GİDİŞ NEREYE?
GİDİŞ NEREYE?
İnsanlar başıboş değil boşuna da yaratılmadılar.
Gıdalarda oynanan oyunlar katkı maddeleri çokca kullanılan kimyasallar sıhatimizi olumsuz yönde etkiler..İnsanlar yedikleri içtikleridir..
Komşusu açken tok yatan bizden değildir demiş peygamberimiz HZ Muhammed s.a.v insanlar ne kadar dikkat ediyorlar kim aç kim tok..
Biz çocukken file veya sepetlerde alınan yiyecekler sarılır aleme gösterilmezdi.Canı ister alamazlar diğerinin kul hakkı olmasın diye..
Yardımlar dahi gizlice yerine ulaştırılırdı..
Bakıyoruz insanlar gizli eve erzak almayı fotoğrafıyla nerde ne yemiş içmişler reklamları yapılıyor..Ya alamayan yiyemeyenler ne halde acaba birkez düşünebiliyor mu o fotoğrafla reklam edenler..Sanmam komşusunu yakını düşünse asla reklam etmezdi nerden ne aldı ne etti..
İnsanlar stresde depresyondaysa bunlara sebep durumları iyi olupta kimin neye ihtiyacı var dikkat etmeyenlerde..İnsanlarda güven duygusunu yok etti sahtekarlar ..Gitse istese güveni sarsıldığından yardım etme duygusuda azaldı..
Başkalarının sırtlarına basıp zengin olmaktansa olanla yetinmek en iyisidir..
Ailesinin geçimi için emek verenin alın teriyle kazanıp aldıkları misli misline bereketlidir..Bunda huzur vardır..Havadan dolandırıp alınanda iç huzuru yoktur.Yanında olanda şeytandır vesvesesiyle daha batağa sürükler..
İç huzurunu evde huzuru yakalayanlarda mutlu bir yaşam görülür..
İç huzuru yoksa haydan gelenlerde huya gider..Bir varmış bir yokmuş misali elden giderler..
..
Yurdumuz ne güzel doğasıyla manevi yönüyle her haliyle harika bence.
Bayrağımızın gölgesinde olmak orada yaşamak ne güzel.
Gurbetteyim yıllardır rahatız oysa karışan yok ayrımcılıkta yok..Fakat ana yurdumuza hasretiz..
..
Rahmetli babamı kaybedeli yıllar oldu yanında hiçbirimiz ayaklarımızı uzatıp oturmaz O yemeğe başlamadan başlamazdık..Saygımız vardı.
İNSANLARA ne oldu ..Temizlik imandandır sözüne hayranım..Hangi hastalık olsa dönüp dolaşıp temiz yeme,insanın kendisini evini çevresini temiz tutmakla sonuca eriyor..
Yurt dışında az olan her imkan olmasına rağmen bazılarınca hijyene dikkat yoktu..Hani bulaşıcı salgında insanlar panikledilerdi ya o nasıl temizleniriz nasıl temiz kalırız kaygısıydı.
Her yemek öncesi eller yıkansa uyanınca yıkansa hastalık bu denli korkutmazdı..Oysa her an sıcak soğuk su var imkanlar varken insanlardan bazıları el yıkama alışkanlığına sahip değillerdi..Aylardır Peygamberimizin hadisi sözleri ekranda söyleniyor.Her gün abdest alan kişide pislik kalmaz.Salgın hastalık olduğunda oradan ayrılmayın.Salgın hastalık olan yerlere gitmeyin PEYGAMBER HZ MUHAMMED ...
Öyle zaman gelecek ki tüm doktorlar abdest ve namazı mutlaka tavsiye edecekler..
Burada ediyor çoğu doktorlar UNUTKANLIĞI VE ROMATİZMAYI kalp benzeri hastalıkların seyrini değiştirdiğini söylemekteler..
NE DALI KIR NE GÖNLÜ İNCİT NE KIR NE KIRIL...
ALLAH tüm musibetleri milletimizden soydaşlarımızdan,tüm din kardeşlerimizden insanlardan uzak eylesin inşaallah..
Edep ve haya imandandır .
Yazarken konuşurken dikkat edilmeli.Nerede hangi sözü kullanacağına insanlar..
Allah u Teala c.c. nin isimleri Sevgili Peygamberimizin ismi. Diğer peygamberlerin isimleri.İslamda öncü olan hizmet erleri.
Alimlerin isimleri asla hayvanlara verilmez güzel kardeşlerim.Allah’ ın güzel kulları.
Allah’ ın ismi azam isimleri de takma isim olarak verilmez.Nedense insanlar inadına kullanmamaları gereken isimleri hayvanlarına vermekteler..
Gidişata bakınca eyvah insanlık insanlıkla birlikte edep huy iflas etmiş dedirten şeyler öylesine arttı ki.
Lut Kavmi diğerleri helak olduğunda ki eylemleri fazlasıyla yapıyor insanlar..
NEDEN İNSANLAR ZALİMLEŞTİLER?
NEDEN İNSANLAR NEFSİ DUYGULARIYLA AFYON ALMIŞCASINA ZEVK SEFA DÜNYALIK PEŞİNDE YARATAN ALLAH’ IN EMİRLERİNE ZITLAR.
NEDEN İNSANLAR HAK YOL VARKEN REHBERİ HZ MUHAMMED S.A.V REHBER KİTABIMIZ KURAN’ I KERİM VARKEN ŞEYTANIN YOLUNU İZLEMEKTELER..
Sanıyorlar ki azap olmaz Vallahi boşuna yaratılmadık başı boşta değiliz..
İnsanlar her yaptıklarından hesap vereceklerdir..
İlahi adaleti kıyameti insanlara unutturanlar nelerdir.
Fazlasıyla tuli emeller hiç ölmeyecek sanmak mı?
Oysa her fani yaratılan ölümlüdür.
Her yaratılan zamanı dolduğunda mutlaka ölür..
TEK ÖLMEYECEK OLAN TEK VE BİR OLAN YARATN ALLAHTIR..ALLAH’ IN HERŞEYE GÜCÜ YETER..
Kısacık ömre insan en güzel şeyleri sığdırabilir.
Allah’ ın yarattığına Allah a kul olduğunu unutmadan.
Allah rızasını gözeterek.Tüm din kardeşlerine tüm insanlara ve mahlukata merhametle davranır.
İnsanlarda merhamet şefkat iflas etmiş halde..
Doğru yolda olanları susturmak için dikenli dilleriyle incitenler çok..
İbretle bakılsa aleme insan o mükemmel güce yaratan Rabbine baş eğer secde eder..
İnsanlar ne zaman pişman olurlar..
Can boğaza gelirken seyr alemi başlarken tövbe etmek iman etmek isterler ..
Fakat o zamanda çok geç kalınmış olmaz mı?
Hiç bakıp ibret almıyorlar..
Doğal afetlerde ölen yakınları veya kendileri olabilirdi.
Bulaşıcı hastalıklarla vefat eden kendileri veya yakınları olabilirdi.
Eğer yakalanmadılarsa onlara verilen fırsata koruyan ALLAH’ A hamd ve şükür etmek gerekir..
Kötü huylardan vazgeçip tövbe etmek gerekir..
HZ MUHAMMED s.a.v siz merhamet edin ki size merhamet edilsin demiştir..
Yerdekilere merhamet edin ki göktekiler de size merhamet etsin.
Merhamet edip Allah rızasını gözetip iyi davranana Allah mükafatını ergeç verir ..
Yıllardır yurt dışındayım burada çoğu uzmanlar doktorlar inançlı olan hastalar daha tez iyileşiyorlar..
İnananlarda stres depresyon az derler.
Sizlere belki tuhaf gelecek.Fakat içki içen, kumar oynayan, hak yolda olmayanlara bizden farksız onlar demekteler.
Saygımız Kuran okuyan hak yolda olanlara derler..
Zıttı olanlarda var misyonerlerde var.
Hulasa her çeşit millet var..
Aileyi öyle yıktılar ki savaşın yapamayacağını medya yapmakta..
Önce büyüklere saygı şefkat merhameti kötü gösterdiler.
Aile dağıldı.Yaratılanın rızkını veren Allah gözlere evlat yerine evcil veya vahşiler sevdirildi..
Tüm yaratılanlara merhamet gerekli
Bakılmalı korunmalı da..
Fakat insanlara verilen değer azaldı.Saygı bitti.
Hak yol varken batıl yola koşturuldu insanlık.
Aile hukuku maf edilmeye başlandı.
Sonuç orta da insan nesli erkek dişiden yarattık der Allah Kuran ı Kerimde
Şimdiyse erkek erkeğe, kadın kadına cinsel duygular serbest oysa dinimizde yasak her ikiside.
Bu yolla aile olmasın evlenmeler karşı cins yerine kendi cinsleriyle haliyle çocuk olmasın.
Farklı hastalıklar görüş ayrılıklarıyla kin zıtlaşmalarla insanlar birbirlerini dışlamakla kalmayıp zalimleşsinler pişman olduklarında
ya da bunalım olunca intiharlar kendileri ya da başkalarını incitmeler çok..
İnsanlar doğru yoldan uzaklaştıkça şeytanın neferleri maskaraları olurlar..
Oysa uğruna dünya ahretlerini kaybederler..
Hiç olmadıkları gibi olmaya başlarlar..
Allah cümlemizi HAK YOLDAN ALLAH’A KUL OLMAKTAN AYIRMASIN BİZİ BİZE BIRAKMASIN..
Tarihimizi kültürümüzü dinimizi dilimizi unutmayalım.Kimiz nerden geldik nereye gideceğiz unutmayalım..
ALLAH RIZASI İÇİN AKLI SELİM OLUP OLMAMIZ GEREKTİĞİ GİBİ OLALIM..
Farklı haller hem insan sağlığına hem doğasına aykırıdır.
Helalı terkedip harama meyl etmeyelim.
Herşeyin doğal haliyle öyle çok oynanıyor ki.
Kimbilir doğru yoldan çıkmayı sağlıksız haram gıdalardan olmakta..
Allah cümlemizi korusun.Allah vatanımızı korusun.
Allah milletimizi tüm soydaşlarımızı tüm din kardeşlerimizi korusun.
ALLAH’IM BENİ VE NESLİMİ.TÜM GURBETTE OLAN MİLLETİMİZİ SOYDAŞLARIMIZI TÜM DİNKARDEŞLERİMİZİ DE KORUSUN..
ALLAH’ A EMANET OLUN.
ALLAH HAKKI İÇİN MERHAMETLİ OLUN YALAN DÜNYANIN DEPDEBESİNE ALDANMAYIN.
HAK YOL BİRDİR ALLAH TEKTİR.KURAN I KERİM REHBERİMİZ .HZ MUHAMMED MUSTAFA S.A.V PEYGAMBERİMİZDİR..
YA ALLAH YA HANNAN YA MENNAN
YA HU
YAZEL CELALİ VEL İKRAM
CEZALLAHU ANNA SEYYİDİNA MUHAMMEDİN MA HÜVE EHLÜHÜ..
ALLAH IN SELAM VE RAHMETİ BEREKETİ TÜM İNANANLARIN ÜZERİNE OLSUN.TÜM İNSANLARA SELAM OLSUN..
SELAM VE DUA İLE.
***
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Yeganem
'CEZAKALLAHU HAYRAN KESİİRA' Allah sizi hayırla mükafatlandırsın inşaallah
Allah size hayırlı ömürler versin Selam ve dua ile ...
Yeganem
PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.V İMANIN MUHAFAZASI İÇİN Sabah namazının sünnetini kıldıktan sonra
40 defa ya hayyu ya kayyumu la ilahe illa ente zikrini söyleyin
Sonunda ALLAHIM İMANIMI HAYATIM BOYUNCA VE SON NEFESTEDE SANA HAVALE EDİYORUM HZ MUHAMMEDİN HÜRMETİNE DEYİN VE sabah namazının farzına devam edin demişlerdir..CEZALLAHU ANNA SEYYİDİNA MUHAMMEDÜN MA HÜVE EHLÜHÜ..
ALLAH İMAN VE KURAN DAN AYIRMASIN Son anda hüsrana uğratmasın inşaallah..
Zaman ayırıp okuduğunuz yorumunuz duanız için Allah size hayırlı ömürler versin hak yoldan ayırmasın .
Selam ve dua ile.