- 584 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZAN BAYRAMI
RAMAZAN BAYRAMI
Fıtır bayramı bu. İnsanın yaradılışına şükretmesinin bayramı. İnsanın yaradılışından dolayı yaratıcıya teşekkür etmesinin anlamı ne kadar büyüktür. Bir ay Allah emrettiği için oruç tutan, nefse kötülüklere karşı gem vuran, şehvetten dolayı işlenen günahlara tevbe eden Müslüman Allah tarafından bağışlanmış, günahlardan arındığı için bayram etmeye hak kazanmıştır.
Ferden bayram eden mümin cemiyet sorumluluklarını yerine getirince de içtimai bayramını yapacaktır. Toplumsal sorumluluklarımız aslında bireysel sorumluluklarımızdan daha önemlidir aslında. İslamiyet birey dini olduğundan çok toplum dinidir. Kendimize karşı sorumlu olmamızdan çok başkalarına yani toplum karşı sorumluluklarımız vardır.
Müslümanlar bir elin parmakları gibidir demiyor mu? Biri hasta olunca diğerleri de acır. Müslümanlar bir binanın yapı taşları gibi olmalı değil mi? o halde nasıl bayram yapabiliriz. Dünyanın her yerinde Müslümanlar acı içindeyken nasıl bayram yapabileceğiz. Gazze’de Müslümanların başından aşağı ateş yağarken neyin bayramı yapacağız.
Dünya Müslümana zindan. Ama biz bayram yapacağız. Bu nasıl bayram? Kardeşlerimiz acı içindeyken nasıl bayram yapabileceğiz? Bunu içimize nasıl sindireceğiz? Oturup ağlamalıyız perişan halimize. Ağlamak da yetmez dövünmek, başımızı ellerimizin arasına alarak kara kara düşünmeliyiz. Ne yapıp etmeliyiz ki İslam dünyası bu zavallı halden kurtulabilsin.
3.5 Yahudi’nin kan kusturduğu Gazze’ye nasıl kucak açabilir, zalim Yahudi’yi bu soykırımdan vaz geçirebiliriz. İslam dünyası batı Hristiyan dünyasından korkuyor. Neden? Güçsüz olduğundan mı? Öyleyse güçlenmeli değil miyiz? Düşmanın silahıyla niçin silahlanamıyoruz. 3,5 milyon İsrail’inatom bombası var da bizim niye yok. Dünya Yahudileri ve Hristiyanları birleşebiliyorlar da biz neden birleşemiyoruz. Geçmişte yüzyıl savaşan batı birleşti. Mezhepleri ayrı din kabul eden batı dinler arası diyalog diyerek birleşti. Önce ortak Pazar diye başladı şimdi Avrupa Birliğine gitti. Biz neden İslam birliğine gidemiyoruz.
Öncelikle bunlar üzerinde düşünmeliyiz. İslam birliği, İslam ortak pazarı, İslam para birliği, İslam ordusu, İslam Paktı. Bütün bu birlikler şimdiden kurulmaya başlanmalı değil mi? ayrıca Yahudi dünyasıyla birleşebilen Hristiyan dünyasıyla biz neden anlaşmıyoruz? Hristiyan aleminin hümanistleri, hak ve adalete bağlı, yüksek insanlık değerlerine bağlı kesimi nasıl aldatılıyor bunu düşünmeli, bu konularda çareler üretmeli değil miyiz?
Batı medyasını, ekonomisini ve siyasetini kontrol eden Yahudi kadar bu konularda niçin atak olamıyor, pasif, beceriksiz ve atıl kalabiliyoruz. Sermayemiz bu konuya yoğunlaşmalı değil mi? öncelikle ekonomide süper güç olma, sonra medyayı ele geçirme, alternatif medya oluşturmalı, daha sonra da siyaset arenasında boy göstermeli dengeleri zulmün değil, adaletin hakimiyetini sağlamalı değil miyiz?
İşte ilk akla gelenler. Düşünce kuruluşları ne yapıyor? Bu konularda düşünce üretmek çok önemsiz bir şey mi? TV’lerde boy göstermekten daha mı az önemli?
Şimdilik bu kadar. Bayramınız kutlu olsun. Artık ne kadar olursa. Allah Müslümanların yardımcısı olsun.
Ahmet Kemal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.