- 380 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUL HAKKI
“KUL HAKKI “ KUR’ÂN KAVRAMI DEĞİLDİR.
Hırsızlık yapan, devlet malını zimmetine geçiren, malı eksik tartarak müşteriye veren haram bir fiil işlemiş olur. Devlet, suçluyu yakalar. Mahkeme adaletle hükmeder. Hapse atar veya zararı tazmin ettirir. Suçun dünyevî cezasını verir. Bu, konunun dünyevî yani, maddî yönüdür. Suç/ haram işlemekle ortaya çıkan günahın manevî, uhrevî yönü de vardır.
Malını çalınan, eksik mal alan veya dolandırılan mağdur kişi dese ki ” ben, suçluya manevi haklarımı helal etmiyorum” veya “ benim dedikodumu yaptılar, bana haksızlık yaptılar hakkımı helal etmiyorum,” Kur’ân’daki İslâm’a göre bunun hiçbir hükmü yoktur; çünkü, kullarının günahını sadece Allah bağışlayabilir; aksini iddia etmek şirk ve küfürdür.
“Günahları, Allah’tan başka kim bağışlar? “ (Âli İmrân Suresi, 135.)
Gelenekçiler “biz bağışlayabiliriz” diyerek küfre girmektedirler. İnsanlar birilerinin insanî ilişkilerden doğan hatalarını affedebilirler ama bu yine de, o hatayı Allah’ın bağışlayacağı anlamına gelmez. İnsanlar/kullar Allah’a tabi olurlar; hâşâ! Allah kullarının içtihatlarına tabi olmaz. Allah’ı tenzih ederim.
Kul hakkı, diye bir kavram Kur’ân’da geçmez. Kulun, hukukî hakları vardır. Kulun, hukukî haklarını korumak için Allah çeşitli kanunlar vahyetmiştir. Kulun, kanunî haklarının ihlâl edilmesinden doğan manevî hakları olamaz. Bu hak sadece Allah’a aittir. Kul, affeder ama dilerse, Allah affetmez. Hâşâ kulun, günah bağışlama hakkı olabilir mi? Kul hakkı yok demek, kanunsuzluk var, başıbozukluk var, adaletsizlik var, istediğinizi yapın, demek de değildir. Kul hakkı yok demek; kulun, diğer bir kulun günahlarını bağışlama hakkı yok, demektir.
Kur’ân’ın hiçbir ayetinde, ahirette, kulların birbirlerine haklarını helal ederek cennete gireceklerinden bahsedilmemektedir. Ama gelenekçiler, Kur’ân yerine uydurma hadislere iman ettikleri için şirke düşmektedirler ve mantıkî çelişkiler barındıran tezler ileri sürmektedirler.
“Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz.” (Kehf 26)
“Şüphesiz, Allah’ın sana gösterdiği gibi insanlar arasında hükmetmen için Biz sana kitabı hak olarak indirdik.” (Nisa 105)
“Onlardan bir kısmı ümmidir. Kitabı bilmezler; (bildikleri) bir sürü asılsız şeylerden başkası değildir ve yalnızca zannederler.” ( Bakara 78)
“Ben, bana vahyedilenden başkasına uymam” (Enam Suresi 50)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.