- 640 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN
NEDEN
Ben demokrat bir aile geleneğinden gelen bir vatandaşım.
Zamanımızın çoğu,başta dedem, babam ve yakın çevrem hep Menderes ve onun asılmasına sebep olan söylemleriyle geçti.
Bu algı yönetimleriyle iktidar oldular.
İyi işleri hep bunlar yaptı yanlış işleri ise iktidarda olmamasına rağmen hep muhalefet yaptı!
Darbeler, ihtilaller tabi ki yanlış ama bunun kaymağını da hep o iktidarlar yemedi mi?
Şimdi gelelim Menderes’e. Meseleye tarafsız bir gözle bakalım.
Kılıçtaroğlu ve Meral Akşener, Menderesin idamına,en az Erdoğan ve Bahçeli kadar üzülmüşlerdir. Neden Yasıadaya, açılışa çağrılmadılar?
Peki tarihe de şunu soralım?
Birisi birisine hakaret etse hep hakaret edeni yuhlarız değil mi?
Neden, niçin, hakaret ediyor diye sorarız!
Menderes idam edildi.
Niçin edildi, kim kışkırtı, bu oyuna nasıl gelindi?
Bunları sorgulamak gerekmez mi?
Adam hala Türkeş diyor.(Amacı sükuneti sağlayıp tekrar demokrasiye dönülsün- olmadı- ABD’nin dediğini yapmadığı için- ABD nin büyük elçiliğinin yerini TBMM den uzaklaştırdığı için- on dörtlüler olarak etkisiz hale getirilip sürgüne gönderildiler-Oradan mektup yazdı menderes asılmasın diye)
Madem o kadar seviyordunuz Menderesi niye ayaklan madınız?
Yatağınızda rahat rahat uyuyordunuz. Keyfinizi bozmadınız. Şimdi konuşuyorsunuz!
Menderes birazda bu halkın uyuşukluğu yüzünden idama götürüldü.
Kendi hataları büyüktü:
Acaba, ben orduyu teğmenlerle idare ederim dedi mi?
Mahkemelerin yerine Tahkikat komisyonları kurarak muhalefeti sorgusuz sualsiz yargılamak mı istedi?
Gençlere dönerek "siz isterseniz hilafeti de geri getirebilirsiniz" dedi mi?
Üniversite hocalarına" kara cübbeliler" dedi mi?
Bütçe savruldu,lüzumsuz, plansız, programsız yatırımlarla hazine tam takır hale geldi mi? -Zaten borç alıyorsun geri ödeyemiyorsun-
Vatan cephesi kurularak milleti bölündü mü?
Uluslar arası ilişkilerde dengeyi bozup Rusya’ya göz mü kırptı?
Başka bir sürü sorular var.
Bu durumda, zaten sana yıllardan beri bilenenlere fırsat vermiyor musun?
Gelin bana darbe yapın manasına gelmiyor mu?
Madem demokrasiyi istiyordun, bütün bunlara karşı çözüm seçim idi idiyse,
neden seçime gitmedin?
Menderes intihar etmiştir.
Güzel ülkemizin güzel yılları hep bu tartışmalarla heba olmuş gitmiştir.
Neden oturup da meseleleri iyilikce konuşup halletmiyoruz.
Neden farklılıklara saygı göstermiyoruz.
Neden?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.