- 449 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Firavunlar
Mısır’da Hüsnü Mübarek’e karşı halkın direnişi olumlu neticelenmişti. Akabinde yapılan seçimle devlet başkanlığı koltuğuna oturan İslamcı lider Muhammet Mursi’nin iktidarı bir yıl kadar sürebildi. Genel Kurmay Başkanı Sisi tarafından bir darbeyle görevinden alınıp hapsedildi. Yargıçlar yeteneklerini gösterip casusluk yapmak gibi uydurma gerekçelerle onu idama mahkum ettiler. Mursi yakın geçmişte mahkeme salonunda kriz geçirip Hakkın rahmetine kavuştu. 6 yıl hapse mahkum edilmişti ve 67 yaşındaydı. Firavunların hedefindeki “İhvanı Müslimin” mensubuydu.
Arap ülkeleri yine sessizliğe büründü. Dünyanın dört bir yanında müslüman halklar olayı protesto ettiler. Belki şimdilik kazançlı görünen yine kuklacı ABD oldu. Mısırın bölgede gelişmiş bir güç olmasına, bağımsızlığına, İsrail için muhtemel bir tehdit olmasına oligarklar fırsat vermezlerdi. Mısır’da Firavunlar ile Musa’lar asırlardır mücadele halinde oldukları bir kez daha sergilendi. İki yüzlü, ipleri düşmanın elinde, halkına askerleri vurduran hainler bitmeyecek.
Tarih boyunca Mısır’da 26 firavun ailesi olduğu ve asırlarca ülkeyi idare ettikleri, bir kısmının kendisini Tanrı ilan ettiği biliniyor. (1)Firavun bir sembol veya lakaptır. Firavunlaşanlar ise kendi acziyetini ve Allah’ın gücünü idrak edememiş zavallılardır. Aynı zamanda onlar ilk insandan beri devam eden hak-batıl mücadelesinde batılı temsil eden zalimlerdir.. Bizdeki darbeciler de öyle. Zalimler için yaşasın cehennem!
(1) Akit, 18.6.2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.