- 981 Okunma
- 14 Yorum
- 10 Beğeni
BAHAR HÜZNÜ..
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şen sesleri kuşların baharla çekip gitti bahçelerden. Yaza giriyoruz hüzünlü, tutsak. Nerede bahçede şen sesleri çocukların kuşlar gibi cıvıldaşarak. Korkulu rüzgarlara dönüştü daha yaza başlamadan hayallerimiz yaşantımız.
Yeşil dallarına dalıyorum bu pencerede ağaçların, ağaçların dallarında hüzün. Bilmediğim keşmekeşler içinde boğuluyorum.
Başka zamanlarda dört mevsimin güzelliklerine dalar ve hayaller kurarken, şimdi hayallerin rengi ahengi değişti.
Sen gelseydin bu çekilmez bilinmez zamanların zorluğuna dayanırdım sanıyorum... şimdi dayanılmaz sancılar sarıyor yüreğimi.
Sen gelseydin yağmur bulutlarıyla ,bütün bu çekilmez karanlıklara razıydım. Sen gelsen biterdi yalnızlığım, çekilmez bu gurbetin karanlıklarında.
Bahar hüznü bitmedi bu dönemde, hiç bir şeyin eski tadı ve tuzu kalmadı her şey yalnızlığa mahkum.
Tadı yok şarkıların, akşamın ve içtiğim çayın.
Sen gelsen bir ilk baharda ; avuç avuç göz yaşlarımda özlemler ötesi umut veren güllerim olsan. Hayat versen hayatımın bu çekilmezine. Ya da bir rüya olsan , rüyalarıma dolan... Karanlık pencerelerime ışığın yansa !
Hep sıcak göz yaşlarımın ıslattığı yanaklarımı parmak uçlarınla silsen razıyım rüyada olsa.
Yine de severdim seninle dört mevsimi ve seviyorum. Rüyalarımda, kalbimde her şeyde sen olduğun için.
Akşam sevinci yitti hüzünlü baharın. Kapkara bulutlar kaplamış gök yüzünü bulutlar ki çekilmez acılar gibi ...Hanidir kendi kendimle bile konuştuğum yok, şarkılar sustu dilimde, dört duvara kapandım kapanalı. Kalem bile yabancı ellerimde.
Üstelik hüzünlü şeyleri sever oldum. Garip gelmiyor artık bana ; olur olmaz şeylere ağladığımda.
Sabah kalkar kalkmaz ilk iş kalemi almak oluyor elime, sonra penceremden dışarı bakıp içimden ’’ Günaydın ’’ diyorum yeni başlayan güne... ama içim bir ezik !
Bir el zorluyor beni hep uzaklara gitmeye... Oysa sen yanı başımda gibisin ’’şimdi dur’’ diyorsun.
Bir sigara dumanında gömülmek istiyorum yeniden anılara... anılarla dost oldum bu günlerde.
Hüzünlü geçti bahar , yağmurlu geceleri sever oldum, camlara vuruşu bana ninni söylüyor, onları dinlerken uyumaya çalışıyorum unutmak için.
Sever oldum yağmurlu geceleri böyle...ağlatan şarkılar dolanıyor dudaklarıma . Ellerim sigara paketlerine uzanırken çaresizliğim kanıyor kibrit alevlerinde.
Ne zaman gözlerimi kapatsam, bu baharın hüznü başlar alabildiğine sonra sen başlarsın ... Hayallerim alıp götürür beni çok çok uzaklara ... Bir masal ülkesinde seninle, masallar gibi güzel ve sihirli yaşamak isterim...
Aygün Deniz 02.06.2020
YAZIMI GÜN SEÇKİSİNE LAYIK GÖREN EDEBİYAT AİLESİ KURULUNA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.SAYGILAR EFENDİM.
YORUMLAR
Kalbinizden geçen o kalbi kırık cümlelerin dışarıya vurum şekli çok içten . tebrikler . sözlerle dans edebilmek bir sanattır . 👏
Aygün Deniz
Aygün Deniz
tebrikler günün yazarını kutlarım
inş güzel günler de gelecek
biraz daha sabır
sevgilerimle (:
Aygün Deniz
Tüm bahara rağmen eksik bir şey var... Aslında insanın sevdiceği yanında olurken Kış bile bahardır. o yoksa yaz bile kıştır.
yazıya baharın güzellikleri ambiyans olurken sevgili yazarın hüznü bir başkaydı; bir eksikliğin dışa vurumuydu ve apaçık ortada olmayan.
her şeye rağmen hüzün baharla baharlaşmıştı gibiydi ve etkileyiciydi
sevgiyle kalın efendim
deman
Aygün Deniz
O sevilen birisi olmadı mı insanın yanında baharlarda kışlara dönüyor, tadı yok şimdilerde ne baharın ne de yazın... Hüzün yakışmıyor bahara ne de yaza...