- 342 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aforizmalar
’Adrenalin tutkusu’ genelde heyecanlı işlerden zevk alan insanların yaptığı olaylara denilmiştir. Yüksekten hiçbir güvenlik önlemi olmadan atlamak gibi. Böyle kişiler ya intihara meyilli, ya da her yanından cesaret fışkırıyor olmalı.
*
Varlık içinde olmak mı bize özümüzü unutturdu? İsraf etmeyi, aç gözlü olmayı sevdik.
Oysa yarın için yiyeceği olan zengin sayılırdı.
*
Yıllar boyu eğitim görüp yerimizde saymayı üstünlük zannettik. Klişe sözler ufkumuzu daralttı. Sadece gerçekleri görebilmenin ve kabul etmenin büyük bir erdem olduğunu bir idrak edebilsek, çok şeyler kazanmış olacağız.
*
Gün oldu, zaaflarımıza yenildiğimizi geç fark ettik. Boş işlerle oyalandık durduk.
*
Niyetlerimiz doğru, amellerimiz meşru oldukça, her işte zorlukla birlikte bir kolaylık olduğunu görebilmeliyiz.
**
Belediye başkanlığı yaptığı dönemle ilgili olarak bir arkadaşımız şunu demişti: "Hiç kimse bana ’Neden yanlış yaptın, dürüst değilsin, adaletli ol.’ diye gelmedi. Fakat ’Falanca muhalifi neden ezmedin, neden kötülük etmiyorsun?’ diye çok gelen oldu.!" Yaşasın kötülük!
*
Hayat artılarıyla ve eksikleriyle yaşanmaya değerdir :
Bir ilacı şifa bulma amacıyla kullanırız, ama yan etkileri olabilir. Yani artı ve eksileri.
Taksitle bir şeyler satın alırız. Muhtemelen başka türlü alamayacağımız bir şeye sahip oluruz. Sonra alışkanlık olur, ölünceye kadar taksitten kurtulamayız. Taksit taksit ölmek !
*
İyilik yapmak insanı mutlu eder. Sonra nankörlükle karşılaşırsak, yıkılırız.
Hz.Ali’ye isnat edilen bir söz vardır : “İyilik yaptığın kimsenin kötülüğünden sakın.” Bu da çok abartılı ifade.
*
Ticarette cesur olan girişimciler kazanabilir. Kar ve zararın kardeş olduklarını tecrübeyle öğreniriz.
30.11.2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.