- 1143 Okunma
- 23 Yorum
- 9 Beğeni
BAYRAMA SAATLER KALA...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
‘’Yaşamak neleri öğretiyor, düşünüyorum
Okuduğum bütün kitaplar paramparça
Çıkıp dolaşıyorum akşamları bir başıma
Bir uçtan bir uca yalnızlıklar oluyor kent
Sırnaşık aydınlar arabesk hüzünle
Sesler gittikçe azalıyor kuşlar azalıyor…’’
(Alıntı)
Maviden örgüm benim ve yalnızlığın da dip boyası adeta: çemkiren iblise dönüp de sırtımı çekip gidiyorum içimde yaşayan ölü şehre.
Maviden bir muhtıra ve elbet annemin gözleri.
Sözcükler yakut ve ellerimde ıslaklık:
Sahi, benim adım neydi, sevgili?
Mızrabın aşkına vurgunum bir de şehrin kuytularına ve üstünü örttüm tüm acıların geceye bahşedilen sessizliği içime çektim yetmedi giyindim usulca yetmedi ama yetmedi ve…
Daha çok sevdim, sevmeliydim de kendimi.
Düşkün kadınlar saklı arka sokakta ve düşkün adamlar bir de köpekler uluyor oysaki İstanbul’un tam da ortası. İyi de nedir bunca lanet gürültü hele ki sokakların terk edilmiş olması gerekirken nedir bunca izdiham katıksız sefalet ve benim de düşkünü olduğum merhamet…
Yaftalar uçuşuyor ve bingo!
Adam sevdiği kadını öldürüyor ve örtüyor üstünü tüm ölü düşlerin.
Bir kadın ölmedi sadece: ölen aşktı ve merhamet ve masum düşlerin kundaklandığı insanlığın yitirdiği bekâret ve hakkaniyet.
Yollar düz.
Yollar yokuş.
Mısralar nasıl da rüküş.
Ve ben safça ve de hala sevgiden dem vuruyorum sözüm ona demlediğim çay alırken rengini sevgiyi mi kutsayacak kayıp insanlık sonra daha mı çok sevecek birbirini?
Düştü yolum mısralara ve tanıklığında Mevla’nın, binlerce yaş düştü göğün kirli bulutlarından oysaki az evvel bembeyazdı kâinat ve herkes birbirini ne çok seviyordu…
Yalan her şey yalan.
Sevginin meali özlem olmalı ve sevgi illa ki çaresizliğe denk düşmeli.
Kayboldum yine kaybettim rotamı ve düş kırıklarına her bastığımda daha çok daha çok k/anıyorum.
Yüksekliğin rakımı korkutuyor gözünü insanların iyi de ben aşağılarda kalamam: ya uçmalı ruhum en tepeye ya de varıp da zirveye teslim etmeliyim canımı.
Ah, latife yapsaydım keşke ve keşke tüm öğretilerimi tescilleyip hakkını da teslim etseydim doğruların gel gör ki tüm yanlışlar da götürdü doğrularımı bir de rastlamayım mı nefsine yenik düşen tık nefes seslere.
Göğün kodaman kanatlarına serildim nihayetinde ulaştım tepeye lakin gidecek daha çok yolum var.
Bir batında doğuyor işte: hem gece hem düşler bir batında doğuyor ve gece bitse de sonlanmıyor düşlerim düşüşe geçen yalnızlığı da ihya ediyor adeta ve sevginin faturası nihayetinde kendimle uzlaştığım.
Kan çanağı gözleri gecenin ve şairin satırlarından firar eden gece işçileri.
İdam edildi sesler.
Kapıştı evren ve iblis.
Göğe de kocaman bir delik açtı mehtap ne de olsa görüp de olanı biteni yediremedi kendine ve çekip gitti koyu gözlerine gecenin aşıktı oysa ve yıldızlar da mehtaba.
Aşkın diskalifiye olduğu bir mevsimi yaşıyor şehir ve yalnızlığın tapusu artık şehir meclisinde ve tüm şehir sakinleri sırra kadem bastı tıpkı ışıklandırılmış canım köprülerin ayakları zangır zangır titrerken yerin dibine geçmiş insanlık gibi maviden denizin de rengi bulandı.
Sözcükler yalın.
Sözcükler kanlı.
Sözcükler dünden hatıra.
Sözcüklerin kırık yüreği.
Sözcüklere sığınan şiirlerde kat izi saklı dünlerin ve gün olma özrümü sunup da geceye sadece istifliyorum içimdeki gizemi ve eteklerim zil çalıyor sözcükler ağlasa da mademki içimi döktüm satırlara dünyanın en mutlu yaşayan ölüsüyüm belki de zıpkın yiyen yüreğimde goncalar bitiyor.
Bayrama saatler kala.
İyi de benim bayramım zaten önceden kutlandı hele ki sevdiğim insanlar bucağımdaysa…
Bir de burnumda tütenler.
Belki de gözden düşenler.
Ve ben kimin g/özünden düştüysem…
Lakin bu, sevmeme asla engel değil demek oluyor ki hırpani varlığımı daha da hırpalayıp yaşanır bir dünya yaratmanın yollarını aramalıyım gerçi yaşarken çektiğim kabir azabını anlatmanın yolu yok ama…
Çıkmak adına bu karanlıktan kimse de sevmeme engel olamaz hani ve ben daha sessiz severim en gürültülü sevgimi de Rabbime sunup çekilirim köşeme belki bir bayram sabahına uyanmamın coşkusunu da seneye ertelerim ya da bir sonraki bayrama yeter ki sevdiğim herkes olduğu yerde kalsın ve terk etmesin beni.
Bayramınız mübarek olsun, efendim.
YORUMLAR
Kaleminiz hep başka bir güzel yazıyor.
Tebrik ederim cani gönülden.
Nice güzel bayramlar ve günler geçirmeniz dileğiyle saygılar ve selamlar.
Gülüm Çamlısoy
Yürek dolusu teşekkürlerimle.
Sağ olun var olun.
Hayırlı bayramlar diliyoruö
Sevgilerimle gönül bahçenize.
Sevgili dostlarım, sevgili Edebiyat Defteri ailemin bayramını tüm içtenliğimle kutluyorum bir kez daha.
Ve çok değerli Seçki Kuruluna ve kıymetli gönül dostlarıma yürek dolusu teşekkürlerimi sunuyorum.
Bayram tadını inanın ki şimdi aldım sayenizde.
Tüm güzellikler sizlerle olsun.
İnşallah hep beraber, yürek yüreğe ve el ele verip vermeye devam edip tüm sıkıntıların üstesinden de geleceğiz Allah'ın izniyle.
Nice bayramlarda nice aydınlıkta yeniden buluşmak adına...
Sevgim sizlerle ilk günden beri.
İyi ki varsınız.
Güzel kalemine sonsuz sevgilerimle.
Hayırlı bayramlar olsun inşallah değerli şairem.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim güzel yüreğine.
Hayırlı bayramlar diliyorum.
Hep hep sevgimlesin canım
Nice bayramları hep birlikte kutlamak dileği ile tebrik ederim sevgili Gülüm.
Gülüm Çamlısoy
İnsan başka ne ister ki...
Çok çok teşekkür ederim güzel yüreğinize.
Mutlu bayramlar diliyorum sevgili Emine Hanım kadim dostum benim.
Sonsuz sevgimle gönül bahçenize.
Bu harikulade yazını yürekten kutluyorum ve yüreğime alıyorum canım dostum.Gidenler ,bitenler ,özleyişler ,yokluklar, yoksunluklar ve şiirler , yazılar koynuna alıyor bizleri.Yüreğin hep böyle güzel özel olsun .Yetkin kalemini kutluyorum canım dostum dualarla en ferah bayramlara ulaşalım.Sevgimle.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum güzel yürekli dostum benim.
Hayırlı bayramlar diliyorum.
Sonsuz sevgimle ve selamımla pırlanta yüreğinize.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum
Selam ve dua ile.
Hayırlı bayramlar diliyorum
Gülüm Çamlısoy
Çok çok sağ olun
Sevgiler, selamlar.
Bayramınız mübarek olsun.
İdam edildi sesler.
Göğe de kocaman bir delik açtı mehtap ...
Aşkın diskalifiye olduğu bir mevsimi yaşıyor şehir ...
Güzel bayramlara ve nice böyle güzel yazılara değerli kalemim
GÜNAYDIN
Gülüm Çamlısoy
İnşallah İnşallah.
Bayramını kutluyorum.
Selam ve iyi dileklerimle...
Gülüm Çamlısoy
İyi bayramlar diliyorum, efendim.
Selam ve saygılarımla.
Kutluyorum Gülümm günün güzel seçkisini. Çok güzel olmuş, yüreğine sağlık. Sevgimle her zaman.
Gülüm Çamlısoy
Mutlu bayramlar diliyorum.
Hep sevgimlesin canım arkadaşım.
Tebrik ederim Gülüm Hanım güne gelişinizi..
Bayramınız mübarek olsun..
Sevgiler..
Gülüm Çamlısoy
Hayırlı bayramlar diliyorum.
Sevgim sizinle.
Eksik olmayın.
Değerli dostum Sevgili Gülüm Hanım
Size ve sevmek adına içinizdeki coşkuya hayranım.
Bu güne denk düşecek tezatlarla dolu Dünyada ölüm ve yaşam, sevgi ve nefret, acı ve mutluluk nasıl da iç içe geçmiş sarmal olmuş, içinden birini çekip alamıyorsunuz. Çaresizce akışa kapılıp olacakları bekliyorsunuz.
Hep mi böyle idi yoksa zamanın hastalığı mı bu büyük karmaşa bilemiyorum. Bayramı yaşamak arefesinde anı yaşarken ciddi ciddi kayıplar da verilirken anlamlandırmakda güçlükler yaşanıyor. Yaradana sığınmak dışında.
Güne gelen yazınızı kutlar iken Bayramınız mübarek olsun.
Can Dostum, sevgi ile kalın.
Gülüm Çamlısoy
Bir hengamedir gidiyor ve büyük ihtimalle kendimizi daha çok sorgular olduk ki ben zaten bu muhasebeyi yıllardır yaparken bazı şeylerin nasıl da izafi olduğunu görmek adına daha da şaşkınım.
Mutluluk detaylarda gizli ve işte resmin genelini de bize güzel gösteren bir coşku.
Ve eveti bayağı zorlanıyoruz insanlık olarak ve ilk defa herkes aynı safta toplandı ve tek düşmanımız var bu anlamda bağımızı kuvvetlendirmek ve direncimizi saklı tutmak zorundayız.
İnanç, sevgi ve umut...üstüne ne tanırız ki?
Bu anlamda inanıyorum ki bir şekilde düze çıkacağız yeter ki yüreklerimizi temiz tutalım ve birbirimize uzattığımız ellerimizi asla bırakmayalım.
Çok çok teşekkür ediyorum.
Bayramınız mübarek olsun canım dostum ve tüm tüm güzellikler sizinle olsun İnşallah.
Sonsuz sevgimle engin kalbinize.
Bu bayram da, ve ilk defa ama ilk defa
Her anlamda, insanlar kendileri ile baş başa kalacak!
Elbette ki sohbet amaçlı arayanlar, soranlar, görüntülü konuşmalar olacak.
Ben bunları saymıyorum, ve bahsettiğim şey de bu değil. Ayrıca zaten bunlar anlık olacak.
Mesela
Hiç bir çocuk
Gelip kapınızı çalmayacak
Ve siz hiç bir çocuğa
O heyecanla aldığınız şekerleri
Çikolataları, sevginizi katarak yaptığınız kurabiyeleri
Veremeyeceksiniz, ve onlarda yiyemeyecek.
En basiti
Bir kaç sokak
Veya bir kaç cadde ilerinizde oturan
Anne ile babanıza gidemeyeceksiniz
O mukaddes ellerini öpüp başınıza koyamayacaksınız
Sarılıp o güzel mis kokularını içinize çekemeyeceksiniz
Ve bu bir evlat acısı gibi, oturacak içimize.
Hani eski bayramlarda;
Bir çok evladın yaptığı gibi
Anne ile babası aradığında
"Evladım" bayram sabahı geliyorsunuz değil mi "dediğinde"
"siz" ya anne ya baba, biz tatil için Muğla da yer ayırttık, oraya gidiyoruz
Kısmetse bir daha ki bayrama inşallah gelip elini öperiz...
Oysa o yaşlı insanlar
Bir tatlı sözü, beraber vakit geçirmeyi
Sarılıp öpüşmeyi, halinin hatırının sorulmasını isterler
Bunları da evlatlarından başka birilerinden isteyemezler
İşte bu bayram,
Onların o yaşadığı eksikliğini anlama
Ve hak verme anları olacak.
Mesela akrabalarınız gelemeyecek
Arkadaşlarınız dostlarınız hatta komşunuz
Evden çıkıp, şöyle bir sahile inip bir tur atamayacaksınız
Bu bayramın artısı az, eksisi çok çok olacak...
_________________
Gülüm gönül dostum;
Güne düşen, bu güzel yazını tebrik ediyorum.
Çok güzeldi yine, gönlüne sağlık
Ve tekrardan,
Keyifle geçecek bir bayram diliyorum sana
Daima huzurla, sevinçle, sağlıkla kal
Gülüm Çamlısoy
Çok şey geride kalmıştı zaten ve zaten çok şeyi çok insanı yitirmiştik ve beterin beteri yine de hala umudumuz diri ve umuyoruz mutlu aydınlık günlerin bizi beklediğini.
Sevgi ama samimi çok derin bir sevgi ve inancın ışığında dans eden umut zerrecikleri çağlayan ve devasa bir rahmetle buluşan.
İnşallah hep beraber hep beraber aşacağız tüm engelleri ve çook derin bir nefes alacağız.
Nasıl yitip gider ümidimiz nasıl yok sayarız hayalleri ve sevdiğimiz bunca insanı?
Çok çok teşekkür ediyorum engin yüreğinize.
Bayramınızı tüm tüm yüreğimle kutluyorum, Adnan Bey.
Güzellikler yakanızdan düşmesin asla.
Selam ve saygılarımla...
Var olun siz var olun sizler...
Adnan Bilgiç
Elbet aşacağız tüm zorlukları, hep beraber Allah'ın izniyle
Yine sevdiklerimize sarılacağız, hasretle
Tekrardan, bu güzel yazınız için teşekkür ederim
Ve yeniden bayramınızı en içten duygularımla kutlarım.
Sağlıkla, sevinçle, ve huzurla kalın lütfen
Ne güzel bir güne geliştir.
Canım Gülüm,.canım arkadaşım.
Kalemin o kadar güçlendi ki.
Aynı kalbin gibi.
Sözcüklerin sapasağlam ve samimi.
Ne güzel bir dile geliştir bu.
Çok öpüyorum yüreğinden ve çokça tebrik ediyorum.
Bayramını da kutluyorum en içten dileklerimle.🥰🌼
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim güzel arkadaşım benim.
Var ol sen.
Bayramını kutluyorum.
Nice bayramlar İnşallah
Sonsuz sevgimle gönül bahçene.
Gülüm Çamlısoy
Mutlu bayramlar diliyorum dost yüreğinize.
Selam ve saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Mutlu bayramlar diliyorum.
Var olun.
Sevgilerimle dost yüreğinize...
İyi bayramlar diler ellerinizden öperim
Allah'ım izin verirse ömür verirse nice bayramlar görelim bu sene korona virüsten dolayı buruk geçsede bayram
Olsun bu bayramı daha çok sevelim
Bu bayram hasreti bu bayram esareti bu bayram eşitliği ve kardeşliği anlatıyor Allah'ım herkeze sağlık ve esenlikler versin.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum dost yüreğinize.
İnşallah göreceğiz de bunu tüm yüreğimle diliyorum.
Çokça sıkıntı üst üste geldi ve aşacağız da hayırlısıyla bu zor günleri.
Bayramınızı tüm tüm içtenliğimle kutluyorum.
Tüm güzellikler sizinle olsun.
Selam ve saygılarımla...
Ömrünüz çok çok olsun
Bayrama saatler kala
Bir nebze olsun mutlu ettiniz bizleri Gülüm Hanım, Allah razı olsun
Bayram heyecanımı yıllar önce yitirmiş olsam da, içim de hep o toprağa dokunmanın sevincini hissederdim, bu sene nasip değilmiş, hüzünle karışık tarifi olmayan duygularla girsekte bayrama, binlerce şükürler olsun Allah’ıma, sevdiklerimiz yanımızda
Bu günlerde geçecek İnşaAllah, güzel günlerde buluşmak dileğiyle
Bayramımız mübarek olsun
Selamlar saygılar efendim..
Gülüm Çamlısoy
Ben de çoktan yitirdim bayram heyecanımı lakin hayat sıkıntı yükledikçe sahip olduklarımız sayesinde dayanma gücü veriyor yüce Mevlam.
Şükür.
Ve sabır yükleniyoruz bir şekilde.
Değişen bir şey yok gibi gözükse de gelişen o farkındalık hele ki KALP GÖZÜ yok mu...
Çok çok ilginçtir lakin gerçek: yaza yaza hasıl oldu kalp gözü.
İçimdeki ses beni yanıltmıyor ve acılarla sınandıkça inancım kuvvetleniyor.
Bunca sevgisizlik.
Bunca riya ve yalan...
Ama gerçek olan bir diğer şey iyi insanların varlığı ve kendimizi bir şekilde koruyup sakınıyoruz da gözümüzden sevdiklerimizi tabii ki de buna vesile olan sadece Rabbimiz.
Bizi bize sunan.
Hayatı yaşanır kılan ve de...
İnşallah gelecek beklediğimiz güzel günler hem hak ediyoruz da üstelik millet olarak İnşallah aşacağız tüm dertleri.
Çok teşekkür ederim kıymetli varlığınıza.
Bayramınızı tüm içtenliğimle kutluyorum..
Selam ve saygılarım her daim sizinle...
Var olun siz
Gülüm Çamlısoy
Şükürler olsun günümüze.
İnşallah daha nice bayramlara kavuşuruz sağlık sıhhatle ve hep bir arada.
Çok çok teşekkür ediyorum ağabeyime.
Selam ve dua ile...
“Sevgi illaki Çaresizliğe denk düşmeli”
Çok tuttum Harika
👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼🌹👍Nice tebrikler Gülüm hanım
Saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum.
Hayırlı bayramlar diliyorum.
Selam ve saygılarım tüm içtenliğimle sizinle...
Eksik olmayınız
MÜSLÜM BAYRAM
Benim için öyle
Hayırlı bayramlar dilerim Kardeşim
Gülüm Çamlısoy
Teşekkür ederim değerli ağabeyim.
Hayırlı bayramlar.
MÜSLÜM BAYRAM
Demekki bizde iyi yazıdan anlıyoruz hani😊
İşte dediğim gibi gün olmuş
Nice saygılarımla