- 546 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat Gençliksor Hentbol Takımı Antrenörü Emre Dursun ile
Tokat Gençlikspor Hentbol Takımı Antrenörü EMRE DURSUN..:” İyi Hentbolcu kendine iyi bakan dürüst antrenmandan kaçmayan biri olmalı bugüne kadar bir çok hentbolcu ile çalıştım bazısı çok düzgün bazıları ise hani derler ya aklı bir karış havada öyle çıktı ama ben asla yılmadım ve daima daha iyi hentbolcular çıkar mı? diye uğraştım”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okularda okudunuz bugüne kadar?
EMRE DURSUN- Ben Emre DURSUN 10.01.1987 Tokat doğumluyum. Ögrenimimi Namık Kemal Ortaokulu Lisemi Gazı Osman Paşa Lisesi ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Besyo olarak tamamladım. Memur bir babanın çocuğuyum. Kısaca spora hayatımı vermiş bir insanım futbol hentbol futsal oynadım daha çok hentbola gönül verdım. 2 lıg 1 lıg süper ligde hentbol oynadım. Birçok Şehrin takımlarında forma terlettim bu süreç te futbolda oynuyordum. Tokat’ta 6 tane amatör takımda futbol oynadım 2014 2017 yılları arasında klasman futbol hakemliği de yaptım. 3.lıg ve Türkiye kupası müsabakalarında hakem olarak görev aldım. Okul takımlarında futbol hentbol futsal kaptanlıkları yaptım ve büyük başarılar elde ettik ama hentbol hep kalbimin en güzel yerlerinde vardı 2012 yılında Üniversiteden 3 kademe hentbol antrenörü olarak mezun oldum 2013 yılında ise Tokat Gençlik spor il Müdürlügüne hentbol antrenörü olarak başladım ve hentbol serüvenimde bundan sonra başladı ilk olarak bölgesel hentbol takımı oluşturduk ve bu takımla Türkiye ikincisi olduk ve 2 lige çıktık 2 sene 2 ligde kaldık ve sonra 1 lige cıktk 2015 yılından bu yana 1 ligde antrenörlük yapıyorum 2016 yılında u 17 mıllı takımında görev almaya başladım Avusturya ,Fas, Mısır ,Fransa ve Yunanistan Kıbrıs da olan Akdeniz konfedarasyon kupaları ve Avrupa şampiyonlarında 4 sene antrenör olarak görev yaptım halen milli takımlarda antrenör olarak görev almaktayım. Bu süreçte antrenör belgemi master coach pro lisansa kadar yükselttim halen tokat Gençlik spor kulübünde 1 ligde hentbol antrenörü olarak devam etmekteyim.
SORU- Spora olan merakınız ne zaman başladı? Neden Besyo okumak istedinz? Okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında en farklar var?
EMRE DURSUN- Spor ailemden gelen bir gelenek gibiydi babamız spor yapmamıza hep izin verirdi annem ise hep spordan geldiğimizde kirlilerimizi bıkmadan yıkar ve bundan hiç şikâyetçi olmazdı Hentbol ise Futbol oynadığım dönemlerde daha önce il müdürlüğümüzden emekli olan Muhittin Uğur hocamla tanışmamla başladı o beni davet etti o donem futbolda oynuyordum ama hentbol salonunun sıcak olması hocamızın sevecenliği takım arkadaşlarımın bana karsı yaklaşımı bana hentbolu sevdirmişti zaten hentbolda vaksın kokusunu alan bırakamıyordu bende bırakmadım devam ettim en son Artvin’de oynadığım dönem Tokat besyoyu denedim ve okulu hentbol branşında birincilikle kazandım 97 kişi hentboldan müracaat etmiş ben en yüksek puanı almıştım daha sonra hem Artvin’de hentbol oynar hem zile belediyede futbol oynar hem de okuluma devam ederdim Artvin’e maçtan maça giderdim ve başarılı maçlar çıkartırdık. Okuduğum okul oradaki hocalarım ve arkadaşlarım dünyanın en iyi insanlarıydı Gaziosmanpaşa Üniversitesi Besyo benim en güzel çağlarımın geçtiği yıllardı dünyaya bir kere daha gelsem yine Gaziosmanpaşa Üniversitesi Besyoyu kesinlikle tercih ederdim.
SORU-Tokat ‘ta Hentbolü sevdirmeye çalışıyorsunuz. Tokat hentbolü severse Tokat ‘ta spor hayatına ne katkısı olur?
EMRE DURSUN- 7 yıldır Hentbolda varız bazen seyircimiz oluyor bazen olmuyor ama şunu biliyorum izleyenler keyif alıyorlar ve maç gününü soranlar bile oluyor bu sene en başarılı profosyonel takım biziz son maçlara doğru gayet güzel seyircimiz vardı artıyordu da belki süreç devam etse daha farklı olabilirdi çünkü 3 sıradaki takımla puan farkımızı 3 e kadar indirmiştik düzgün başkanlarla çalıştım ilk başkanımız Nurettin Dağdelen sonra Celal Yurdakul ikisi de bu işe gönül verdiler ve çok uğraştırlar sorunlarımıza ortak oldular bu konuda çok şanslıyım.
SORU- Hentbol Tokat’ın sosyal hayatına ne katar sizce?
EMRE DURSUN- Tokat daha önce belediye Plevne voleybol takımımız ile salonlara barışık bir il ama nedense seyircimiz onlar kadar yok sanırım bunun reklamını iyi yapamıyoruz spor sosyal hayatın bir bütünü bana göre hentbolda bir parçası
SORU- Hentbolcülerin genel sorunlar neler sizce çözüm yolları nedir?
EMRE DURSUN- Genel sorunlar öğrenimleri ile spor hayatını birlikte yürütmeye çalışmaları tam profosyonel takım olamayışımız. Yani çocuklar sabah okulda aksam hentbol antrenmanında veya sabah ağırlık salonumuzda sonra okulda sonra aksam antrenmanında bu süreç onları yıpratıyor ve kazandıkları para çok üst düzey olmuyor
SORU- Sporcular genelde sosyal olmayan iletişim kurmakta zorlanan insanlar olarak tanınıyor. Mesela röportaj yapmak isteyince pek sıcak bakmıyorlar neden ?
EMRE DURSUN-Bu soruda yanılıyor olabilirsiniz hepsi çok sosyal kız arkadaşları var interneti çok aktif kullanıyorlar. Kafelerdeler spor salonlarındalar ama bir çok aktifiteyi başta interneti ve benzerini doğru kullanmıyorlar papçi calof gibi oyunlar daha cazip geliyor veya ingstramlarda saçma videolar onları etkiliyor yani bir nevi işlerine geldikleri gibi davranıyolar.
SORU-İyi bir hentbolcü sizce nasıl olmalıdır?
EMRE DURSUN-İyi bir hentbolcu iyi beslenen ve yılda 990 saat en az antrenman yapan bir sporcu karekter vs kısımlarına hiç girmiyorum bilimsel olanını söylüyorum
SORU-BESYO’nun Tokat spor hayatına daha çok katkısı nasıl olabilir?
EMRE DURSUN- Besyo Tokat’ın spor yaşamında çok büyük bir yere sahip hemen hemen Tokat’ta tüm amatör takımlarda Besyo’lu oyuncular var buna bizde dahil bazen Besyo aracılığı ile ilimize güzel hentbolcular getirebiliyorum Ve kesinlikle çok güzel bir hoca kadrosuna sahip bir okulumuz var
SORU-Hentbolün Tokat’ta gelişmesi için Beden Eğitimi Öğretmenleri daha nasıl çalışmalar yapmalılar?
EMRE DURSUN- Öncelikle takım çıkarmaları çocukları Hentbolla tanıştırmaları lazım Tokat’ta bunu 3 -5 hocamız ancak yapıyor bazı hocalarımız ise önce futbol sonra voleybol sonra basketbol son tercih hentbolu tercih ediyor buda yetenekli oyuncuların olmamasına neden oluyor.
Soru- Tokat ‘ın sporda daha çok söz sahibi olması için Tokat’a düşen görevler neler?
EMRE DURSUN- Tek branşın futbol olmadığını diğer branşlarında Tokat’ımızı temsil ettiğinin bilinmesi lazım maddi kaynak en büyük güç demektir bunun içinde Tokat’lı iş adamlarımızın buna el atması lazım bize Ankara lisans Elektrik sahibi Tacettin bey elinden geldiği kadar sahip çıkmaya çalışıyor onun haricinde küçük rakamlarla destekleyen dostlarımız da var tabii ki
SORU-Bu konuda başka ne anlatacaksınız
EMRE DURSUN- İyi Hentbolcu kendine iyi bakan dürüst antrenmandan kaçmayan biri olmalı bugüne kadar bir çok hentbolcu ile çalıştım bazısı çok düzgün bazıları ise hani derler ya aklı bir karış havada öyle çıktı ama ben asla yılmadım ve daima daha iyi hentbolcular çıkar mı? diye uğraştım
Son olarak size teşekkür ediyorum güzel işler yapıyorsunuz gençlere önem veriyor sorunları dinliyorsunuz sizin gibi insanların çoğalmasını dileğiyle saygılarımı sunuyorum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.