- 857 Okunma
- 6 Yorum
- 5 Beğeni
Portakal Çiçekleri
Bey Dağları’ndan nergisleri, dağ lâlelerini toplardım. Ilgıt ılgıt esen rüzgâr, Akdeniz sahillerine portakal çiçeklerinin kokusunu üfürürdü bahçelerden. Mavilerde, ah o turuncu beyaz savrulmalar!
Bir balıkçı kasabasında sevgilim vardı. Deniz gibiydi gözleri, saçları yıldız... Haziranda kirazları küpe yapardım. Hevenk hevenk sarkardı kulaklarında kırmızı. Öperdim, al al olurdu yanakları; yüzünde güller açardı. Yerinden çıkacakmışçasına yüreğim küt küt atardı. Gamzelerinde soluklanırdı nefesim. Gökte , denizde maviler çığlık çığlık haykırırdı. Gözümde kristal hareler yansırdı, pembeler saçılırdı etrafa.
Olimpos’ta gürül gürül şelaleler dökülürken, berrak akardı kanyonlarda sular.
Hayali gelir şimdi aklıma, beynimde o fırtına. Hani, yıldızlar yağardı gökten. Sarılırdık sımsıkı. Yanardık… Hani, çok yanardık.
Zaman işte, nasıl da mazi oldu yıllar. Hani kirazlar, portakal çiçeklerinin kokusu?..Maviler...
Yakamozlar gümüş parıltılarla, sahile vuruyorlardır dalgalarda. Yine ay ışığında aşıklar şarkılar söylüyordur. Vakit vuslatsa, zamanlar yine avaredir. Akdeniz gülüyordur.
Bey Dağları yine mavilere sevdalı, bakıp duruyordur yeşil yeşil. Yücelerinde yine o şahin, süzülüyordur mavilerde.
Rüzgâr, portakal çiçeklerinin yine kokusunu savuruyordur sahile . Ah! yokluğuma ağlıyordur bulutlar.
Akdeniz baharı yaşarken, şimdi ben uzaklarda portakal çiçeklerinin kokusunu, esen meltemi içime çekmek istiyorum…
Mavileri... Maziyi özlüyorum!...
.
.
Fikret ŞİMŞEK
YORUMLAR
Gittim geldim yazamadım bişey düğüm oldu her seferinde kalbimde ...
Sanırım ,
İnsan sever bir kere...ilk umutlanır aşk’ın gücüyle ;peşine takılır Aşk’lanır, çok sever çoğalır ,çoğaldıkça bir olduğunu anlar...döngü tamamlanmıştır artık ve sıra ruhunun ışığını teslim etmektedir ...asıl sahibine edinilen verilir. izleri de böyle yazılar yazdırır👌
Son ne olursa olsun arada yaşanan zaman dilimi güzelse...ne şanslıdır insan...
Anlatımınızı ve içtenliğinizi çok sevdim yazınızdaki
Her daim dostlukla...
YediYıldız tarafından 6/8/2020 1:12:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret Şimşek
Bir şey geliyor aklıma sizin yorumlarınızı okurken Yıldız hanım.
Yedi yıldız birden geldi diyorum. 🥰
Yıldız delisiyim ben. Bi kitap çıkarsam şiirlerimi okuyan "yaw bu adam ne çok yıldız yazmış şiirlerinde" derdi kesin.
Neyse ki öyle bi derdim yok kitap falan.
Ben dağcıyım. Hep yıldızlarla hasbihâl gecelerim. 🥰
İyi mi varsınız. Eksik olmayınız.
Ssyfam yıldızsız kalmıyor sayenizde. 🤗🥰🌹
Sevgilerimle.
YediYıldız
Ne güzel bi ortam çalışmak için doğanın içi...gökyüzüne bakıp anlam arayışında olmak belki de belirsizliklerden hoşlanmak bilinçsizce .Ayrıca eksikleri doldurma dürtüsü de hep çabaya dönüşür izlerken.bu sebeple gökyüzü benim de olmazsa olmaz merakımı tetikleyen ve imkansıza inanmamamı oluşturan şey karakterimde.Ursa Majör Yani 7 Yıldız da bulunmaz bi hazine gökyüzü seven ben için👌
Kimse yıldız sız kalmasın dost kalem.Kendimizi tamamlamak ve tamamlayanı keşfetmek için gerek çünkü ...
Çok teşekkürler...
Okuyup geçmiştim, şimdi yeniden okudum yorum yapmadan geçemedim. Sevgili Den(iz) sayesinde 😊
Erkeklerin sevdayı dile döķüsü daha güzel oluyor galiba. Hani şu söz gibi, erkeğe sevmek yakışır kadına sevilmek..
İsabella tarafından 6/8/2020 12:30:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
İsabella tarafından 6/8/2020 12:31:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
Den(iz)
Ama yoruma katılmıyorum.
:))
Sevgilerimle...
İsabella
Selamlar ve sevgiler...
İsabella
Selamlar ve sevgiler...
Fikret Şimşek
Eksik olmayınız.
Yıllar önce İranlı bir arkadaşım vardı. Ben kendisine flozof derdim. Çok okuyan biriydi. Bilgeydi.
En güzel aşk şiirini dünya genelinde ele alırsak Fuzûlî yazmıştır demişti. Bunu tabii o söylüyordu fakat bu konuya vasıf olan kişilerin görüşlerini aktarıyordu.
Çok okumuş değilim Fuzûlî şiirlerini ama o zamanlar epey araştırıp okumuştum.
Aşkı anlatıyorum şiirlerimde. Bazen de yazılarımda. Bilmiyorum ne kadar başarılı oluyorum.
"Öyle amma da yazdım " diyecek bi yazım hayatım olmadı. Karalıyorum öyle kendimce.
Bu sitede çok başarılı şairlerimiz var harika şiirler okuyoruz.
Yazmak geldi içimden.
Sevgilerimle. 🌹🌹🌹
Sevgilerimle
Fikret Şimşek
Mutlu oldum. Ve böylesine az okunma oranı olan bir sitede bu yazan kişiye moral de oluyor.
Okunmuyorsa bile şiirlerim hiçbir kompleksim yok.
Millet beni yücrltsin diye yazmıyorum.
Umrumda değil.
Şükür ki hiçbir kompleksim yok.
Hiç yorum ne demek.
Kendimi alkışlıyorum. İnanın bu harika bir şey.
Beş para etmez şiirlere nasıl yalakalık yapıyor burda millet.
Bi cihan hatalı bi şiire ne övgüler. Yazan kişi de hakikaten o hiçbir dizesi şiir olmayan bi ton imla hatası olan şiirleriyle kendini şair sanıyor.
Yazık. Edebiyat bu değil. Asla bu değil.
Deniz hanım çok teşekkür ederim size.
Sevgilerimle.
Fikret Şimşek
Eksik olmayınız.
Sevgilerimle. 🌹🌹
Fikret Şimşek
Ben madenin zerresiyim.
Siz kocaman masmavi bir deniz.
Portakal çiçekleri bıraktım yorumunuza.
Sevgilerimle. 🌹🌹
Den(iz)
:))
İltifatlarınızla utandırdınız, çok teşekkür ederim.
Çokça sevgilerimle...
Fikret Şimşek
Eksik olma.
Sevgilerimle
Fikret Şimşek
Çok teşekkürler.
Sevgilerimle.