Güvenilir ve başarılı bir Diyanet için öneri.
Güvenilir ve başarılı bir Diyanet kurumunun oluşturulması için Diyanet İşleri Başkanlığının yapısı değiştirilmeli. Bunun için bu kurum önce yerel yönetimlerde olduğu gibi iç işlerinde bağımsız, kendi bütçesi olan, kendi bünyesinde kendi kararlarını alabilen bir kurum haline getirilmelidir. Bu kurumun bünyesinde Diyanet Şurası kurulmalıdır. Bu şura belediye meclislerinde olduğu gibi bu kurumun son karar ve kurum yönetimini denetleyen organ olmalıdır. Bu şuranın üyeleri tüm üniversitelerin senatolarından seçilen birer üyelerden oluşmalıdır. Şuranın üyeleri ilahiyat alanında doktora yapmış kişiler arasından, senatoların salt çoğunluğuyla iki turlu seçimle seçilmelidir. Diyanet İşleri Başkanını ve diğer önemli organları iki turlu seçimle Diyanet Şurası seçmelidir. Bu şura altı ayda bir olağan olarak toplanmalı, diyanet konuları ile ilgili ve kurum ile ilgili sorunlar bu şurada tartışılmalıdır. Bu şura üyelerinin tam sayısının dörtte birinin yazılı isteği ile ve Diyanet İşleri Başkanının çağrısı ile olağanüstü olarak toplanabilmelidir. Şura gerekli gördüğü durumlarda Diyanet İşleri Başkanını ve diğer önemli organların üyelerini değiştirebilmeli, yerlerine yeni kişileri seçebilmelidir. Bu kurumun faaliyetleri, hesapları yargı denetimine açık olmalı, gerekli durumlarda yetkili yargı organları tarafından gerekli hukuki işlemler yapılabilmelidir. Teşekkürler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.