- 1284 Okunma
- 19 Yorum
- 3 Beğeni
YİĞİDİM ASLANIM...(ŞEHİT YÜZBAŞI FERHAT ÇİFTCİ)
Oğlum aradı. Ağlıyordu:
“Baba nasıl olsa duyacaksın. Önce benden duy. Ferhat yüzbaşıyı kaybettik. Şehit oldu.”
Belim yedi yerinden kırılmıştı sanki. Boğazım da kırk düğüm. Ağlamak istiyorum, ağlayamıyorum. Çöktüm kaldım.
Ferhat yüzbaşının o zamanlardaki rütbesi üsteğmendi. Balıkesir- Altınoluk Jandarma Karakol Komutanıydı. Oğlum Serhat’ta onun emrinde aynı Karakol da görevli. Oğlumu ziyarete gitmiştik.
Ferhat üsteğmen sormuş:
“Hayırdır Serhat bu gün çok neşelisin.”
“Babamlar geldi Komutanım.”
“ Gözün aydın. Bir gün al gel babanı da tanışalım.”
Çok iyi karşıladı beni. Tanıştık. Saygılıydı. Çok çabuk kaynaştık. Emekli de olsam asker kökenli olmamın etkisi vardı. Orada kaldığım günlerde, neredeyse her gün beni davet ederdi. Karakol’a gider sohbet eder, askerlik anılarımızı paylaşırdık. O bana amca der, ben de ona rütbesiyle hitap ederdim.
Bir gün:
“Üsteğmenim seninle sohbet ettiğimde kendimi genç hissediyorum. Senden ricam pardon arzım bana amca yerine ağabey desen olmaz mı?”
Bir kahkaha attı. Çok güzel gülerdi.
“Tamam, bundan sonra sana ağabey diyeceğim. Benimde senden bir ricam pardon arzım var. Sen de bana ismimle hitap edeceksin. Kabul mü?”
Kabulleştik.( Askerlikte üst asta rica, ast üste arz eder.)
Bir gün oğlumdan memnun olup olmadığını sormuştum:
“ Ağabey o sadece senin değil benim de Serhat’ım. Karakolun bütün işlerini o halleder. Ben arkadaşlara; bir sorun olursa Serhat’a söyleyin. O halledemezse zaten bana söyler demişimdir.
İyi bir evlat yetiştirmişsin. Onunla övünebilirsin.”
Gurur duydum tabii. Kim evladının insan olarak sevilmesinden, görev olarak takdir edilmesinden mutlu olmaz ki?
Ferhat üsteğmen bir gün Oğluma:
“İzine ayrılıp memleketime Isparta’ya gideceğim. Babana göndereceğin bir şey varsa götüreyim demiş.”
“Yok, Komutanım sağ olun.”
Ne kadar ısrar ettiyse de oğlumun cevabı hep aynı olmuş:
“Teşekkür ederim Komutanım. Sağ olun.”
Oğlum bana bu konuşmadan bahsetmiş ve:
“Olmaz baba Komutanımı kurye gibi kullanmak yakışık almaz.” Demişti.
Haklıydı.
Bir gün Ferhat üsteğmen beni aradı:
“ Bende Serhat’ın sana gönderdiği bir emanetin var. Evini tarif et getireyim.”
Evimin kapısına kadar geldiler. Yanında genç bir bayan. Arabasının bagajından bana beş kilogramlık zeytinyağı verdi.
Teşekkür ettim.
“Gelin bir çayımı, kahvemi için.”
Ne kadar ısrar etsem de gelmediler.
“Hani ben sana önceleri amca diyordum, sonra ağabeye çevirmiştik ya?”
“Evett…”
“ Yanımdaki nişanlım. Sen gençliği unutmuşsun. Amcalık sana daha çok yakışıyor. Çayı, kahveyi biz baş başa içeceğiz. “
O kendine çok yakışan kahkahasını attı yine. Sarıldık. Bindiler araçlarına gittiler.
O nu son görüşümdü.
Oğluma sorduğum da:
“Baba ben sana yağ göndermedim. Onu Ferhat üsteğmen kendisi almıştır” dedi.
Karsın Kağızman ilçesinde şehit olmuş Ferhat Yüzbaşı. Bir operasyonda yedi şerefsizi öldürmüşler. Üç hainin daha geldiği ihbarını alıyorlar:
“Emretmiyorum benimle gelmek isteyen gönüllüler gelsin ”diyor.
Çatışmada sol göğsünün üstüne saplanıyor kahpe kurşun. Kurtaramıyorlar.
On sekiz Mayıs 2020 de şehit oldu, on dokuz Mayısta Isparta’da kaldırıldı cenazesi.
Yüreklerimiz yandı, köz oldu. Bu ölüm YUNUS EMRE’nin:
BU DÜNYADA BİR NESNEYE
YANAR İÇİM GÖĞNÜR ÖZÜM
YİĞİD’İKEN ÖLENLERE
GÖĞ ’EKİNİ BİÇMİŞ GİBİ
dediği ölümlerdendi.
Oğlum:
“Baba Komutanımın cenazesine ben de gelmek istiyorum.”
“Gelme oğul. Görev yerin buraya çok uzak. Hem biliyorsun Memleketin başında bir salgın belası var. İzin alman güç olabilir.-ALLAH YOLUNDA ÖLDÜRÜLENLER İÇİN ÖLÜLER DEMEYİN. HAYIR, ONLAR DİRİDİRLER. FAKAT SİZ BİLEMEZSİNİZ.- diye ayet var. Madem diridirler, bizi duyuyorlardır. Buraya geldiğinde şehitliğe gider ona sesleniriz.”
İkna oldu, gelmedi oğlum.
Oğlum Isparta’ya geldiğinde birlikte gittik şehitliğe. Toprağını öptük. O bizi duyacağına göre dedim ki:
BİZ GELDİK FERHAT’IM. SANA SERHAT’INIDA GETİRDİM. BİZE “CENAZEME NİYE GELMEDİNİZ?” DİYE KIZMA. BİR CORANA BELASI YÜZÜNDEN EVLERİMİZDE HAPİSTİK. DIŞARI ÇIKINCA VERECEKLERİ CEZA UMURUMUZDA DEĞİLDİ. GÖREVLİLERE ANLATSAK DA BELKİ ANLAMAYACAKLAR, ACIMIZI YAŞAMAMIZA İZİN VERMEYECEKLERDİ. BİZ AĞLAYARAK SENİ TELEVİZYONDAN İZLERKEN TABUTUNUN BAŞINDAKİ HOCA SORDU:
“HAKKINIZI HELAL EDİYOR MUSUNUZ?” HEP BİR AĞIZDAN BAĞIRDILAR:
“HELAL OLSUNNN…”
BİZİM SENDE NE HAKKIMIZ OLABİLİR Kİ?
PEKİ, SEN BİZE HAKKINI HELAL EDİYOR MUSUN?
YİĞİDİM… ASLANIM… ŞİMDİ BU ŞEHİTLİKTE YATIYORSUN.
YATTIĞIN YER NUR, MEKÂNIN CENNET OLSUN …
Bedri TOKUL
Hv. Per. Kd. Bçvş.(Em.)
ISPARTA
YORUMLAR
Bedri Tokul
sizin yüreğinizin güzelliği.
TEŞEKKÜRLERİMLE...
sağ olun.
Bedri Tokul
Sen iste ağrı dağından kar getireyim.
Gartalım benim...
Bedri Tokul
Bu topraklar için nice koç yiğitler düşüyor toprağa.
Sevenlerinden ayrılsalar bile kavuşuyorlar Allaha.
Selam ve Saygıyla.
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Ağlattın komutanım beni. Memleketimizin yakasını bir türlü bırakmadı bu terörist belası. Şehidimize Allah'tan rahmet, kederli ailesine başsağlığı dilerim.
Bedri Tokul
Çok teşekkür ederim.
Bilirim yüreğinin büyüklüğünü.
Ağlamışındır.
Ya ben yazarken klavyenin hali nice oldu?
Selam ve Saygıyla.
BAYRAMIN KUTLU OLSUN...
Bedri Tokul
Bir de tanıyorsanız üzüntü daha yoğun oluyor.
Hepimizin başı sağ olsun.
Selam ve saygıyla.
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Tüm sevenlerinin ve Türk Milleti'nin başı sağ olsun.
Mekanı cennet olsun.
Bedri Tokul
Allah razı olsun.
Aminn...
Selamlarımla.
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Bedri Tokul
En çokta düştüğü yeri.
Sağ ol var ol sevgili kardeşim.
Öperim gözlerinden.
BAYRAMIN KUTLU OLSUN...
Bir kare fotoğraf, birkaç cümleyle aktarılan şehit haberleri... Ardından sosyal medyada bolca başsağlıkları, taziye içeren cümleler... İki gün sonra hatırlayan bile yok!...
Oysa küçücük verilen o haberlerin bütün kahramanlarının ne 'büyük' hayat hikayeleri var aslında. İşte böyle birebir tanıyanlar aktardıkça öğrenebiliyoruz.
Tanıştığımız kişiden alınan haberler, basından öğrenmek gibi olmuyor gerçekten. Üzüntünüzün samimiyetini hissedebiliyorum.
Şehidimizin mekanı cennet olsun, sevenlerinin sabrı bol olsun, sizin de başınız sağolsun Bedri Bey.
Saygılarımla.
Bedri Tokul
Elden de bir şey gelmeyince de boynumuzu büküp oturuyoruz işte.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Selam ve Saygılarımla.
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Sabah sabah vallahi gözlerim doldu bu bayram sabahı... Bu aslanları hiç bir zaman unutmayacağız, unutturmayacağız... O konuda da haklısınız etkisiz hale getirildi nedir yahu? Gebertildi de ya da cehenneme postalandı de gitsin, herhangi bir varlık değil ki onlar... Bu terör belası mutlaka bitecek bitmeye de Allah bütün evlatlarımızın da yar ve yardımcısı olsun... Hüzünlüydü Ağabey bu bayram günü... İyi bayramlar...
Bedri Tokul
Keşke bu yazıyı yazmadan önce,
bayramı da hesap etseydim.
Düşünemedim.
Ama günlerdir o kadar doluyum ki sabredemedim.
Teşekkür ediyor Selamlarımı gönderiyorum.
BAYRAMIN KUTLU OLSUN...
Sevgili Bedri Ağabey.
Haberlerde gördüm Ferhat Yüzbaşının şehit haberini. Çok üzüldüm. Şimdi yazınızda okuyunca daha çok üzüldüm. Bu güzel çocuklar kendini telef ediyor, lakin sadece bir sayıdan ibaretler. Ne yazık duygularımızı aşındırdılar. Kimse kimseyi göremez, hissedemez hale geldi. Nasıl bu denli üzerimize oynanan oyunlara teslim olduk. Kahrolsun bu şerefsizler ve arkasındaki uzantılar.
Ferhat yüzbaşıma Allahtan rahmet dilerim. Başın sağ olsun.
Saygılarımla.
Bedri Tokul
Maalesef çok haklısın Kardeşim.
Allah razı olsun.
Selam ve Saygıyla.
BAYRAMIN KUTLU OLSUN...
Bedri Tokul
Milletimizin başı sağ olsun.
BAYRAMIN KUTLU OLSUN.
Selamlarımla...
İçimizde bir yerler cız etti.
Çokça dua döküldü aynı anda.
Mekanı cennet olsun.
Başınız sağ olsun...
Bedri Tokul
Allah razı olsun.
Selam ve Saygıyla...
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
Üff yaktın yine ciğerimizi. Yiğidimizin şehitlik haberini ben de izlemiştim televizyonda. O köpeklerin gizlendiği mağaraya tek başına girerek hepsini gebertmiş kendisi de şehit olmuş şeklinde verildi onun destanı.
Senin yakından tanıdığını bilmiyordum ağabeyim. Başınız sağ olsun. Tüm ülkemizin başı sağ olsun.
Mekanı cennet olsun.
Bedri Tokul
İnşallah bu son olur demek istiyorum ama
maalesef hiçte ihtimal vermiyorum.
Dost gözlerinden öperim.
BAYRAMIN KUTLU OLSUN.
Cennet mekan şehitlerimize rahmet diliyorum acı bir anıydı bu gün için. Duyarlı yüreğe saygılar.
Bedri Tokul
Allah razı olsun.
Bayramın Kutlu olsun.
Selam ve saygıyla...
Bedri Tokul
Çok teşekkür ederim.
SİZLER SAĞ OLUN.
Sizin ve şahsınızda Edebiyat Defterinin
tüm üyelerinin;
BAYRAMI KUTLU OLSUN.
Bedri Tokul
Hepimizin başı sağ olsun.
VATAN SAĞ OLSUN.
Bayramınız kutlu olsun.
Bedri Tokul
acı bir yazıyla yine geleceğim diye.
Kastettiğim bu yazıydı işte...
Haklısın ne söylenir ki.
Selam ve Sevgiyle SULTAN.
Bayramın kutlu olsun.
7TEPE
Tüm acılara hüzünlere rağmen yine de hepimize kutlu olsun...
Allah gani gani rahmet eylesin.
Önce yakınları, sevenleri ve sizlerin, sonra hepimizin başı sağ olsun.
O kahpeler için de "etkisiz hale getirildi" yerine "leşi serildi" diyemeyenlerin Allah belasını versin. Bunları ve bunlar gibilerini başımızdan eksik etmeyenlerin de Allah bin türlü belasını versin.
Eskiden bir tane şehit haberi geldiğinde bayraklar yarıya iner, tüm memleket evlatları ile birlikte yas tutardık. Şimdi ise bir günde otuz şehit veriyoruz, bir çoğunun umurunda değil. Her şehide yüreği yanmayanların her birine Lanet olsun.
Ağzımı bozmadan ayrılayım en iyisi sayfadan.
Duyarlı yüreğiniz ve paylaşımınız adına teşekkür ederim ağabeyim.
Tekrar tüm şehitlerimizi minnet ve şükranla anıyor, Allah'tan rahmet diliyorum. Işıklar içinde uyusunlar.
Saygılarımla.
Bedri Tokul
Hani derler ya kalp kalbe karşıymış diye.
Aynen öyle bu senin yorumunda yazdıklarında geçiyordu aklımdan.
Ama bunları da yazsaydım yazı uzayacak belki konu sapacaktı.
Yorumundaki görüşlerinin altına imzamı atıyor,
bayramını kutluyorum canım kardeşim.
Selamlarımla...