İyi Ata Ana Hoca İnsan vb Olmak??
İyi baba nasıl olunur veya kayın peder veya anne kayın valide??
Öncelikle baba bilecek askerden nasıl çürük raporu alınır da oğlunu kurtarabilir?? Hadi o olmadı bol dekont sahibi olacak..
Kızına nasıl zengin koca adayı bulunur, damada da nasıl kasa teslim edilir en ince ayrıntısına kadar bu konularda kitapları hatmetmiş olması gerekir..Sıfırlama tıfırlama o işleri de bilmelisin..
Yok öyle benim evladım var, hakkıyla, helaliyle bir yere gelsin..
İyi ana olmak için de, boğaz manzaralı ve koruma altındaki sit alanlarına nasıl imar ve kat izni çıkarılır bu yönde kendisini geliştirmeli...
Yok öyle benim evladım var doğurdum el bebek gül bebek büyüttüm, 9 ay karnımda taşıdım..Vatana millete devlete Yâr olsun demek..
İyi şeyh olmak için ne yapılmalı çekirge... Bak o konuda tecrübelidir milletimiz..
Jet skiyle su kayağı yapacaksın, hakkındır, o kadar vaaz veriyorsun insanları doğru yola çağırıyorsun, corona günlerinde cemaatin önünde imam olup açıkta namaz kıldırıcaksın, malikanelerde popo büyütüp nizamı alem din diyanet ve millet hutbeleri verip iki göz yaşı dökeceksin, o da yetmez ramazan da ekranlarda kütük ağlatacaksın, sevgili en sevgili diye şiirleri duygusal fonlar eşliğinde okuyup başını öne eğip dertlenmiş görüntüsü vereceksin..
Yok öyle bir maaşa ezan oku, namaz kıldır... iki salavat getir.. Onlar geçmiş dönemin alışkanlıkları... Yeni çağa ayak uyduracaksın usta... Yoksa evladı ıyalin rahmet okur ardından...
Nasıl vatan sever olacağız usta... O konu da basit çekirge; kendin gibi düşünmeyene dipsizlikten uçsuzluğa bol hakaret, küfür, tehdit ettin mi en sağlam vatansever de sensin..
Torpil yapmanın ve yaptırmanın kitabını yazmayan evlat doğurmayacak gelecekte..
Usta nasıl iyi insan olunur? Nasıl yiğit olunur??
Bak o konuda milletimiz sınıfta çaktı çekirge.. Bir türlü diplomasını alamadı adamlığım kadınlığın deli kanın kara kanın kara gözün..
Usta bayramlaştın mı sizinkilerle... Bayramlaşmam mı, watsaptan görüntülü bayramlaştık, ne güzel çeşit çeşit dolma, börek, baklava... yemiş kadar olduk...
Işınlanma teknolojisi de bir hayata geçeydi çekirge... Anam gönderirdi amma daha teknoloji o noktaya gelmedi be çekirge..
Gelir mi usta??? Gelmek zorunda çekirge...
Faturalar kabarık gelmiyor mu usta onca yol gittin, çeşit çeşit şehirleri, köyleri sılayı rahim yaptın... ne kadar yakıyor bu kablosuz bağlantılar...
Litre de 15 krş yakıyor sanırım çekirge.. Hem öyle teker patlayabilirdi, kaza yapabilirdin, virajı alamazdın, kamyona kafadan girerdin tehlikesi de yok...
Garip bir çağ be çekirge..
Ne sen sor ne ben anlatayım..
Usta zıplayayım mı?? Durduğun kabahat çekirge, kahvaltını tıka basa yaptın, yeşil çizgi üzerinden kırmızı çizgi değerinin en az 4 katı yükseliğine zıpla ki bir şeye benzesin..
Anlamadım usta...
Ben de anlamadım çekirge..Parmaklarım kendi yazıyor, yani artık bağını kopardı elle, kolla, bedenler ayrı bir şey oldu çıktı, ayrı bir tür sanki... İnsan demeye şahit lazım da onuncu köyü kim kaybetmiş de şahit bulalım usta..
Usta sen yine haberleri mi okudun??? He valla...
Okumayayım mı, yassağ mı çekirge...
Usta gözünden yaş mı geldi?? Yok layn toz kaçtı işte..
Nice güzel sağlık ve huzur dolu günlere..
YORUMLAR
Tebessüm ettiren bir yazıydı.
Düşündüren de aynı zamanda.
İyi insan kavramını tanımlarken kendimizce sanırım olmaması gereken insan tipi nasıl olur sorusuna da cevap bulduruyor.
Ellerinize sağlık.
Hayırlı bayramlar.
Yinsani
sağolun efendim..
sağlık ve huzurla nice bayramlara..
Iyi insan olmak yerine daha az kötü nasıl olunur diye mi uğraşsaydık acaba....günümüzde düşünsene gerçekten saf iyilikle donatılmış biri olsa kim inanır ki ona...şüphe ederiz inanmayız hatta yahu bir insan bu kadar iyi olamaz deriz...iyiliğe giden yol belki şeytanımızı kabul etmekten geçiyordur. Kabul ettiğimiz şeyi kontrol etme özelliğine sahip olmaktan. Saf bir iyiliğe inanmıyorum nesildaşım maalesef...ama daha az kötülük için uğraşmaya inanırım..elbet sürekli hatalar yapacağız, birilerini bilerek ya da bilmeyerek kıracağız...sonuç bunları ne kadar düzeltmek için uğraştığın...Ne kadar çaba o kadar iyi değil mi sence. ...
Affetmek kendimizi, karşımızdakini...Kabul edebilmek..ben zorlamıyorum çoğu zaman ne yalan söyleyeyim ve itiraf edeyim iyi bir insan değilim olacağımı da hiç sanmıyorum...ama daha az kötülük için uğraşmaktan başka bir şey yapmıyorum...artık ne kadar elimden gelirse...
Sağlıcakla kal dilerim nesildaşım...bam teli bir yazı yine
Yinsani
saf iyilik ??? bilemem ki bulunur belki ya.. umarım bulunur.. ağaçsakal olursak belki:))
teşekkür ediyorum nesildaşım, eksik olma penceremizden...
İyi insan mı?
Kaldı mı ki iyi insan isteyen. İyi ne ki? Hımm emek ama ne emek.
Sen karıştırdın, ben çorba yaptım.
İnsanlığa afiyet olsun. Kapatmış gözünü içiyorlar.
Saygılarımla
Yinsani
iyi insanlara hasretiz bir bakıma..
saygı ve huzurla.
en sevdiğinize emanet efendim..
kafa karıştırıyorsun Ekrem can...
kendimizdeki göremediklerimizi başkasında
kusur olarak görmeye devam ettiğimiz sürece
hiç bir şey olamayacağımız kesin!..
sezon açılsın senin çekirgenin benim de tosbaların pabucunu
dama atacak daha uyumlu, çekirgeler ve tosbalar bulunacak bundan emin ol...
iyi baryamlar
Yinsani
çorba gibi bir hayattır yaşadığım..:) tosbaya çekirge gibi zıplamayı, çekirgeye tosba gibi yaşamayı öğrettik mi daha doğrusu düşündürttük mü sezon açılır gibi..
sevgi ve saygılarımla ustam..
nice bayramlara..
Ben de “iyi insan nasıl olunur”a takılıyorum çekirge:) uçsuz bucaksız deniz sandığım insanların, sadece bir su birikintisinden ibaret olduğunu gördüğümden beri...
Niye düşündürürsün ki şimdi be kardeşim! İyiydik öyle sorgusuz sualsiz!
Sevgilerimle Dünyevi...
Yinsani
aynen öyle efendim. imza atıyorum bu ifadeye... suçluyum:)
saygı ve huzurla..
“”İyi insan nasıl olunur””
Bu soruya verilen her yanıt
Yazıya da cevap olur diye düşünüyorum çekirgem😂
Nice saygılarımla
Yinsani
teşekkürler abim..
saygı huzur ve sevgilerimle..