Minber-i Aksa Derneğini Tanıyalım
2018 yılı Dünya Müslüman Alimler Birliğinin önderliğinde İstanbul’da bir hafta boyunca gerçekleşen bir toplantı oldu, doğrusu ben İslam Ekonomi Birliği kongresine katılmak için İstanbul’daydım. Ama tarihler örtüşünce bir günlüğüne bu konferansa da katıldım.
Sadece üyelerin içeri alındığı bu toplantıya basın kartıyla katılım gösterebildim. Çay kahve arası bir de Minber-i Aksa derneği diye bir tanıtım standını gördüm ve hemen üye oldum. Malumunuz Kudüs, Mescid-ül Aksa “ben Müslüman’ım” diyen herkesin derdi olduğu gibi beni de derdimdir.
Kanaatim o ki, İslam Dünyasında Sivil Toplum kuruluşları misyonuna uygun çalışırsa her geçen gün var olan sorunlarımızın çözümü kolaylaşacak, dünyada varlığımız his edilecektir.
2010 yılında İstanbul’da İslam Konferansı Örgütü(İKÖ)’nün kongresine katılmıştım, konu “İslam ülkelerinin sorunları ve çözümleri” ikinci gün bir Profesör söz aldı ve dedi ki; dünden beri sorunlarımızı tartışıyoruz, aslında bizim üç ana sorunumuz var:
1-Tahsilimiz düşüktür; sadece Japonya’da 1400 üniversite var, tüm İslam ülkelerinde toplam 700 civarında üniversite var.
2-Üretimimiz yetersizdir; nüfus itibariyle dünyanın beşte biriyiz, ama dünya üretiminin onda biri üretiyoruz
3-Sivil Toplum çalışmaları bizde yetersizdir, dedi ve bu sahada ilginç örneklerle izahat getirdi. Özet cümleyle dedi ki; “sanmayınız ki dünyayı siyasetçiler ve bürokratlar yönetiyor, dünyaya ayar veren sivil toplum kuruluşlarıdır”
Doğrusu bu ciddi izahattan sonra ben de gücüme göre Sivil toplum Kuruluşu alanına ağırlık verdim. Genel olarak İslam dünyasının da bundan bir ders çıkardığına inanıyorum.
Mesela bildiğim kadarıyla İslam Dünyası STK’lar Birliği ondan sonra kuruldu ve şu anda çok hayırlı işler yapıyor. 354 mega Dernek, Vakıf ve Birliğin oluşmasından teşekkül eden bu STK Birliği(İDSB) İslam birliğinin kurulması için nitelikli çalışmalara imza atıyor.
İşte bu açıdan Minber-i Aksa derneğini önemsiyorum, Peygamberimiz Muhammed aleyhi salat u ve selamın peygamber ruhlarına hitap makamı olan bu minberin hürriyetine kavuşması Müslümanlarının onurunun yerden kaldırılması demektir. Bu tüm Müslümanları vazifesi olsa gerek. Böyle bir çalışmayı bireysel olarak yapmak çok zor, ancak böyle sivil toplum kuruluşları ile yapılabilir.
Derneğin sitesini incelerim 5 hedefi var, biri diğerinden daha önemli;
1.Tüm dünya ülkelerindeki alim, hatip ve davetçileri Kudüs davasına hizmet etmek için tek bir çatı altında toplamak.
2.Tüm dünya ülkelerinde Minber-i Aksa derneği olarak yaygınlaştırmak ve aynı dava uğrunda çalışan kurumlar ile bir araya gelerek Kudüs davasına hizmet etmek.
3.Kudüs ve Mescid-i Aksa bilincini artırmak için tüm imam, hatip ve davetçilere yönelik eğitim programları, konferans ve seminerler düzenleyerek, onlar için Kudüs Bilgi Bankası oluşturmak.
4.İmam, hatip ve davetçilerden örnek insanlar yetiştirerek, halkın Kudüs ve Mescid-i Aksa davasında doğru ve sağlam bilgi alabilecekleri merciler oluşturmak.
5.İmam, hatip ve davetçilerin; tüm insanların Kudüs ve Kudüs halkı için maddi manevi yardım yapmalarına teşvik edici çalışmalar yapmak.
Gördüğünüz gibi hayallerimizi süsleyen maddeler, tabi bunlar sitede yazılmış vaziyette kalmamalı, hedefleri için bir SWOT analizi yaparak kısa, orta ve uzun vadeli stratejik eylem planı hazırlanmalı ve her geçen gün bu hedeflere ulaşmak için çalışılmalı, gayret edilmelidir diye düşünüyorum.
Aslında bu nihai hedefi derneğin vizyonuna da yazmışlar;
“Dünya’nın dört bir yanından alim, hatip ve davetçileri, Kudüs ve Mescid-i Aksa davasına hizmet etmek için bir araya getirmek.
Alim, hatip ve davetçilerle birlikte çalışarak Mescid-i Aksa’yı ve Kudüs’ü insanların gündemine tutarak, insanların Kudüs bilincine ulaşmalarını sağlamak. Bu vesile ile Kudüs halkının da her anlamda ayakta ve diri kalabilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.”
Bizim de gücümüz nispetinde Minber-i Aksa derneğine katkı vermemiz lazımdır diye düşünüyorum.Deneği tanımak için isterseniz minberiaksa.org/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Tekrar hayırlı olsun, inşallah hayırlı çalışmalar yapar.
muslumandunya.com/
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.