- 354 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
S A D A K A Y - I C A R İ Y E
SADAKAY-I CARİYE
Peygamber efendimiz Hazreti Muhammed (s.a.v.), “İnsanoğlu ölünce bu dünyaya ait Amel Defteri kapanır. Allah-ü Teala, müminin Cennetlik ve Cehennemlik durumunu, hesap günün de ameline göre belirler. Ancak bu dünyada; kamunun (insanlığın) yararlandığı Sadakay-ı Cariye (hayrat) türü eser bırakan ya da Kendisine dua edecek hayırlı bir Evladı olan ve ya İn sanlık için hayırlı İlim irşad eden Alim kişilerin Amel Defteri kapanmaz. Bunlardan istifade edenlerin duaları var oldukça, bu kişilerin Amel defterine sıratı müstakime (hesap günü) ka dar sevap yazılmaya devam edilir. Kişi, Hak’kın rahmetine kavuşsa dahi dünya var oldukça ve bıraktığı eserlerden insanlık istifade edip dua ettikçe hayırla anılması sağlanır.
Rahman-ı rahmetli anıldıkça, erezyonun taş ile toprağı, sert rüzğarın da yalçın kayaları, dam layan suyun mermeri aşındırdığı gibi hayır sahibi kişiler hayırla anılıp yad edildikçe sevabı çoğalır, günahları aşınarak azalır.
Sağlığımızın zekatı oruç, Cennetin kapısı anaların ayağı altında ve babalarımızın kalbi dili ucunda olduğunun bilinciyle Sadakay-ı Cariye türü eser bırakmanın da çok hayırlı ve halisa ne bir ibadet niteliğinde olduğunu unutmamalıyız.
İmkanı olan müminlerin, öldükten (emanet ruhunu sahibine verdikten) sonra da sıratı müs takime kadar Amel Defterlerine sevap yazdıracaklarına kalben inanıyorum.
Hayır hasenat sahiplerinin ruhu şad olsun.
Süleyman YILDIZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.