaze henüz ortadayken halifelik çekişmesi başlamıştır.
Arap Emevilerin desteklediği Ebubekir’in halife seçilmesiyle yalnızca 17 kişinin katılımıyla cenaze namazı kılınan Hz. Muhammed, öldüğü odaya ölümünden üç gün sonraki geceyarısında Hz. Ali tarafından defnedilmiştir.
TÜRK OLAN HZ. ALİ’NİN HALİFELİĞİ ARAPLARI HİÇ MUTLU ETMEDİ
Umeyye oğullarının akrabası Ebubekir’den sonra devlet başkanlığı (Halifelik) yine Arap Emevilerden Ömer ve Osman bin Affan’a geçmiştir. Hz.Muhammed gibi Türk soylu Haşimoğullarından Ali’nin Halifeliğe gelmesi Arapları hiç mutlu etmemiş ve neticede Muaviye ile egemenlik yeniden Türk olan Haşimi oğullarından Arap olan Umeyye oğullarına (Emevilere) geçmiştir.
MESELE SÜNNİ-ALEVİ MESELESİ DEĞİL TÜRK-ARAP ÇEKİŞMESİDİR
Gerek Hz. Muhammed, gerekse Hz. Ali döneminde Sünnilik-Alevilik gibi kavramlar yoktur. Müslümanlık bölünmemiştir. Tarihsel olaylar ve özellikle de Yavuz Sultan Selim’in Arap Emevi zihniyetiyle tavır alması bugünkü Sünni-Alevi ayrışmasını doğurmuştur. İşin kökündeki asıl mesele ise Türk-Arap çekişmesidir.
ARAPLARIN TÜRK DÜŞMANLIĞININ TARİHİ KÖKLERİ
Yukarıda anlattığımız üzere Haşimi-Emevi çekişmesi Arapların Türk düşmanlığının kökünü oluştururken bir başka neden ise Cengiz Han ve Hülagü Han dönemlerinde Türklerin Araplar’dan aldığı intikamdır. Arapların Orta Asya istilası Türklerin kendi aralarındaki egemenlik çekişmesi dönemine denk gelmiş ve Araplar tarafından Orta Asya’da büyük bir Türk katliamı yapılmıştır. Daha sonra Göktürk soyundan gelen Cengiz Han’ın Moğolları da egemenliği altına alarak kurduğu Cengiz İmparatorluğu döneminde ve onun devamı olan Hülagü Han’ın liderliğinde Araplara iki kez büyük saldırı düzenlenmiş ve çeşitli kaynaklara göre 1-1,5 milyon Arap kılıçtan geçirilmiştir.
ATATÜRK’ÜN DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI’NI KURMASININ EN ÖNEMLİ NEDENİ
Bu tarihsel süreç içinde Alevi-Hanefi olarak mezhepleşen Müslüman Türklerin İslam algılarının tek potada birleştirilmesini sağlamak, Atatürk’ün Diyanet İşleri Başkanlığı’nı kurmasındaki en önemli amacı olmuştur.
Muharrem Kılıç
Eser: Gizlenen Türk Tarihi/Hazreti Muhammed
2015
Hz. İbrahim (a.s.) kimdir? İbrahim Peygamber nerede doğdu? Hz. İbrahim’in (a.s.) babası kimdir? Hz. İbrahim (a.s.) nerede yaşadı? Hz. İbrahim’in (a.s.) eşleri ve çocukları kimlerdir? Hz. İbrahim (a.s.) hangi zalim hükümdar zamanında yaşadı? İbrahim Aleyhisselam tevhid inancına nasıl ulaştı? Hz. İbrahim’e (a.s.) kaç suhuf gönderildi? Hz. İbrahim (a.s.) hangi kavme gönderildi? Hz. İbrahim’e (a.s.) niçin Halilullah denildi? Hz. İbrahim (a.s.) kaç yıl yaşadı? Hz. İbrahim’in (a.s.) kabri nerede? Hz. İbrahim (a.s.) ile ilgili ayet ve hadisler nelerdir? Nemrud’un zulüm ve tehditlerine meydan okuyan, ateş yığınlarını gül bahçelerine çeviren Hz. İbrahim’in (a.s.) hayatı, mucizeleri ve kıssası.
Kur’an’da duası en çok nakledilen peygamber ve Ülü’l-azm (En yüksek derecedeki) peygamberlerden Hz. İbrahim’in (a.s.) kısaca hayatı.
HZ. İBRAHİM’İN (A.S.) KISACA HAYATI - İbrahim Aleyhisselam Kimdir?
Hz. İbrahim (a.s.) Babil’in doğusunda Dicle ve Fırat ırmakları arasındaki bölgede dünyaya geldi. Babasının adı Taruh’tur. Hz. İbrahim’in (a.s.) orta boylu, ela gözlü, güzel ve güler yüzlü, açık alınlı, ayak izlerine varıncaya kadar şekil ve şemailce Hz. Muhammed’e (s.a.v) en çok benzeyen insan olduğu nakledilir.
Hz. İbrahim (a.s.) “Halilullah” yani Allah’ın dostu olarak anılır. Hz. İbrahim’in (a.s.) diğer bir sıfatı da “Ebu’l-Enbiya” yani Peygamberler Babası’dır.
Oğulları Hz. İsmail’in (a.s.) soyundan Peygamber Efendimiz; Hz. İshak’ın (a.s.) soyundan da Benî İsraîl peygamberleri geldi.
Hanımları, Hz. İsmail’in (a.s.) annesi Hacer, Hz. İshak’ın (a.s.) annesi Sare validemizdir.
Hz. İbrahim’in (a.s.) dinin adı Hanif’tir ve Müslüman olarak adlandırılır. Hz. İbrahim’e (a.s.) 10 sayfa suhuf indirildi. İbrahim Aleyhisselam Keldanî kavmine gönderildi.
Hz. İbrahim (a.s.) kendi heykelini yaptırıp taptıran Babil hükümdarı Nemrut’u Allah’ın dinine davet etti. Bu daveti kabul etmeyen Nemrut tarafından ateşe atıldı. Fakat ateş kendisini Allah’ın izni ile mucize olarak yakmadı.
Ateşe atılma hadisesinden sonra îman edenlerin rahat ibadet etmeleri, ayrıca Nemrut ve Keldanî kavminin üzerine gönderilecek azaptan muhafaza için İbrahim Aleyhisselam Babil’e, oradan da kardeşinin oğlu Lût, hanımı Sare ve bir mü’min topluluğu ile birlikte Urfa’nın güneyinde bir kasaba olan Harran’a hicret etti.
Keldani kabilesi toz halinde sivrisinek sürülüleri ile helak oldular. Nemrut ise bir sineğin beynine girmesi ile helak oldu.
Hz. İbrahim (a.s.) oğlu İsmail (a.s.) ile kurban imtihanından geçti ve insanlık kurban kesmeyi ondan öğrendi. Oğlu İsmail (a.s.) ile birlikte Kabe’yi inşa etti. Kabe’nin inşası sırasında Hz. İbrahim’in (a.s.) üzerine çıkıp duvar ördüğü ve üstünde insanları hacca davet ettiği kabul edilen taş veya onun bulunduğu yere Makam-ı İbrahim denildi.
Hz. İbrahim (a.s.) Kabe’nin inşasını tamamlayınca Cebrail (a.s.) gelip kendisine hac farîzasının nasıl yapılacağını öğretti. O da insanları hac ibadetine davet etti. Oğlu ile birlikte ilk hac farîzasını yerine getirdi ve insanlar hac yapmayı onlardan öğrendi. İnsanlık tarihinde ilk vakfı İbrahim Peygamber kurdu.
Hz. İbrahim’in (a.s.) adı Kur’an-ı Kerim’de 69 defa geçer. Kur’an’da 14. Surenin adı İbrahim Suresi’dir. Kur’an’da duası en çok nakledilen peygamber İbrahim Aleyhisselam’dır. Ülü’l-azm (En yüksek derecedeki) peygamberlerdendir.
Hz. İbrahim’in (a.s.) 200 veya 175 yaşında vefat ettiği ve Kabe’de Makam-ı İbrahîm ile Zemzem arasındaki yerde defnedildiği rivayet edilir. Başka bir rivayete göre kabri Filistin’in el-Halil şehrinde Hz. Sare’nin yanındadır.