Çocukluğumdaki yaşadığım bayramlar
Bayram denince gözümde hep o eski bayramlar canlanıyor . Bayram gelmeden evlerimiz temizlenip süslenirdi, bizlere bayramliklar alınırdı Üç gün boyunca yemekler tatlılar yapılırdı. bayramları çok güzel yaşardık birde bayram arifesi sanki bizlere tahsis edilmişti o gün bayramliklarimizi giyip akrabakarımıza ,komşularımıza koşarak gider el öper arifeliklerimizi alırdık . Çocukluğumuzda biz bunları dolu dolu yaşadık bizler şanslı çocuklardık. Babam Bayram namazından geldiğinde kahvaltı sofrası full hazırlanmış olurdu. Ailecek birlikte kahvaltımızı yapardık babamızın sofradan kalkmasını dört gözle beklerdik . Sırayla babamın ve annemin ellerini öpüp ,bayram harclıklarımızı alırdık . Annem ve babam önce aile büyüklerini ziyarete giderlerdi. Daha sonra bize bütün hısım akrabalar ,komşular, ziyarete gelirdi. Annem iki üç gün özenerek pişirdiği o güzel yemeklerini, tatlılarını, misafirlerimize ikram ederdi. Evimiz misafirler ile dolup taşardı. Biz çocuklar misafir olarak gelen büyüklerimizin ellerini öper, bayram harçlıklarımızı alırdık. Çok mutlu olurduk , gelen misafirlerin çocuklarıyla oyunlar oynardık.... Çok eğlenceli,mutlu günlerdi o eski bayramlar...
HER GÜNÜNÜZÜN BAYRAM TADINDA GEÇMESINİ DILEYEREK SAĞLIKLI MUTLU BAYRAMLAR DİLİYORUM...
SEVGİ BULUT
Bulutlu günler
Anı defteri
18 12. 1980
YORUMLAR
Bir başkaydı gerçekten bizim çocuklukta ki bayramlar. Özlüyoruz o günleri...