- 383 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ŞİİR OKURUNA NOTLAR 22.04.16
ŞİİR OKURUNA NOTLAR
22.04.16
en verimli çağımdayım. Altmışına doğru yol alırken bu velutluğu neye borçluyum bilmiyorum.
Her gün bir şiir yazmam beni de hayrete düşür müyor değil. Ama yazmadan da edemiyorum. Hayatın tek düzeliği, şiir birikimim, yaşımın ilerlemesi, belki de ölümümün yaklaştığını hissetmem ve ölüm korkusu bana bu velutluğu sunuyor.
Öğretmenliğimin 28. yılındayım. Bir çok okulda görev yaptım. Edebiyat öğretmeni olmam şiirle iç içe olmamı sağlıyor. Belki de değişik türden şiirler yazmamın nedeni de bu.kah divan tarzını taklit etmem kah modern şiire yönelmem, kah serbest şiirden nizami şiire yaklaşmam hep bunun eseri.
Ama ne aruzu yakalayamadım ne heceyi bulabildim. Hep serbest sularda dolaştım ama her ikisine de yaklaşmaya çalıştım. Aşk üzerine çok şiir yazmam belki yadırganır ama beni bu ilerleyen çağımda ölüm duygusundan azat eden tek duygu buydu ve ben de ona yaslandım. Bu aşk tek kişiden başlayarak çoğula ulaşan bir aşktır ve perde perde eşim, çevremdeki güzeller ve mecazi aşklardır. Gerçek aşk denen o tasavvufi aşk dönencelerinden bir nebze tattımsa da tam anlamıyla o alemlerden haber veriyorum diyemem.
ŞİİR OKUYUCUSUNA NOTLAR
hergün bir şiir yazıyorum. Ölüm korkusu yakamı bırakmıyor. Aşk yokluyor beni arada. O eski ateşli sevda yoksa bile, o duygu yokluyor beni arada sırada. Yaşlanmak düşüncesi şiirde doğurgan kılıyor beni. Sürekli şiir okumak, sıkıcı hayat, hepsi etken bu verimlilikte.
Bu velutluk bir yandan şaşırtıyor beni bir yandan korkutuyor.. geçici taşındığımız yer babamın mezarına yakın. Bir alt caddeden geçiyoruz sürekli. El fatiha diyerek fatiha okuyoruz ölülerimize.
Alternatif yol da mezarlık yanından geçiyor. Ondan olacak bunca ölüm duygusu yoğunluğu.
Edebiyat öğretmeni olmam, şiirle bu denli haşır neşir olmam da etken burada.
Öğrenci,lerin aşırı sevgi ve samimiyeti, son suınıfların ders yapmaktaki isteksizliği de eklenince ve bfen lisesinden sonra böyle bir okulda çalışmak, onların aşırı sosyalliği beni üretken kılıyor sanıyorum. Henüz basılı bir kitap çıkaramam da amiller arasında sayılabilir.
Ahmet Kemal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.