- 2310 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
ZULKARNEYN "BİLGE KAAN" (OĞUZ HAN)
Kur’an’da bahsi geçen (Zulkarneyn) nin (Oğuz Han) olduğunu söylerlerler.
Peygamber olduğuna inandıkları Zülkarneyn’in Oğuz Han olabileceğine inananlarda vardır.
Zülkarneyn’in, Oğuz Han olduğu sanılmaktadır.
. Kur’an-ı Kerim’in El Kefh Suresi’nde 85.Ayetten 92.Ayete kadar Zulkarneyn’nin Kıssa’sı anlatılır: O da batıya ulaşmak için bir yol tuttu. Nihayet Güneş’in battığı yere (Okyanus kıyısına) vardığı zaman, Güneş’i (sanki) siyah bir çamura batıyor buldu. Sonra Zulkarneyn (doğuya doğru) bir yol tuttu. Nihayet Güneş’in doğduğu yere (Uzak doğuya) vardığı zaman Güneş’i öyle bir kavim üzerine doğuyor buldu ki, onlara, Güneş’ten kendilerini koruyacak bir siper yapmamıştık. Sonra da (Güneyden kuzeye kadar üçüncü) bir yol tuttu. .” diyerek üç ayrı seferi belirtilmektedir.
Oğuz Han’ın 126 yıl süren Hanlığı sırasında, Turan ve Hindistan’a, Irak, İran, Şam ve Mısır’a kadar yürüdüğü anlaşılmaktadır. Bu kadar benzerlik bir tesadüf olamaz.
Oğuz Han’ın kurduğu hâkimiyet ve yapmış olduğu seferler, Zulkarneyn’in seferleri ile çok benzerlik göstermektedir.
Bu nedenle Oğuz Han adı ile anılan Türk’ün ZULKARNEYN ile aynı kişi olduğu görüşü gittikçe kuvvet kazanmaktadır.
Oğuz Han’ın kullandığı iki başlı kılıcın da Zulkarneyn’in kullandığı kılıçla büyük benzerlikler göstermektedir.
Ayrıca Ali’nin Zulfikar kılıcının da benzerlik göstermesi Ali’ninde Türk soyundan olduğu/ Bir ihtimalde Ali’nin var olup olmadığıdır/ islamiyetle ilgisi olmadığıdır/
Bütün bunlar ne kadar gerçek kabul edilse de farazidir...
Bu durumda Alevilik tamamen Türklüktür/
Türk inancının islamiyetten çok önce var olduğu her haliyle bellidir.
Türklerin Gök Tanrı’ya inanmaları ve bunu büyük bir coğrafya da gerçekleştirdikleri açıkca ortadadır.
Bu arada Türk inancına tamamen Şamanizm demek yanlıştır.
Şaman ateş demektir/ Ateş de o çağlarda parlamaktır.
Bu yüzden inanca "GÖKTANRI" inanmış olana da "ŞAMAN" denilebilir
Şamanları yönetene de Kam denir.
Kam bilge kişiler içinden seçilmiş kişilerdir.
Bilge Kağan Kitabelerinde şöyle diyor; “Doğuda gün doğusuna, güneyde gün ortasına, batıda gün batısına, kuzeyde gece ortasına kadar ülkelerde yaşayan bütün milletler bana bağlıdır.”
Bilge Kağan Yazıtları ile Kur’an-ı Kerim ifadeleri arasında da bir paralellik söz konusudur.
Zulkarneyn dünyanın en doğusuna gider ve Türk Kavmini bulur.
Türkler, Zulkarneyn’den yardım isteyerek Yecüc ve Mecüc’ün saldırılarına karşı bir set yapmasını isterler.
Zulkarneyn, Yecüc ve Mecüc’e karşı Türkleri demirden ve bakırdan yaptırdığı bir set ile korur.
Kaşgarlı Divanında “Zulkarneyn, Uygur illerine geldiğinde Türk Hakanı ona 4000 kişi gönderir. Bu Zulkarneyn’in Türklerle bir soy bağı olduğunun ve ona karşı bir teslimiyet ve bağlılık gösterildiğinin ifadesidir.
Bu durum, Zulkarneyn’in Oğuz Han olma ihtimalini de kuvvetlendirmektedir.
Kanuni devrine ait Rüstem Paşa”Tevarih-i Ali Osman” ının ikinci sayfasında şöyle bir fıkra vardır: “Etrak şöyle fikr iderlerdi ki hak sübhanehu ve Teâlâ Kur’an-ı Keriminde (Külna Ya Zülkarneyn) diyü zikr ittüğü meğer bu (Oğuz-Han) dır dirlerdi”.
Neşri’nin Kitab-ı cihannuma’nın birinci cildinde Oğuz –Han’ın Şark’a ve Garp’a hâkim olduğundan bahsedildikten sonra bu milli telakki şöyle ifade edilmektedir:
“Etrak şöyle zu’m iderlerdi ki Hak Sübbhanehu ve Teâlâ Kelam-ı Kadiminde zikr ittüğü İskender-i Zülkarneyn meğer bu ola dirlerdi.”
Türkolog Leon Cahun, Asya Tarihi adlı eserinde Oğuz Han hususunda şöyle der:
“O, bütün dünyayı fethetmiş, yüz on altı sene yaşamış ve hâkimiyet timsali olan altın yayla üç oku ölümünden evvel oğulları arasında paylaştırmıştır.”
Türkler yeryüzünde ilk kez Tanrıya, Tanrının varlığına inanandır..
(ALINTIYA EK YAPILMIŞTIR)
YORUMLAR
Konu farkli kitaplarda farkli anlatilan kesinlige ulastirilamayacak bir konu bu konuda okuma yapmak isteyenler heyet 4 kitabina serhat ahmet tan'ın zulkarneyn kitabina ve sinir otesi yayinlarından yine zulkarneyn kitabina bakabilir ve ayni konuda farkli görüşlerden yararlanabilir ama is en nihayetinde rivayetten öteye -en azindan simdilik- gitmeyecektir ben daha çok Türklerin yeryüzünde Tanriya Tanrinin varligina ilk inananlar olmasina takıldim Adem cennette Türk olarak yaratildi demis oluyoruz mantıken Tüm ırklarin babası sayılan adama bunu nasil giydirebiliyoruz merak ettim tüm ırklar Türklerden çikmıstır ile ayni anlama geliyor....
Gülce Şeren
İnsanlar istediklerine inanıp inanmamakta serbesttir.
Ben hiç bir semavi dine inanmıyorum...
Türklük sadece bir millet değildir/ Bu yazdığımı megalomanlık olarak görebilirsiniz.Şunu unutmayın bugün dünyanın dört köşesinde Türk yurtları vardır..
Hiç bir ırkın böyle bir yayılma durumu olmamıştır.
Şu bir gerçektir ki.
Türkler isteyerek dağınık kalmamışlardır.B
Büyük bir kısmı sistemli bir şekilde dağılmış ya da birleşmelerine izin verilmemiştir.
Şimdi diyeceksiniz ki "biz Türkler bu kadar aciz olamayız"
Aslında savaş konusunda zamanında dünyaya kan kusturmuşuz.
Ancak insanlık bu bazı zafiyetlerimize yenik düşmüşüz/
Türkleri kimse yenemez/ Kendisinden başka..
Merhaba Gülce Hanım
Merhaba sayfaya ziyaret yapan değerli kalem erbabı
Yazı bana göre ilgi çekici
Muhakkak surette tarihsel gerçeğe uyar demiyorum
İlk defa böyle bir bahisle karşılaştım açıkçası
Mutlak surette evet demekte hayır demekte yanlış bence
Ne ki, kimi dostlar neden hemen ırkçılık tepkisi göstermekte?
Birisi çıkıp Zülkarneyn İbrani yada Arap dese bu kadar garipser miydik acaba? Emin değilim açıkçası
Sonrada kalkıp tüm kavimlere peygamber gönderildi der dururuz
İsmini bildiğiniz Türk ya da Japon, Çinli, Hintli peygamber kim?
Yoktur demiyorum dikkat ederseniz, kim diyorum naçizane
Arap ya da Yahudi dışında isim terennüm edene ırkçı dersek İslamın evrenselliği nerede kalır?
Elbette İslam evrensel, bir Kainat perspektifi o, ancak biz Müslümanlar onu Orta Doğu çapında alıp anlıyoruz, sonra da insanların ona iman etmesini bekliyoruz
“Türkler, Nuh peygamberin oğullarından Yâfes'in Türk adlı oğlunun neslindendir." bahsi de ırkçılık mı yoksa?
Kur'an bir Orta Doğu kavmine indiğinden dolayı Sami peygamberlerin öykülerini/kıssalarını anlatmakta kanımca
Yoksa başka ırk ve kavimlerden peygamberler olduğu bahsi boşlukta salınmıyor elbette
Nihayet, Kadim çağlarla ilgili tarihsel araştırmalar neden ateistlerin, materyalistlerin elinde? Niçin antropoloji, etnoloji, arkeoloji ilmi maddeci, Tanrı tanımaz, pozitivist, Darwinist vs. ideologların elinde?
Müslümanlar bu sorulara cevap arayıp, bu sorunlarla ilgilenmeli bence
Aksi halde, yalnızca bin dört yüz yıllık İslam tarihi, Osmanlı tarihi, modern çağlar ve Cumhuriyet tarihi dışında bir dünya tarihi vizyonumuz olamaz ve korkarım ki antropologlara vantrologlar kanalıyla yanıt üretmekten kurtulamayız derim
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hanımefendi
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 6/9/2020 7:50:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
levent taner
"Türkler yeryüzünde ilk kez Tanrıya, Tanrının varlığına inanandır.." yaklaşımı da aşırı bir genelleme içermiyor mu acaba, sorgulanmaya açık bence
Önemli olan Tanrının, Yaradanın ya da Allah'ın varlığına inanmak olmalı bence
Demem şu ki, Tanrının varlığı gibi yaratıcı özellikte ve inançsal bir alanı ırksal bir çerçeveye hapsederiz ki, inancın özüne de sığmaz bu
Artı Zülkarneyn/Oğuz Han bağı kurmanız ya da kurulması bazında işlevsel de olmaz bu yaklaşım kanaatimce
Şüphesiz yazı sizin, takdir sizin
Saygılarımla...
Gülce Şeren
Bakın bende çok uzak sayılmaz/ bir kaç yıl önceye kadar Zulkarneyn'in varlığından bi haberdim.
Okulda öğretmediler/
Tarih derslerinde geçiyor olsa asla kaçırmazdım/
Din derslerinde de sureler dualar/ arapların üstünlüğünden başka konu işlenmez biliyorsunuzdur...
Bu yüzden Türk tarihini de / Din tarihini de eksik öğrendik..
Mesleğim gereği ve kitap araştırmalarım için bir çok kaynak karıştırdım.
Ortaya çıkan gerçekler din'in gerçekten çok güçlü bir "afyon" olduğunu gösterdi.
Din adına çarpıtılan o kadar çok gerçek var ki ansiklopedilere sığmaz.
İnancım şudur ki/herşeyin bir bitiş çizgisi vardır/
Bu din terörü e bitecektir.. /
Belki bizler göremeyeceğiz ancak çok uzak değil/
Tekrar teşekkür ederim yorumunuz için/ Saygılar
Gülce Hanım, akademik bir ünvanınız var mı, bilmiyorum amma muhtemelen bir akademi kürsüsünden bu iddiayı, aynı bu savlarla, dillendirseniz, sizinle eğlenirler. Eğer bu hususta sahiden bir akademik çalışma varsa elbette okumak isterim. Ben bu metinde bilim göremiyorum. 'Keşke öyle olsa!' kabilinden bir inanış görüyorum. Yani dogma aslında bu yazının mahiyetini söyleyen birşey. Benim şüphemi değil.
Gülce Şeren
Yazının bilimsel olduğunu ima ettiğimi sanmıyorum. Bir sürü yazı var sitede hepsi bilimsel mi/ Size göre kişi öz iradesini ortaya koyamaz mı/ Yazıda dininize karşı herhangi bir aşağılama ve hakaret yok/ Fikir ortaya koymak sizi neden bu kadar rahatsız etti. Yazıyla ilgili eleştiri yapacaksanız yapın/ kişiliğimle ilgilenmek size düşmez.. Bu güne kadar kimse benimle eğlenmeye kalkışmadı/ öyle birşey olursa o zaman düşünürüm.
MÜSLÜMANLARIN EN BÜYÜK KORKUSU "HESAP GÜNÜ" İSE NEDEN BU EN FAZLA KUL HAKKI ( KAFA KESMECE / TECAVÜZ/ KUL HAK YEME / KADIN DÜŞMANLIĞI.V.S) BU COĞRAFYADA YAŞANIYOR/
YOKSA ONLARDA MI İNANMIYOR HESAP GÜNÜNE/ BU YÜZDEN KORKMUYORLAR/ DÜNYANIN HER YERİNDE BUNLARDAN BAZILARI YAŞANIYOR OLABİLİR ANCAK/ HOŞGÖRÜ (!) HOŞGÖRÜ DİNİNDE NEDEN BUNLAR FAZLASIYLA VAR/ ORTADOĞU NEDEN YÜZYILLARDIR KAN GÖLÜ..
ABD VE BATI DAHA BU TOPRAKLARA ERİŞMEDEN ÖNCE/ UZAK TARİH'DE...
MÜSLÜMANLAR MÜSLÜMAN OLMAYANA HEMEN NEDEN VAAZ VERME İHTİYACI DUYAR/ BU BİR RUH BOZUKLUĞU MUDUR/
O ZAMAN BU KADAR HASTA İNSANIN İNANDIĞI DİN'E NEDEN İNANILSIN Kİ DİN OLAYI DÜNYA DA KALKMAYA BAŞLAMIŞKEN/ ARAPLAR DİNLERİNİ NEDEN HALA SIKI SIKI ELLERİNDE TUTARLAR/ YOKSA DİN'DEN BAŞKA GEÇİM KAYNAKLARI YOK MUDUR ( YOKTUR)
Hanımefendi, bir ırkı üstün görerek, diğer ırkların aşağı görülmesini islam reddeder.
Amerikadaki olayları görüyorsunuz.
Ben müslüman türk doğdum ama somalinin bir köyünde de doğabilirdim.
Bu nasıl bakış açısı?
Hz. Ali türk olmuş,arap olmuş ne farkeder?
Allahın aslanı olduğu yetmez mi?
Allah her topluluğa peygamber ve uyarıcı göndermiştir.
Hesap gününden kaçış yok.
Selametle.
Gülce Şeren
İslam mı reddeder ırk üstünlüğünü.))))))/O yüzden araplar yer islamın kaymağını/ Bir kere islamiyet dindir/ Irkla ne alaka? /
Benim bir ırkım var/
Amerika'da ki olaylar çok farklı bir boyut/ Konuyla ne alaka??? /
Benim bakış açım sizi neden bu tedirgin etti/ Siz de sorgulayın.!!! /
Ali'nin Türklüğüne gelince varsayımdır/ Hatta 2 tane Ali'den söz edilir/ Biri muhammeddin akrabası diğeri ise farklıdır.
Biraz araştırın / kuran'da yazılan herşeye körü körüne inanıyorsunuz/ mantığınıza sığdırmaya çalıyorsunuz/ sığdırıyorsunuz da/ Ama bilim farklı bir şey/ Yanılmaz ve gereklidir/ Din gibi sömürmez beyinleri/
Gülce Şeren
Bu arada Türk yazarken büyük harf kullanmadığınız için bende ali yazarken küçük harf kullandım.. esenlikler..
Gülce Şeren
O zaman ismi neden Kur'an'da 'Oğuz' diye değil de 'Zülkarneyn' diye geçmiş? Zülkarneyn göbek adı mıymış? Dediğinizi söyleyen bir tane bile müfessir okumadım. Bu müfessirlerin içinde Türkler de dahil. O ayetlere 'Oğuz Kaan' manasını veren bir tane bile yok.
belkibirharfimben tarafından 6/9/2020 10:45:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gülce Şeren
Gülce Şeren
http://kalpakogullari.hleventustun.com/?p=156
Gülce Şeren
Peki bu boynuz sembolü nedir? Bu boynuz, zaman gezmenliğinde kullanılan karadelik türünü ifade eder. Bazen iki karadelik bir çift boynuz oluşturacak biçim alırlar. Bu iki boynuzun uçları birbirine oldukça yakındır. (25 İnc) Aradaki kirişten zaman sıçraması yapılmakta, zamanda ileri ve geri gidilmektedir. Her zaman gezmeni, geçmişte de gelecekte de bulunabildiği için, Hans tarafından “Çift Zamanlı” olarak adlandırılmaktadır. Dolayısı ile her çift zamanlı, aynı zamanda Zülkarneyn’dir.
Kur’an’da sözü edilen Zülkarneyn’i her ne kadar bir şahıs ismi olarak anlamağa koşullandırılmışsak da aslında o bir insanın adı değil, iki boynuz arasındaki kiriş zamanda gidip gelebilenlere özgü bir lâkaptır!
Zülkarneyn aslında oldukça eski ve mitolojilerde bile kendini gösteren bir semboldür. Örneğin, Vikingler neden öyle bir boynuz seçmişlerdir kendilerine? “Thule Quanaak” nedir? Thule, “Zul”; Quanaak da “Karn” karşılığıdır. Ve bu bir gizli öğreti örgütünün adıdır. Zig-Zag ekibi de bir zamanlar o örgütle birlikte çalışmış ama örgütü Masonlar ele geçirince yollarını ayırmışlardır.
gelelim zülkarneyn peygamber’in türklüğüne…
orhun kitabelerinde geçen;
–alıntı–
Ben Türk Bilge Kağan; doğuda gün doğusuna, güneyde gün ortasına kadar, batıda gün batısına, kuzeyde gece ortasına kadar hep milletler bana bağlıdır. Bunca milleti hep düzene soktum, ilerlettim. Doğuya ordu sevk ettim. Bunca yerlere gittim
Tanrı (Tengri) yardım ettiği için milletime; gözle görülmeyen, kulakla işitilmeyen yerler kazandırdım. Tanrı buyruğu olduğu için, Devletli olduğum için size Kağan oldum. Tanrı yardım ettiği için dört yöndeki milleti derleyip topladım.
Ey Türk Milleti; Üstte gök çökmedikçe, altta yer delinmedikçe, ilini, töreni kim bozabilir? Ey Türk Milleti, titre ve kendine dön!
Gittiğim yerlerde güneşin kavurduğu, güneşin battığı son millete gittim. Onların arasında hüküm verdim. Sonra dünyanın öbür ucuna, güneşin doğduğu yere vardım. Orada bulduğum milleti boyunduruğum altına aldım. Birbirileriyle olan çekişmelerine son verdim. Ordumla Tengri buyruğu olarak adalet getirdim. Tengri buyruğu olarak bunları yaptım…
–alıntı–
bilge kağan sözleri ile kuran-ı kerimde geçen kehf suresinde;
–alıntı–
Kehf Suresi 86. Ayet: NiHAYET GÜNEŞiN BATTIĞI YERE VARINCA, ONU KARA BiR BALÇIKTA BATAR BULDU. ONUN YANINDA (ORADA) BiR KAVME RASTLADI. BUNUN ÜZERiNE BiZ: EY ZÜLKARNEYN! ONLARA YA AZAP EDECEK VEYA HAKLARINDA iYiLiK ETME YOLUNU SEÇECEKSiN, DEDiK.
ve Kehf Suresi 90. Ayet: NiHAYET GÜNEŞiN DOĞDUĞU YERE ULAŞINCA, ONU ÖYLE BiR KAViM ÜZERiNE DOĞAR BULDU Ki, ONLAR iÇiN GÜNEŞE KARŞI BiR ÖRTÜ YAPMAMIŞTIK.
–alıntı–
bahsedilen hz zulkarneyn’in aynı kişiler olması ihtimali çok yüksektir.
kuran-ı kerim’de anlatılan hz zulkarneyn’in özelliklerini incelediğimizde en göze çarpan özellikleri;
büyük bir orduya sahip olması, kendisinin büyük bir komutan olması, ordusuyla tüm dünyayı gezmesi ve Allah’ın emri ile gittiği her yere iyilik, adalet ayrıca Allah bilgisi ve töre götürmesidir.
zulkarneyn peygamber’in aslında bilge kağan olduğu kaçınılmaz ve bilerek ve istenerek bariz bir şekilde gizlenmeye çalışılan bir sırdır.
tıpkı türk piramitleri gibi, tıpkı attila han’ın tanrının gerçekten kırbacı olduğu gibi…
insanlar neden tarihini bilmez, anlamaz, bilmek istemez, başkalarının tarihi ile kendi öz tarihlerini unutmak ister, başkalaşmaya çalışır mantık kabul etmiyor…
hadi tüm bu gerçekleri, tüm bu belgeleri görmezden geliyorsunuz, peygamber efendimizin türk kavmi ile ilgili söylediği;
“aziz ve celil olan Allah buyurur ki, benim bir ordum vardır, adını Türk koydum ve onları doğu ülkelerine yerleştirdim. Herhangi bir kavme öfkelendiğim zaman Türkleri onların başına musallat ederim.”
“Türk dilini (mutlaka) öğreniniz. Zira mülk ve saltanat uzun zaman onların elinde kalacaktır.”
ve en nihayetinde;
“Sizler küçük çekik gözlü, kırmızı benizli, yatık burunlu, çehreleri sanki (örs üstünde döğülmüş ve ) üzeri derilerle kaplanmış (sağlam) kalkanlar gibi bir kavim olan Türklerle çarpışmadıkça kıyamet kopmayacaktır. Yine sizler, kıldan çarık (ve çoraplar) giyen bir kavimle (Türk) çarpışmadıkça kıyamet kopmayacaktır.”
sözlerini de inkar edip gizlemek yakışır sizlere…