- 756 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
EVLİLİK KADER MİYDİ ? (3).
...
- Bir sigara içebileceğim uygun bir yer var mı diye?
- Ev içinde şu an uygun bir yer yok fakat dışarı çıkabiliriz dedi.
- Bir bahane uydurdu ve dışarıya çıktık
O kadar gerginleşmişimki helecanla birlikte sigarayı elimle tutar tutmaz kapıyı kapatır kapatmaz yaktım famak ters yakmışım neyse uygun bir yere bırakıp yeni bir sigara yaktım. Tamamen bahçedeydik çay gelmişti bir sigara yetersiz gelmişti fırsatı değerlendirip yeni bir sigara tekraryakmaya karar verip yakmıştım biraz zaman geçmişti sigarayı içtikçe bahçede gezinirken balkondan bayan sesleri geliyordu görünmemek çin kapıdan yola doğru çıktım. Biraz elerledikten sonra geri döndüm dönüşümün şaşkın bakışarı içiresindeydim. Tek yönlü yolun ikiye ayrıldığı ve birbuçuk sene önce işte şu sağ taraftan devam et diyen iç sesimin karar verdiği zamana geri döndü bir anda gözlerim aynı Erik ağacını görmekteydi. Şaşkınlığım zihnimi bitap ediverdi yine dallarında sarkmış adeta beni bir buçuk sene öncesine geri götürmüştü herşey sürgün ilçesine giden otobüsün arızalanıp bizim inip mecburen yürümek zorunda kaldığımız o güne gitmişti. Olup bitenleri anlamlandırmaya çalışıyordum anlamak zorunda kalan zihnimde. Evet bu ev kesinlikle o evdi ve ben buradan Erik almıştım ama nasıl olur şaşkınlığı zihnimi düşünemez hale getirmişti. Eve girmeye karar verdik merdivenlerden yürürken Eşim olacak hanımefendinin kardeşine...
- Bu evde orta yaş üstü bir bayan var mı?
- Diye sordum.
- Evet Babaannem var dedi.
- Beni kendisiyle görürtürür müsün?
- Dedim.
- Olumlu cevaplayıp ortamı ayarladı yukarı çıktık.
Bir odaya girdik Babaanneyle tanıştık elini öpüp hayır günümüze dua istedikten sonra!
- Nineciğim bundan birbuçuk sene kadar evvel gece karartısına yakın bir zamanda hemen dışırıda balkondan görünen yol kenarında yabancı bir insana Erik almasını ve hatta al evladım “Nasibin Varmış” dedin mi?
- Böylesi bir durumu hatırlıyor musun?
- evet evladım hatırlıyorum burası küçük bir kasaba herkes birbirini tanır burada eğleşen fazla olmaz o gün içimden bir ses balkona çıkmamı söyledi bir hava almak için. Birisi vardı sanki beni içieri girmemi bekliyordu Erik almak için bende ne kadar balkonda duracağımı hesaplayamadım bir insan görünüyordu müsaade ettim biraz Erik alıp ilerleyip gitti.
Kıymetli babaanne o gün biz yolda kaldık ve yürüyüp sizin bu kasabanın sonunda bir araç olduğun onunla gideceğimiz ilçeye ancak gidebileceğimizi söylediler. Biz bu durumun mecburiyetini gerçekleştirirken buradan geçtim öyle bir yolculuktu ki onca yolda görebildiğim hatırlayabildiğim tek yer sağdan yürümeye karar verirken aşağıda gördüğüm Erik ağacıydı. Sen o gün Nasibin Varmış” diyerek müsaade ettiğin kişi işte o yabancı bendim. Ve büyük bir şaşkınlık içindeyim şu an.
Babaanne yüzüme baktı/baktııı “E evlat nasip araç bozdurup nasibin olacağı yeri öncesinden sana göstermiş” dedi.
Evet kıymetli okuyucular EVLİLİK KADER Mİ? sorusuyla başlayan bu yazı malesef gerçek hayattan esinlenilip adeta kırpa/kırpa bu kadar azaltılarak sizlerin okumasına birdana bir ders çıkarılmasına vesile olmuştur.