- 1256 Okunma
- 14 Yorum
- 5 Beğeni
Neslimiz de geleceğimiz de tehlikededir.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dünya denilen bu kokuşmuş çöplükte her şeyden şüphe edebiliriz; bir annenin sevgisi hariç.
(JAMES JOYCE)
Normalde sosyal medyada gelişen olaylar üzerine yazı yazma adetim yoktur ama son zamanlarda yaşanan gelişmeler beni de bu olayları irdelemeye ve bu olaylar ile ilgili yazı yazmaya itti.
’Annesini istediği ayakkabıyı alamadığı için merdivenlerden aşağı iten insanlık müsveddesi ergeni hepimiz izledik değişik sosyal medya kanallarında. Epeyce ağzımı bozduktan sonra yere düşen acı çeken annemizle birlikte oturup ağladık bizde. Genel manada gençlerin eğitimi ile ilgili bir çok yazı yazıp, bu gençliğin gidişatından korktuğumu belirtmiştim. Şimdi geldiğimiz durumda görüyorum ki hiç de haksız korkular içinde değilmişim. Eğitim - öğretim ikilisinde ki eğitim olayından maalesef milletçe sınıfta kalmışız. Gerçi öğretim konusunda da pek yol kat ettiğimiz söylenemez.
’Gençliği kesinlikle ülkü sahibi ve memleketle ilgili olarak yetiştirmek, herkesin, her devlet adamının başta gelen görevidir.’ bu sözleri bizlere bundan on yıllar önce söyleyen başbuğ Atatürk’ü hiç bir şekilde anlamadığımız ne kadar ortada. O bütün ümidini gençlerde görmüşken biz onun mirası Türkiye Cumhuriyetinde onun bize mirası olan gençlere hiç sahip çıkamadık. Eğitemedik, Öğretemedik ve bu günlere ’ annesini merdivenden atan ergenlere’ kadar geldik. Anne sevgisinden bu yazıda hiç bahis etmeyeceğim, daha önce ki yazılarımdan beni bilirsiniz. ’Annemi nasıl sevdiğimi’
Hep söylediğim gibi laçka ettiğimiz Eğitim-Öğretim kurumlarında ki ve bu kurumlarda yetiştirdiğimiz bu günkü gençlikle ilgili sorunların tamamını arkasında ki neden iyi yönetilememizden kaynaklanıyor. Atatürk gibi bir lider maalesef bir daha gelmedi ülkemize. Bizler hepimizin birer Atatürk olduğunu kavrayamadık. Bu bağlamda da hep bir liderlik sorunu ile karşılaştık. Liderliğin siyasetten farklı olduğunu ve liderlik vizyonunun ne olduğunu algılayamadık. Oysa,Liderlik sadece savaş meydanlarında, ülke yönetiminde, eğitimde veya başka alanlarda ortaya çıkmaz. Liderlik tüm alanlarda vizyonunu ortaya koyabilmek, insanları peşinden sürükleyebilmek demektir. Dünya tarihine baktığımızda bunu başaran çok sayıda lider görmek mümkün değil. Ancak ne şanslıyız ki Atatürk gibi hedefleri, vizyonu, öngörüsü ve aklı çok ileride olan bir lidere sahibiz. O sadece baştan bir cumhuriyet kurmakla, hedeflerine koşmakla, kısa süre içinde çok büyük işler başarmakla kalmadı, yaptıklarını kime emanet edeceğini de çok iyi biliyordu. İşte, Gazi Mustafa Kemal Atatürk‘ün “Bütün ümidim” dediği gençleri bizler de maalesef ’anesini merdivenden iterek en ufak bir acıma hissi hissetmeyen canavarlar’ haline getirdik. Şimdi diyeceksiniz ki bu küçücük menfi bir olay, kusura bakmayın da hiç de öyle değil. Açın cinayet haberlerini izleyin, açın uyuşturucu haberlerini izleyin, gidin huzur evlerinde kendi isteğiyle kalan anne babaları dinleyin. Ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Yeni başlangıçlar için yeni kurtarıcılara gerek yok. Önümüzde iyi ve kötü bir çok örnek, bir çok lider var. Yeni devrimlere de ihtiyaç yok, Atatürk’ün çizgisinde yeniden Eğitim- Öğretim programlarını belirleyerek önümüz deki nesilleri kurtarabiliriz. Umarım bu tür kötü vakaların sorumluları biz ne yaptık diye düşünüp gerekli adımları atarlar. Ya değilse neslimiz de geleceğimiz de tehlikededir.
Saygılarımla
Gazeteci Yazar
Tankut Alp Altunsoy
YORUMLAR
Bir eğitimci ve anne adayı olarak olayı şöyle düşündüm;
Sistemi veya şahısları eleştirmek yerine söz konusu örnek olayın ve daha bir çok tatsız vakanın analizi yapılmalı.
Ne olursa olsun insan değerlidir. Toplumun bir parçasıdır.
Çocuğu güzel yapan ve büyüten elbette duygudur sevgidir şefkattir
Duyarlı bireyler olmak durumundayız.
Eğitim önce ailede başlar... sevgiyi okulda alamaz ama ogretmenleriyle tamamlayabilir belki. Okula başladığında zaten çocuk tüm gelişimi tamamlanmış oluyor.
Bu izlediklerimizin hepsi sevgisizlikten. Kimbilir altında ne sebepler vardır. Sizce annesine bunu yapan normal bir evlat olabilir mi?
Onu yetiştiren sizce anne baba mi ona bilgi öğretmeye calisan öğretmen mi?
Belki eğitim sistemini değil de çocuklarına isten güçten fırsat bulup zaman ayıramayan ailenin çalışma sistemini, iki gıdım maaşla nereye yettirecegini düşünmekten evladina vicdanın, sevginin, sefkatin nasıl bir duygu olduğunu ogretemeyen sistemi elestirin..
Hayat zor malesef..
Çocuk yetiştirmek hele çok çok daha zor...
Öğretmenlerden özür dileyin !
Bu saygisiz yazinin gunun yazisi secilmesini tum sikayetlerime ragmen hic bir sey yapilmamasını inadina odullendirilir gibi davranılmasini protesto ediyorum
Atatürkcu olmak baska bir seydir iyi egitim verebilmek baska bir sey öğretmenin iyi egitimci olması kendi alani ve yan alanlardaki bilgisi ve formasyon bilgisi ile olculür ama sapla samani karıstiran derinliksiz partizan yaziniz zaten sizi ele veriyor
Atatürk'ü Atatürkculuğü elinizde oyuncak olmaktan acilen kurtarmak gerekiyor o yolunda oldugunuzu söylediginiz Türkeş tüm öğretmenlere eğitimcilere cahil ve sorunlu dediginizi duysaydı ne yapardı ben biliyorum .....
Râzı. tarafından 6/5/2020 9:07:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hayatımda okuduğum en alakasız bir yazı,sayın yönetici saygılarımı sunuyorum...:))
şairşizofren
Müfredat belli eğitimci ne yapsın:))
Baht-ı Siyah tarafından 6/5/2020 7:39:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
şairşizofren
Beyfendi siz çocuğunuzu sakin bir öğretmene teslim etmeyin.Evde yetiştirin.Okula da yollamayın. Sizin gibi velilerden bıktık yeminle .
şairşizofren
Canan Köksal
Öğretmenlere toptan cahil diyen bir kisiden ne beklenir ki ve evet zorunuza gitse de sizin zihniyetiniz fisledi ama terbiyesizlik diz boyu Allah misin rizki sen ya da zihniyetin mi veriyor ? egitimci olamaz mışım !!! Siz hem Atatürkçuyüm diyen hem de onun deger verdigi nesli emanet ettigi ögretmenlere cahil diyen bir tipsiniz Hala sorularima cevap vermediniz veremezsiniz anca laf kalabaligı iftira !! HALA ANLAMADINIZ MI YAZIYA PİRİM VERMEK VS İŞİM OLMAZ BENIM NE MERAKLISINIZ GÜNÜN YAZISI HAVASI ATMAYA :) İLGİNÇ ÖĞRETMENLERE EĞİTİM CAMİASINA TOPTAN CAHİL DİYEN BİR YAZI GÜNÜN YAZISI .... ALKIŞŞŞ
Râzı. tarafından 6/5/2020 6:41:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Râzı.
Aaaaa gene yazınıza pirim verdim aaaaa ne sakarım ....
ÖZÜR DİLEYİN !
yok öyle yorum yazıp kaçmak yorum yapmayın diye kaçmak İYİ ANLAYIN TANE TANE YAZIYORUM
1) sizin cenahtaki üç ünlemi görmediniz mi ? o ünlemler partizanca tavrınızla eleştirdiğiniz tarafın zıttı demek hani hiç dokunmadığınız kısım.
2) sizin anlayışınız beni 4 sene fişledi ve öğretmen olmamamı engelledi pkk dan daha tehlikeli diyerek hani ortaktınız ya hatırladın mı ?
3)siz tartıştığınızı tanımadan iftira attınız Atatürk düşmanı dediniz partizan dediniz cahil dediniz ben apaçık sorular sordum halbuki
4)siz eğitimcilere toptan cahil ve sorumlusunuz diyecek hadde değilsiniz terbiyesizleşmeyin eğitim camiası ayağınızı sileceğiniz paspas değil kusmuklarınızı başka yere dökün
5)ATATÜRK'ÜN EĞİTİM POLİTİKALARINA DÖNELİM DEDİĞİNİZ YAZIDA YAZMAYACAKSANIZ NEREDE YAZACAKSINIZ ? SOBEEE!
6)daha bir kaç gün önce günün yazısı seçilmiş yazım var ama siz günün yazısı seçilmeyi fazla önemsediğiniz için benim de önemsediğimi falan düşünüyorsunuz heralde içi boş vizyonsuz yazınız seçilse ne olur seçilmese ne kendiniz gibi küçük düşünen mi sandınız beni ? ben yazınızın seçilmesinden değil vizyonsuz yazınızın seçilmesinden bahsediyorum Bir yazının şiirin günün yazısı şiiri seçilmesi değildir önemli olan okuyucuya bir şeyler vermesidir bir harf bile olsa ileri taşımasıdır bunun yapamıyorsa seçilmesi rütbesini artırmaz onu kaliteli yapmaz anlatabildim mi ?
7)HALA İFTİRA PARTİZANLIK YAPAN SİZSİNİZ ben ne parti dedim ne isim ben apaçık ATATÜRK'ÜN EĞİTİM POLİTİKALARINI YAZIN OKUYALIM BU YAZIDA YAZMADINIZ SA NE ZAMAN YAZACAKSINIZ DİYORUM
8 )iftirasız yapamıyorsunuz savunduğum zihniyet dini kullanmış falan filen siz benim savunduğum zihniyete ne ara karar verdiniz ?
9) ben eğitim konusunda yazı yazmam direk iş yaparım anlatabildim mi zaten yukarıda biraz örneklerini verdim
10)sizin yazınızı seçenlerin hakkı olduğu kadar seçilmesini anlamlandıramayanların da yorum hakkı var katlanamıyorsanız yazmayın tam da beni suçladığınız şeyi yapıyorsunuz farklı olana tahammülsüzlük
11)eğitim yazısı yazdığınızı söylüyorsunuz ama yazınızın yarıdan fazlası partizan tavır siyaset vs nasıl eğitim yazısı bu !!!
12) İFTİRALARINIZ
Atatürk düşmanı olduğumu söylemek
Partizan demek
Kitap okumadığımı söylemek
Cahil demek
Günün yazısını kıskandığımı söylemek
Öğrenci yetiştiremediğimi söylemek
ÖĞRETMENLERDEN ÖZÜR DİLEYİN ÇÜNKÜ ATATÜRK ÖĞRETMENLERE YENİ NESİL SİZLERİN ESERİ OLACAKTIR DEDİ
SAMİMİ ATATÜRKÇÜYSENİZ ÖZÜR DİLEYİN
HADDİNİZİ BİLİN !
Râzı. tarafından 6/5/2020 5:25:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Râzı. tarafından 6/5/2020 5:26:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
şairşizofren
benim bir şeye taktığım takıntılı olduğum durum yok. bu sizde var hala kendi yazılarınızla meşgul olacağınıza benim yazımla meşgul oluyorsunuz.
evet partizan, cahil, ve eğitimsiz saldırgan birisi olduğunuza inanıyor ve söylüyorum.
ayrıca ekliyorum anlayışsızsınız da.
neyini anlamayorsunuz beğenmediğiniz bir yazıya neden yorum yaparak pirim yaptırıyorsunuz.
benim zihniyetim sizi fişleseydi emin olun şu an eğitimci olamazdınız.
fişleme işi genelde cemaatçilerin işidir benim zihniyetimin değil.
şairşizofren
eğitimcileri aynı kefeye koyup çamur attırmam size eğitim yazısı yazıyorsanız sorunlar ve çözüm önerileriniz olsun ucuz popülizm yapmayın elbette sıkıntılı bireyler var ama size işini iyi yapanları ayıran bir cümle kurun dedim sizin ne haddinize tüm eğitimcilere laf atmak aynı potada eritmek eğitimi yazmak sizi aşar ve hala Atatürk'ün eğitim politikaları diyor geçiyorsunuz yazın okuyalım BU ARADA SALDIRAN SİZSİNİZ YAZINIZ SALDIRI YAZISI TÜM EĞİTİMCİLERİ ÇAMURA BULAYAN BİR YAZI HALA İSTİSNA GETİRMEDİNİZ ama yazınızı gözünüz görmüyor sanırım. eğitim yazıyorsunuz ama aldığınız eğitim karşınızdakini kendi kafana göre değerlendirip bilmeden tanımadan klasik suçlamalar ve iftiralar atmanızı engellemiyor maşaallah ekleyelim buraya ! Ne Atatürk'ü kullandırırım ne dini ne vatan bayrak vb değerleri Hiç kimse değerleri alkış için popülizm için kullanamaz Yazınız nasıl günün yazısı seçilmiş hala anlamış değilim. Yetersiz hedefsiz vizyonsuz çözüm önerisinden yoksun siz bence yakalandığınız için kızgınsınız eğitim konusunda yetersizliğinizle yakalandığınız için kızgınsınız direk iftira Atatürk düşmanı partici kitap okumayan cahil iftiraları sıkıldım herkes çok sıkıldı bu iftiralarınızdan
liyakatsiz atamalar torpiller vs 17 senenin sorunu mu daha önce üniversitelerimiz liselerimiz dünyada ilk sırada mıydı ? her şey mükemmel miydi ? eğitim sistemimiz mi vardı bize özgü ? 1949 DA Kİ FULBRİGHT ANLAŞMASINI BİLİR MİSİNİZ EĞİTİMİMİZİ KİM NERELERE BAĞLAMIŞ !!! milyon şey söylerim ama şunu söyleyerek bitireyim eğitim meselesinde samimi değilsiniz çünkü meseleyi son 17 seneden başlatıyorsunuz (ki bir de bana partizan diyorsunuz) eğitim meselemiz Osmanlının sonundan itibaren var olan bir kronik sorun samimiyseniz oradan başlayalım Atatürk bu işe çok önem veriyordu TDK VE TTK EĞİTİM ŞURASI HARF DEVRİMİ VB HEP EĞİTİM İŞİNİN DÜZELMESİ İÇİNDİ AMA TAM BAŞARI SAĞLAYAMADI biraz daha ömrü olmalıydı ama ecel işte. Eğitim işini sizin cenahtakiler !!! gayet güzel çözüyor üniversitelerde kız erkek karışık tuvaletler mesela eğitim sistemimize çağ atlatır diye düşünüyorum ne dersiniz ? samimiyseniz ki değilsiniz bu meseleye partizanca tek taraflı değil geniş yelpazeden tüm alanlara geniş bakış açısıyla bakmalısınız...
Atatürk politikalarını anlattım diyorsunuz ya komik ! Hani nerede ? Siz sadece Atatürk politikalarına dönelim dediniz o politikaları ısrarla sormama rağmen anlatmayıp Atatürk düşmanlığıyla suçlayıp gittiniz ...
Râzı. tarafından 6/5/2020 4:29:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Râzı. tarafından 6/5/2020 4:32:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
şairşizofren
Bende diyorum ki siz yazı yazdınız da günün yazsı filan seçilmedi mi...
Siyasi görüşünüz nedir beni ilgilendirmez lakin bu günkü iktidarı savunmak size mi kaldı.
Göz göre göre yapılan yanlışlar ortadayken, bu sorunu taa 100 öncesine taşıyarak mı çözeceğiz.
Eğitim- öğretimden cemaatlerin elini çekerek mi.
ne Atatürk'ü, ne vatan millet sevgisini, ne de din'i bir yazımda kullanarak popilizm peşinde koşmadım, koşmam. lakin savunduğunuz zihniyet ve siz din tüccarlığıyla epeyce yol kat ettiniz. Kimler neyi kullanmış bu zamana kadar, kimler neyi kullanıyor herkes görüyor.
size daha önce de söyledim benim yazıma yazılarıma yorum yapmayın.
Siz kimsiniz ki kendi doğrularınızı milletin doğrusu gibi benim yazımın altında yorumla yazıyorsunuz.
O kadar kitap yazı yazdığınızı söylüyorsunuz, yazın bir yazı bu olay ve konu üzerine millet okusun.
neden benim yazıma yorum yapıyorsunuz.
ve siz kimsiniz ki günün yazısı nasıl seçilir polemiğine giriyorsunuz.
Sizin gibi düşünmeyen insanlar okumuş beğenmiş seçmiş.
gerçi sizin gibi olmayanları ötekileştirmekte üzerinize yoktur öyle değil m...
benim yazıma yorum yapmayııııınnn.
şairşizofren
Bende diyorum ki siz yazı yazdınız da günün yazsı filan seçilmedi mi...
Siyasi görüşünüz nedir beni ilgilendirmez lakin bu günkü iktidarı savunmak size mi kaldı.
Göz göre göre yapılan yanlışlar ortadayken, bu sorunu taa 100 öncesine taşıyarak mı çözeceğiz.
Eğitim- öğretimden cemaatlerin elini çekerek mi.
ne Atatürk'ü, ne vatan millet sevgisini, ne de din'i bir yazımda kullanarak popilizm peşinde koşmadım, koşmam. lakin savunduğunuz zihniyet ve siz din tüccarlığıyla epeyce yol kat ettiniz. Kimler neyi kullanmış bu zamana kadar, kimler neyi kullanıyor herkes görüyor.
size daha önce de söyledim benim yazıma yazılarıma yorum yapmayın.
Siz kimsiniz ki kendi doğrularınızı milletin doğrusu gibi benim yazımın altında yorumla yazıyorsunuz.
O kadar kitap yazı yazdığınızı söylüyorsunuz, yazın bir yazı bu olay ve konu üzerine millet okusun.
neden benim yazıma yorum yapıyorsunuz.
ve siz kimsiniz ki günün yazısı nasıl seçilir polemiğine giriyorsunuz.
Sizin gibi düşünmeyen insanlar okumuş beğenmiş seçmiş.
gerçi sizin gibi olmayanları ötekileştirmekte üzerinize yoktur öyle değil m...
benim yazıma yorum yapmayııııınnn.
şairşizofren
Bende diyorum ki siz yazı yazdınız da günün yazsı filan seçilmedi mi...
Siyasi görüşünüz nedir beni ilgilendirmez lakin bu günkü iktidarı savunmak size mi kaldı.
Göz göre göre yapılan yanlışlar ortadayken, bu sorunu taa 100 öncesine taşıyarak mı çözeceğiz.
Eğitim- öğretimden cemaatlerin elini çekerek mi.
ne Atatürk'ü, ne vatan millet sevgisini, ne de din'i bir yazımda kullanarak popilizm peşinde koşmadım, koşmam. lakin savunduğunuz zihniyet ve siz din tüccarlığıyla epeyce yol kat ettiniz. Kimler neyi kullanmış bu zamana kadar, kimler neyi kullanıyor herkes görüyor.
size daha önce de söyledim benim yazıma yazılarıma yorum yapmayın.
Siz kimsiniz ki kendi doğrularınızı milletin doğrusu gibi benim yazımın altında yorumla yazıyorsunuz.
O kadar kitap yazı yazdığınızı söylüyorsunuz, yazın bir yazı bu olay ve konu üzerine millet okusun.
neden benim yazıma yorum yapıyorsunuz.
ve siz kimsiniz ki günün yazısı nasıl seçilir polemiğine giriyorsunuz.
Sizin gibi düşünmeyen insanlar okumuş beğenmiş seçmiş.
gerçi sizin gibi olmayanları ötekileştirmekte üzerinize yoktur öyle değil m...
benim yazıma yorum yapmayııııınnn.
Hep aynı cümleler Atatürk düsmanlıgı ! Ben bir peygamberden örnek verirken bir Atatürkten örnek veririm ama tabi hemen suclayıp kininizi bosaltip kacmak varken önemi yok di mi ? Partizanlik suclaması ayri bi klasik suclama ben ögretmenlere attıgıniz camuru konustum ama gözunuz partiyi gördü üçüncü suclama cemaatler meselesi gidin de kasim gulek kimmis bi bakın darbeler herkese dokunurken kime dokunmamıs bi bakin ....size Ataturk'ün egitim politikalarinı vizyonunu misyonunu vb yazsaydiniz dedim ama kalkip dusmanlikla sucladiniz .... okuyana birakiyorum kim dusman kim alkıs icin ucuz populizm icin Atayi kullaniyor...
Ha bu arada okudugum kitaplar boyunuzu 10 kere aşar su an 1 dahiler ve askları 2 dinler de bicim ve öz (f . Schuon) 3 kahraman tazeoglu tüm siirleri adinda 3 kitabi ayni an da göturuyorum ayrıca yazdıgım 45 kitabim var basıma hazır bilmem anlatabildim mi... egitim yazisi yaziyorsanız biraz alan bilgisine sahip olun sloganvari konusmayin dahasi bilip bilmeden yok Ataturk düsmani yok kitap okumamıssınız yok partizan vb ucuz saldırmayın ...
Bu arada ne yapabilirim diye dusünun demissiniz ya dusunmem yaparım yapiyorum mesela iki farklı okula kütuphane kurdum ayrica hakkari de askerde askerlere kutuphane kurdum okuma yazma ögrettim ayrica özel danısmanlik yaptigim bir surü ögrencim var ... vb vb peki siz ???
Râzı. tarafından 6/5/2020 3:44:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
şairşizofren
Bir egitimci olarak isin kolayinı bulmussunuz dedim icimden bir cocuk 7 yasina kadar karakter gelisiminin yüzde yetmisini tamamlar gerisi yani yüzde otuz hayat boyu tamamlanir teknigi bilimseli formasyonu bunu soylerken onlari o yaslara kadar vizyonsuz amacsız saldim cayıra.... hesabi yetistiren ! ebeynlere dokunmamak yükü getirip eğitimcilere atmak müthiş bir bulus! Ve buradan yola çıkıp lider vizyonu üzerinden muhalefetcilik oynamak ....
İyi yönetilmedigimiz sloganını eğitimsizligin bas rolüne koymak müthis bir bulus. Keske bir tane egitim felsefesi sosyolojisi psikolojisi kitabi okusaydınız. Hangisinde egitimdeki sıkıntının bas rolü yöneten tepedeki kisiye çıkarilıyor ! Sahi bu iş sadece egitimcilere laf atmak ile onlara sabitlenecek bir is mi ? Meslegi ugraşısı ne olursa olsun her kesimin katılacağı bir alan degil mi egitim öğretim ? İlginc günün yazısı bir de hakikaten ilginç !!!
Râzı. tarafından 6/5/2020 2:53:18 PM zamanında düzenlenmiştir.