- 528 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇULHA-BÖLÜM1
Bu fantastik öykü 5 bölümden oluşmakta olup, bu yazı 1. Bölümüdür.
Özet: Azrailin ağına takılan Çulha adlı küçük kız dünyaya dönmek için maceralara girişir. Bu macerasında, Sırları olan Sigaliş adlı bir melekde ona yardımcı olacaktır.
ÇULHA
BÖLÜM-1
8 yaşında, Küçük ve tatlı bir kız çocuğu olan Çulha, gökyüzünde 7 nurlu kat geçti. Hiçlik deryasına bir şilte gibi serilip gözlerini dikti. İşte orada, Azraili gördü gözleri. Ruhları çekiyordu semadan kayığıyla, ağ toplayan bir balıkçı edasıyla. Bazen bir yıldız takılıp karışmışsa araya, çıkartıp geri bırakıyordu. Sessizliğiyle, sedasızlığıyla sakinlik veriyordu ruhlara. Gözleri fal taşı gibi açılmış çıt çıkarmadan duran, ağlarla çekilen rabbin kulları, küçük balıklar kadardı Azrail’in yanında.
Çulha tam bağırıp benide al diyecekti ki, birisi ensesinden kavrayıp kaldırdı, kendine doğru çevirdi ve gözlerinin içine baktı. Yavaş ve sakin sesiyle Çulha’ya
-"Yerinde olsam sesimi çıkarmazdım." Dedi.
Bu sözü üzerine Çulha sessizliğini korudu. Sadece ona baktı ve gözleriyle onayladı. Oda Azrail kadar iriydi ve Çulha’ya;
-"Gözlerini kapa" dedi.
Çulha gözlerini kapayınca İkisi de Işık olup iğne ucu genişliğinde bir delikten geçip, zümrüt yeşilinde bir ormana vardılar. Gökyüzünde ise yıldızlar yerine, içinde gökkuşakları oluşmuş, parıldayan ince uzun elmaslar asılıydı. Gözün alabildiği mesafede halı gibi uzanan çimler ipek yumuşaklığındaydı. Hemen Çulha’nın gözüne dev bir ağaç ilişti. Suyun ışık saçarak ağacın içinde dolaştığını görebiliyordu.
Havada hafif bir rüzgar vardı. Ama ne üşütüyor nede sıcaklatıyordu.
-Benim adım Çulha. Senin adın ne?
Büyük vücudunu Çulha’ya doğru eğip, büyük yusyuvarlak nurdan gri gözlerini dikti ve
-Memnun oldum Çulha. Benim adım Sigaliş.
Çulha;
-"Sigaliş mi, anlamı ne" dedi.
Sigaliş;
-"Düşünüş, tasarı demek." dedi.
Çulha;
-"Peki söylermisin sen ne tasarlarsın." diye sordu.
Sigaliş;
-"İhtimalleri, İnsanların yaşantısında olabilecek bütün ihtimalleri ben tasarlarım ve insanlar seçimleri üzerine o ihtimallerden birini yaşar. Bana bu görev verildi." dedi.
Çulha;
-Yani sen, "kader" dediğimiz şey misin?
Sigaliş;
- Kaderin küçük bir parçası sadece. Kader: "olmuş olan" , "olmakta olan", "olacak olan", ’’ olabilecek olup ama olmamış olanlar" ve "hala olabilecek olanlar" dır.
Benim görevim ise sadece "hala olabilecek olan" ile ilgilidir.
Çulha;
-Peki söylermisin bana noldu.
Sigaliş;
-Sanırım Azrail, ruhları ağıyla çekerken sende aralarındaydın. Ağına takılmış bir yıldızı sökerken ağından düşmüş olmalısın.
Çulha;
-Peki, şimdi nolucak bana.
Sigaliş;
-Bilmiyorum, milyonlarca ihtimal var. Bu durum pek sık başımıza gelmez ama eninde sonunda Azrail bu durumu fark edecektir ve seni arayacaktır.
Çulha;
-Ama ihtimalleri oluşturan sensin bana ne olacağını biliyor olmalısın.
Sigaliş;
-Ben sadece ihtimalleri oluştururum. İki olay arasında binlerce kapı vardır. İki olayı birbirine bağlayan kapılardan hangi yolun kolay yada zor olduğunu bilemem. Hem bu sefer olaya bende karıştım ihtimaller benimlede ilgili. Daha önce sonucundan benimde etkileneceğinim bir seçim yapmak zorunda kalmamıştım. Seçim yapmak konusunda deneyimim yok. Sadece ihtimal oluşturmayı biliyorum. İlk defa kendimi dünyada ki bir canlı gibi hissettim. (DEVAM EDECEK)
Mustafa onur orhan
YORUMLAR
Enteresan!.. Fantastik bir öykü yazmak, benim yapabileceğim en son şey olsa gerek:) müthiş bir hayal gücü gerektiriyor çünkü. Anlatımınızı beğeniyorum. Öykünün çekiciliğine devamında bakacağız:) şimdilik gayet cazip görünüyor.
Hadi bakalım, bekliyoruz:)