- 461 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dünyada Barış mı
Dünyada Barış Sağlanır Mı
Günümüzde özellikle Irak, Libya, Tunus, Suriye, Filistin yani Ortadoğu bölgesi müslümanların dağınıklığı, basiretsizliği, güçsüzlüğü ve ümmet olmayışı gibi nedenlerle kan gölüne çevrilmiş durumdadır! Osmanlı’nın tarih sahnesinden silinmesini akabinde iki dünya savaşı yapılması düşündürücüdür. Bu iki savaşta 70 milyon insan öldürülmüştür. Şu an itibarıyla yeni bir dünya savaşı çıkmayacağını garantisi de yoktur. BM gibi uluslararası kuruluşlar dünya barışını sağlayacak nitelikte değillerdir.
Kur an insanları"mü’min, kafir, münafık" diye üçe ayırmış olup her birinin kendine mahsus özellikleri vardır.Müminler, birbirine karşı merhametlidir. Kendisi için sevip istediği bir şeyi din kardeşi için de sevip istemek zorundadırlar Namazlarını dosdoğru kılar, zekatı verir, boş işlerden yüz çevirir, iffetlerini korurlar.
Münafıklar, ona bir yüzle, başkasına diğer yüzle gidenler insanların en şerlisi, en kötüleridir. Bundan dolayı Yüce Allah en şiddetli azabı onlara yapacağını Kur’an’da beyan etmiştir. (Tevbe S. 101)
Müşrik veya kafirler zalimdirler. Dinlerini değiştirmedikleri sürece müminlerden hoşnut olmazlar.(Bakara S. 120) Müslümanların "kitap ehli" diye isimlendirilen yahudi ve hıristiyanları dost edinmeleri, şiddetle yasaklanmıştır. (Maide S. 51)
Dünya barışını gerçekleştirebilecek olanlar yalnızca Müslümanlardır. Fakat 18.yy.’dan itibaren müslümanlar paramparça olmuşlar, gücünü kaybetmişlerdir. Gelmiş geçmiş yedi önemli medeniyetten biri sayılan İslam Medeniyeti komaya girmiştir. Onu ihya edecek kültürel, ilmi, teknolojik çalışmalar için elverişli şartlar olmamıştır. Son iki asırda İslam alemi yönetim ve ekonomik sorulanlarıyla baş edememişlerdir. Zor zamanlarda toplumları etkileyip harekete geren Hasan el Benna, Mehmet. Akif. Ersoy, Necip Fazıl, Tusi, es’Sülemi, Muhammet İkbal, Ömer Muhtar, Şeyh Şamil, Gandi vb. fikir ve aksiyon önderleri artık yetişmemektedir. Belki İnternet çağının getirdiği bir uyuşukluk, pasifik hali görülmektedir. Küresel oligarklar, siyonistler dünyada tek bir devlet kurma idealini gerçekleştirme yolunda mesafe almaktadırlar.Güçlülerin haklı sayıldığı bir dünyada barış mümkün görünmüyor.
Seyit Ramazan Özer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.