- 355 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
tvler_eliyle_yozlaştırılıyoruz
#tvler_eliyle_yozlaştırılıyoruz
Tv programların da ki kişileri özellikle mi seçiyorlar.
Yazmayım dedim çünkü televizyon izleyicisi değilim ama bir arkadaşım, ismi lazım değil bir yemek programının videolarını sosyal medya ağlarının birinin üzerinden video mesaj olarak atmış.
"İzle yorumlarını bekliyorum" diye yazılı bir notla.
Aman Allahım bu ne?
Şaşırmaktan öte iyice "delirdim" , daha öncede bu programda başka bir manyak çıkarmışlardı, manyaklıkları ilgi çekmiş olacak ki, oradan başka bir programa geçmişti, manyaklıkları dayanılmaz seviyeye gelince diskalifiye edilerek kovulmuştu, hatırladınız hepiniz papağanına eziyet ederek öldüren ve şu an tımarhanede olan, manyaktan ve katıldığı programlardan bahis ediyorum.
Şimdide yine aynı manyaklıkta ve ilginçlikte bir sürü geri zekalı yemek programlarında, oradan nerelere giderler kestiremiyorum.
Bizi bunlara mahkum eden yapımcıları ve tv sahiplerini kınıyorum ve isyan ediyorum rütük’e.
Bu nedir Allah aşkına.
Başka program mı yok, başka katılımcı mı yok.
Özellikle mi seçiyorsunuz, milletin başına bela ettiğiniz bu yaratıkların vebali size gelmez mi sanıyorsunuz?
Milletin zekasıyla, aklıyla, dalga mı geçiyorsunuz?
Nerede o eski kibar insanlar.
Halkımıza yararlı diziler, programlar, yapmak işinize gelmiyor mu?
Gerçekten özledik, Adile Naşitler’i, Kartal Tibetler’i, Ayhan Işıklar’ı, Ediz Hun’ları, Mahmut Öğretmen’leri (Münir Özkul), Türkan Şoray’ları...
Eski insanlar bir başkaydı, kendilerine göre kuralları vardı.
Açık sahnelerde oynamazlardı, küfür sahneleri yoktu, kavga, döğüş, kadına şiddet, hayvana şiddet, yoktu senaryolarında.
Hep kardeşlik, hep arkadaşlık dostluk, hep kahramanlık, hep paylaşım vardı.
Hem acıyı, hem sevinci paylaşan insanların sevgi dolu sıcacık samimiyetlerini izleyerek büyüdük ne mutlu bize...
Maalesef ki çocuklarımız için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Çocuklarımız bu yaratıkların manyaklıklarını veya manyaklık rollerini izleyerek büyüyorlar.
Saldırganlık, kolay para ve popülerlik hırsı, saygısızlık, intihar vakaları gençler arasında oldukça yaygın.
Sebebi ise maalesef bu programlar, diziler, haberler...
Kötü bir durumun haberini de yapmak insanları o işe yönlendirebiliyor.
Şiddete meyilli olarak küçük yaşlardan itibaren yetiştirilen gençlerden millet olarak, devlet olarak ne bekleyebiliriz ki.
Kadına şiddet, hayvana şiddet, çocuğun çocuğa şiddeti vakaları her geçen gün artarak devam etmekte.
Hal böyle iken, gerekenlerin yapılması için, biraz geçmiş kalmış olunsada, bundan sonrası için düşünmek tedbirleri almak gerekir düşüncesindeyim.
Görülen o ki, rütük bu olayları takip etmekte ve gereken tedbirleri almakta yeterli gelmemektedir.
Nedeni ise basın yayın organlarının gelişen teknolojiyle yayın alanlarının çoğalması ve teknolojik imkanların rütük’ün yetişemeyeceği konuma gelmesidir. Yani rütük teknolojinin gerisinde kalmaktadır. Sosyal medya yayın organlarının bir kısmını emniyet kendi işi ile ilgili takip etse de bir çoğunun takibi yapılamamaktadır.
Benim görüşüm rütük ya yeniden inşa edilmeli yada lav edilerek yeni bir kurum oluşturulmalıdır.
Ya değilse biz halk olarak bu programlara ve yayıncılara mahkumuz.
Gerekenin bir an önce yapılmasını arz ediyorum bu yazımı okuyan tüm yetkililerden.
Saygılarımla...
__,Tankutalp ALTUNSOY__Gazeteci Yazar__
YORUMLAR
Vallahi benim de zaman zaman yazdığım ve de çok gıcık kaptığım bir konu bu televizyonlarda ki saçma ve bir o kadarda insana hiç bir şey katmayan programlar, hayır bir de izlenme rekorları kırıyorlar. Demek ki toplumun kapasitesi bu... Boş işler bunlar gerçekten... Hele o pazar günü bir izleyin programları kafayı yer insan... Manidardı...