NORMALLEŞME DE 4, GÜN..
NORMALLEŞME DE 4, GÜN..
Corona lı günler geçti mi? Sorusunu yakın bir zamanda sormayacak, belki de bu günleri unutup yaşananları hiç hatırlamayacağız; öyle ya, bu ülkede en kolay yapılan şeydir unutmak.
Normalleşme olayi başlatarak pek çok iş yeri açıldı, insanlar işlerine gidip gelmeye başladılar, ama hala daha bir işi olanlardan söz ediyorum.. İşi olmayan, ya da işini kaybedenler İŞ Kur’un önün de toplanmaya devam edecekler, ya da olmadı başka kapıya bakacaklar çünkü açlık çok tehlikelidir insanoğlu için, daha doğrusu canlılar için bir felakettir açlık
Ne demişti Eski başbakan, yeniden yapılan seçim de aday olarak yaptığı propaganda da ‘’bana 500, gün verin Türkiye’nin tüm sorunlarını halledeyim’’, Diyen ve gerçek niyetinin Ülkeye C.Başkanı olmak istediği olduğu öğrenilen Sn: Süleyman DEMİREL.’’Kaynamayan bir tencerenin götüremeyeceği hükümet yoktur’’demişti…
O yıllar da ağar aksak işlese de, bir meclisi, tam olarak halkın sorunlarına demokratik bir şekilde yaklaşıp, sıkıntıları gideremese de bir hükümet vardı. Artık, ne etkili bir meclis, ne de yetkili bir hükümet var, sadece Saray ve de Saray’da, bir gece de alınan ve hemen ertesi gün işleme konulan kararlar var…, ya da emirler var diyelim..
Evet, normalleşme adı altında normale dönen hayatlar ne kadarı normale dönecek, ne kadarı Corona olmuş insan yığınının arasına katılacak onu önümüzdeki günler ya da aylar da hep birlikte göreceğiz…
Bazı iş yerleri hala daha açılamadı, onlardan biri de bizim iş yerimizdir.. İnternet kafeler açılmadı ve İnternet kafeleri, bar, pavyon, kulüp gibi, eğlence iş yeri statüsüne sokmuşlar ki açılmayan yerler buralar.
.. Oysa İnternet kafe de sadece teknoloji var, insanlar geliyor işlerini halledip gidiyorlar, ha bu arada oyun oynamak isteyen de oyununu oynuyor, klavye ve de maus la, yani gördüğünüz gibi işimiz oldukça temiz ve de düzgün.. Açılmayan O iş yerleri düzgün değil mi? Anlatmak istediğim açılanlar düzgün, açılmayanlar düzgün değildir; bu değil… Demek istediğim. Emsallerimiz kahvehaneler açık, kafeler açık oralara da gençler gidiyor insanlar gidip oturuyorlar, internette de gençler geliyor o bakımdan söylüyorum, farkındayım biraz uzattım o yüzden ne demek istediğim anlaşılamadı, haklısınız..
Biz esnaflar olarak haliyle tepkiliyiz. Bazı kafe sahipleri, oda başkanına mesaj atıyorlar, bazen sıradan, bazen de sıra dışı. Bunaldık, hakikatten de bunaldık. On gün sonra 3, ayımız bitecek, kapalı dükkânlarımız. Kirası birikti, su faturası birikti, elektrik faturası birikti, vergiler hiç ara vermeden gelmeye devam ediyor ama yok efendim henüz açmanıza izin vermiyoruz çünkü gerekli işlemler henüz hazır değilmiş, gerekçeye bakın hele. Şehirlerarası yolculuk yasağı kalktı, minibüslerde %50 kuralı kalktı, yurt dışı giriş ve de çıkış yasakları kalktı ama her nedense İnternet kafeler’in açılmasına izin çıkmadı..
Fatih PORTAKAL, daha fazla direnemedi ve dün geceki haber programın da internet kafe haberine bayağı bi geniş yer verdi. Benim çocuklar defalarca izlediler o haberi, youTube üzerinden…Bazı iş yeri sahipleri.. Fatih PORTAKALI hiç sevmezdim ama artık sevmeye başladım, bundan sonrada onu izleyeceğim, diye mesaj atmışlar. Oğullarım.. Şimdi…, internet kafeler açılmış olsaydı da başka iş yerleri açılmamış olsaydı, Fatih PORTAKAL bunu haber yapmış olsaydı ne diyeceklerdi? O zaman da yine sevecekler miydi Fatih PORTAKALI? ‘’diye soruyorlar ve de yorum yaptılar, ‘’iki yüzlü olmamak lazım’’ dediler..
İşin özü, hala daha iş yerimiz açılmadı ve ne zaman açılacak o da belli değil. Muhalif olan ve seçimde kaybeden diğer kişi ise İnternet kafe işletmecilerini toplantıya çağırmış, bizim iş yerlerimizi bu şekilde görenleri protesto edelim’’diye mesaj atmış, hangi sıfatla onu hiç bilmiyoruz.. Sonra oda başkanı ‘’Sakın ha, yapılan işlem yasadışıdır ve giderseniz başınız belaya girer’’ diye uyarmış insanları. Bekliyoruz, sanırım biraz daha bekleyeceğiz..
Gündüz Yavuz...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.