Düşünmek ve yazmak tehlikeli midir?
Yazı yazmak tehlikeli midir? Bilemiyorum, iyice sıradanlaştı ve değerini yitirdi her şey.
Bölündük... Hem gönlü hem de fikri birliği kaybettik, adaleti ve umudu kaybettik. Din (özelde islam ve diğerleri) yalan çıktığına şahit oldum,hem kitabi hem içtimai hem de imani... Devlet, kantarın topuzunu kaçırdı, ki bu kantar 60-80 arasının kantarıydı ki, resmen yeşil sermaye, abd ve rusya itelemesiyle 3 e bölünmüşüz.
Doğu batı arasında avrupai devletlerin baron ve lordları ile arabi şeyhlerin ve reislerin arasında pestilimiz çıktı.Arada da acem ve israil itelemeleri ha keza.
Ankara, bahtını karartı ülkemizin mi, bana mı öyle geliyor. Çağdan kopuyor muyuz? Demokrasiler dünya genelinde tıkanmaya mı uğradı.
Şimdiki nesiller hiç bir şeye pek kanmıyor sanki. Hem bizim nesil hem de önceki nesiller bir ketenpeleye geldiğini internet sayesinde öğrendikçe, gittigide de bu öğrenmeler doğru çıkınca sudan çıkmış balığa döndük..
Bir taraftan robotik teknolojilerin gelişmesinin, dijital köleliği çağrıştırması, diğer taraftan insanların apartman hapishanelerinin yanında beton ve asfalta mahkum olmaları, sinir katsayımızın ve tahammülsüzlüğümüzün zirvelere çıkması, ekonomik dengesizlik ve gelir paylaşımının gittikçe artmasının orta sınıfı geriye itmesi, üsttekiler ve alttakiler olarak iyice ayırdı milletimizi, yoksa ben mi yanlış bir çıkarım yapıyorum.
Yanlışım yoksa, varsa düzeltin, yüzde 90 ve üstü nüfusumuz artık şehirlerde yaşıyor.. Şehirler kalabalığı kaldıramamaya başladı. Tersine göç hareketleri görülüyor lakin bunda da kuşak farklılıkları engel oluyor. Bir önceki kuşaklar az çok toprağı ve doğal köy ilçe yaşamına hasret, diğer yandan yeni kuşaklar şehrin konforuna bağlı, iki arada derede bir aile için uyuşmazlıklarımız da gittikçe gün yüzüne çıkıyor.
Dede ve torunun kapışması esnasında arada baba ve annenin kalması ise içine düştüğümüz toplumsal girdabı derinleştirmeye başladı.
Siyasete ve politikacıları sanırım bir emeklilik yaş şartı koymamız gerekecek, sizce 60 yaşından sonra herkese siyaset ve politika ve din hizmetleri yasağı mı koymalıyız, bu çare olabilir mi??
Dünyadaki tüm ülkelerden önce ekonomik bir resetleme yaparak, yeni bir mali paylaşım mı yapmalıyız, ülke hazinesi/ülke nüfusu gibi??? Sonradan yeniden çalışan kazansın, çalışmayan kaderine razı olsun mantığına döneriz..
Torpilin , rüşvetin ve dosya takiplerinin önüne geçip kişisel hukuğu ön plana çıkararak örgütlü suçları azaltabilir miyiz? Bu bağlamda yargının hızlı ve baskısız bir yola girmesini sağlayabilir miyiz?
Kırsaldaki köylerin mahallerini birleştirerek yeni bir taşra, köy kanunu, tarım ve hayvancılık temelli bir üretime dönebilir miyiz?
Cumhurbaşkanı maaşını en yüksek dereceli öğretmenin maaşına eşitleyerek devlet maaş sistemini yeniden mi düzenlemeliyiz?
..
..
Bilemiyorum dostlar, bir sihirli değneğimiz olsa keşke??
Çağ bizi aştı gider, buna ne kafa dayanır ne de el ayak..
Saygı ve huzurla..
Esin kalınız.
YORUMLAR
Bazı şeylerin olması gerektiği gibi olabilme durumu eksi düzeyde. Artık parayı veren değil de parayı çalan düdüğü de çalıyor.
Ha adalet mi. Sadece eskiden kalan bir hanım adından başka bir şey ifade etmiyor artık.
Altta kalanın canı çıksın.
Saygılarımla.
Yinsani
az önce okuduğum bir sözdü.
düzelir diye umut etmekten öteye geçemez bir haldeyiz toplum olarak sanki..
saygı ve huzurla
Önce gazetecilere sahip çıkalım da kimse düşünmekten korkmasın. Büyük resmin küçük ipuçları mahalle bekçileri mesela. Uzun vadede planların sizinkinden çok çok farklı olduğunu düşünmek tehlikeli olabilir mi? Kişiye özel ülkeyiz biz. Düşünmek demişken bunu bir düşünsenize.
Sevgilerimle
Yinsani
senin gazetecin benim gazetecim onun gazetecisi ...
bir çok konuda vasat bir haldeyiz..
açk yazarsam y kuşağını da kendilerine benzetecekler..veya iyice sindirecekler..senci benci ocu diye..
düzelir miyiz, bende umut kalmadı..
dürüstlük ve hukuk çan çekişirken el benden, ben elden, sen ondan, ben bundan medet bekler duruma geldik...
saygı ve huzurla...
düşünmek akletmek gerek gerçekten de
Kur'anı Kerimde düşünmez misiniz, akletmez misiniz diye sürekli insan uyarılır ve düşünmeye akletmeye sevkedilir. düşünmeye yönelik yazınızı tebrik ederim.
selam ve saygılar
Yinsani
Kuran ve incil veya tevrat artık kişiden çıkmış etkisini yitirmiş veya belli çevrelerin istedikleri gibi evirip çevirdikleri noktaya gelmiş diye düşünüyorum..ben açıkcası koptum dinden..
saygı sağlık ve huzurla..
İDRİS ÇETİN
inan ki kazananlardan olacaksın.
Yinsani
Bu konuda tüm hakkaniyetimle bir yazı yazacağım hatta yazmaya başlıyayım..
Katkılarınız için çok teşekkür ederim yeniden..
Nesildaşım; ben kendimce düşünmeyi artık ikiye ayırıyorum kabaca..
Düşünmesi istenilen seyler ve düşünmesi kesinlikle istenmeyen şeyler...zaten yazma eylemi de düşünme eylemiyle doğunca ortaya aynı düzlemde bir sonuç çıkıyor...yani yazılması istenen ve yazılması istenmeyen...bunları kim belirliyor konusuna girmeye gerek yok sanırım bu da yazılması istenmeyen şeylerden..
Yetişen nesillerin değişimleri özellikle eksi yondekilere de şaşırmamak lazım sonuçta buna uyumlu bir eğitim, yaşam ve algı yaratılıyor...ısteyen bundan kaçarak denilse bile kaç kişi kendini çemberin dışına taşıyacak....bu da ayrı bir tartışma...
Düşünülünce suçun suç olması bile kim olduğun ve kimin nesi olduğunla ilgili hale gelmişken...eğer sen bahsedilmesi istenmeyen şeyleri yazar ve düşünürsen tabii ki suçun büyük....
Içeriği ve anlatımı güzel yazın için tebrik ederim seni. Kalemine yüreğine dert gelmesin.
Sağlıcakla kalasın.
Yinsani
her kalemden bir başka güzel bakış acısı ve tespit..
düşüncelerin röntgeni çekilirse, tomografi gibi :)) artık tamamen mahvolur dünya...
sen kırmızı ben sarı o siyah şu mor düşünce gibi... hindistan kast sistemini düşüncelere uygularlar artık yavaş yavaş...
yazıya geçmeden düşünce ve hatta doğum esnasında ayrılır insanlar bu gidişe..
zalım bir dünya nesildaşım..
sorgulamak yassağ kardeşim diye bir kanun çıkarsa şaşırır mıyız... sanmam.
teşekkür ederim isabetli katkıların için.
eksik olma,saygı sağlık ve huzurla...
black_sky
Sağlıcakla
yılları yükleyen vagonlar keşke anlattıklarınızı, kaygılarınızı(katıldığımız) vb. da götürüp geçmiş çöplüğüne atsa da sadece bize mavi beyaz yeşil kalsa
tebrikler yorgunluğumuzu yorgunca bize anlatan kalem ve sahibine
Yinsani
ne güzel tespit, ne diyebilirim ki yorulduk hocam..
teşekkür ederim.
saygı ve huzurla ( kaldıysa:(
çok şey istiyorsun
benden söylemesi bunları çok fazla dillendirme. :)))
sonra da bana da demediydin abi deme...
sevgiler saygılar
huzura emanet ol Ekrem can
Yinsani
teşekkür ederim.
saygı ve huzurla..