- 559 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bayram mı dediniz...
Bayrım mı dediniz,
Eski bayramlar ah eski bayramlar...
Klasik oldu değil mi.
Artık hiç bir şeyin eskisi gibi olmadığı dünyamızda, belki de bir ilke daha imza atacağız. Kırk yılı doldurduğum ömrüme belki de beş asırı dolduracak, ilginçlikleri sığdırdım, sığdırdık. Bir sürü doğal felaket, darbeler, darbe girişimleri, ekonomik çöküşler, iflaslar...
Daha ne olabilir ki dediğimiz zamanlarda,terör olayları, yıl başlarında meýdana gelen silahlı saldırılar, bombalı saldırılar, siyasi kıvraklıklar, dansözler mesleğini bıraktı emin olun. Birileri her krizden zengin olurken, biz yavaş, yavaş eridik,tükendik,bittik.
#bayram_mı_dediniz,
Dünya kapitilazminin yüz yıllık planları belirlenirken, biz yarın çocuğumuzun ne yiyeği derdinden kurtulamadık. Üretmedik, üretemedik, ürettirmediler. Diğer ülke bilim insanları patent yarışında iken, bizim proflar hala popomuza kaçan suyun orucu bozma ihtimaline tez yazdılar televizyon kanallarında. Biz de hep birlikte izledik, dertlendik popolarımıza.
Eskiler yenilendi, yenilerimizi de özel tekniklerle eskittik.
Osmanlıcı olduk,Göktürkleri, Selçukluları unuttuk, oysa hepsi bizdik. Cumhuriyetçi olduk, anadolu insanını çöpe attık, oysa hepimiz anadolu doluyduk. Tarikatçı, cemaatçi, dergahçı, dernekçi müslüman olduk, İslamı unuttuk, oysa hepsi birer yol’du, biz Allah yolunu unuttuk. "Komşusu açken tok yatan bizden değildir" diyen,Peygamberi her işimize şahit tutup, onun adına, onun söylemediği sözler uydururken,hiç düşünmedik, öldüğümüzde, bizden hesap sorup hakkını bize helal etmeyeceğini.
Çok fazla bir şey beklememek lazım bu yansıma hayattan, beklentiler azaldıkça, bulunan huzur, taşıyacak bizi anlaşılan gerçek dünyaya.
Düşünsenize, ayakkabımız,elbisemiz var, süslenip giyinip gezemiyoruz,takdir edilmek mi belki başka bayrama. Arabanız var, binip gidemiyoruz, sevdiklerimize. Paramız var, harcıyacak yerimiz yok. Çocuklarımız bayram harçlığını istemiyor artık.
Ramazan nasıl geldi, geçti anlayanımız var mı.
Yarın bayrammış ne farkı kaldı, diğer günlerimizden. Şöyle bir arkadaşlarımızla, köy meydanında buluşup, sarılıp sohbet edemiyecek olduktan sonra.
Neyse, hepimiz, herşeye rağmen, çekirdek ailelerimizle,
On bir ayın sultanı Ramazan ayını uğurlayarak bayrama ulaştık. Rabbim ibadetlerinizi ve dualarınızı kabul eylesin.
Ramazan Bayramının ülkemize ve milletimize sağlık, birlik, huzur ve bereket getirmesini Yüce Allah’tan niyaz ediyorum.
Bayramımız kutlu olsun.
Gazeteci yazar
Tankut Alp Altunsoy