- 409 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
27 MAYIS
27 MAYIS
Yusuf Yılmaz
Aradan atmış bir yıl geçmesine rağmen yirmi yedi mayıs altmış ihtilali hala doğru dürüst bu halka anlatılmış değil. Ama siyasiler zor durumda kaldıkları zamanlarda hemen menderes ipine sarılıyorlar.
Bu yüzden çaktırmadan da hep Alparslan Türkeş’e vuruyorlar.
Kaç defa söyledi.
- Amacım İdamları engelemekti. Bunun için Yeni Delhi’den mektup yazdım.
“Orgeneralim, Size asla yazmak niyetinde değildim. Size asla yazmak niyetinde değildim. Fakat bugün memleketin yüksek menfaatleri bakımından bazı hususların dikkatinize sunulması zaruri oldu.
Şöyle ki: Yüksek Adalet Divanı birkaç güne kadar eski iktidar mensupları hakkında hüküm verecektir. Adaletin hükmüne müdahale etmemek ve daima hürmetkâr bulunmak şarttır. Ancak hükümlerin infazı, yurtta mevcut durumun göz önüne getirilince ayrıca incelenmeye değer görülmüştür.
a) İdam cezalarının infazı, 13 Kasım’dan beri atılan çok hatalı adımlar dolayısıyla memlekette meydana gelmiş olan huzursuzluğu daha çok arttıracaktır.
b) Ölüm cezalarının infazı, yurtdışında ve milletimiz ve devletimiz aleyhinde tepkilere yol açacaktır.
c) Ölüm cezalarının infazı hâlinde, milletimizi bölen kin ve garez duyguları şiddetlenecek ve 27 Mayıs’ın amacı olan millî birlik ruhunun geliştirilmesi güçleşecektir.
ç) Yukarıda sıralanan mahzurlarına karşılık, cezaların infazı ile memlekete sağlanacak hiçbir fayda yoktur. Esasen siyasî suçlardan dolayı ölüm cezaları verilmesi, bugünün insanlık duygularına uymamaktadır.
On dörtlüler olarak sürgüne gönderildiler. Eğer gönderilmesiydiler Menders ve arkadaşları idam edilmeyecekti.
Sadece bu değil ortalık sakinleştikten sonra en kısa zamanda tekrar demokrasiye dönülmesi için mücadele etti.
Ama ihtilalin bütün günahlarını Alparslan Türkeşe yüklediler
Her seçim döneminde ısıtıp ısıtp milletin önüne koydular.
Sevgili Milletim de he defasında bu oyuna geldi.
Şimdi yine aynısı yapılıyor.
Artık kabak tatı verdi.
Bilmiyorum şu anda Başbuğ Türkeş’in mirasını yiyenler bu duruma ne diyeceklerdir.
Yirmi yedi mayısta -Yassıada Deokrasi Parkıı- açılışında Aparslan Türke’şe yapılan haksız ithamlar karşısında ne gibi tavır sergileyecekler. Göreceğiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.