- 543 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Evlilik Nasıl Olur Ve İş Disiplini
Evliliğin bilindiği üzere çeşitli versiyonları vardır. Herkesin bakış açısı ve bu olaya farklı eğilimi, kafasında tasarımı vardır.
İş yerinde, çalışma yerinde bana göre aşk, sevgili olmaz; filört ederek evlilik de olmaz. İş yerinde aşk olursa, işe olan aşkın söner!
İş yerinde kadına, kıza yaklaşmayacaksın, yaklaşırsan işinden, aşından, ekmeğinden olursun!
Örnek; bir iş yerine girdin; başındaki şefin, müdürün seni evlendireceğim diyorsa o yönetici ya uzaktan kumandalıdır yada zayıftır; bu tür olaylardan beslenerek görevini icra ediyordur. Bu tür insanlar makam mevki sahibi olabilmek için çok insan harcarlar. Bunlardan uzak durmak gerekir, ayağının altına sabun koyup tuzak kurmak gerekir. Ayrıca bunlarda kadın salaklığı da bulunur.
Başarısız, donanımsız, eğitimsiz yada eğitim eksikliği olan yöneticiler sürekli eleman değiştirir. Eğitimli, donanımlı yöneticiler sürekli eleman değiştirmez. Tabi buna karakter ve davranış bozuklukları da dahildir. Karakteri ve davranışları bozuk yöneticiler eleman tutamaz!
Eğitimli yöneticiler her zaman eleman değiştirmez; karakteri, davranışı düzgün, işe yatkın, eğitimli elemanları toplar, eğitimsizleri de eğitir, elemanını tamamlar; ve çalışmasına devam eder.
Evlilik iki kişi arasında olur. Evlilik üç kişi arasında olmaz; üçüncü kişi müdahale ediyorsa orda bir terslik büyük sorun vardır, derinine inip çözmek gerekir.
Şahsen ben evlenecek olursam, evleneceğim kişiyi kendim seçerim; kimse bana kadın, kız seçemez! Kimse benim kimseyle aramı yapamaz. Benim ağzım, dilim var, evimde kilim var, beynimde ilim var, kriterlerime uygun aradığım gülüm var, balım var, alım var; ne biliyorsun belki benim sevgilim var!
Mesala benim kriterlerim var. Ben önce izlerim, konuşurum; beğendiğim, kriterlerime uyan birisi çıkarsa filört ederim, tanırım, sonra da evlenirim.
Uyan birisi çıkarsa bakarım
Duyan birisi çıkarsa bakarım
Sayan birisi çıkarsa bakarım
Bayan birisi çıkarsa bakarım
Alan birisi çıkarsa bakarım
Çalan birisi çıkarsa bakarım
Kalan birisi çıkarsa bakarım
Yeşil ışıkları yakarsa bakarım
Gönlünü satan birisi çıkarsa bakarım
Kalbi bana atan birisi çıkarsa bakarım
Gönlümde yatan birisi çıkarsa bakarım
Beni huzura katan birisi çıkarsa bakarım
Evlilik çok ince bir iştir. Karşı taraf ne ister, kriterleri nelerdir, seninkiler nelerdir? Ne verebilirsin ne alabilirsin? Aklı başında insanlar ne alabileceğini ne verebileceğini bilir! Doğru evlilik yapılmazsa boşanma kaçınılmaz olur! Doğru evlilik için soru işareti kalmayacak şekilde tanımak, gezmek, tozmak, birlikte vakit geçirmek gerekir. Sonra kararları masaya yatırıp ölçüp biçip imzayı atmak gerekir, mutluluğa batmak gerekir, dünyanın anasını satmak gerekir!
YAKUPHAN KILINÇ
YORUMLAR
Davul dengi dengine... Evlenecek eşler ve aileleri arasında uçurum olmamalı bir kere... Ama tabi ısmarlama da olmuyor. İş yerinde normal bir şekilde usul ve adaba dikkat ederek karşı cinse yaklaşılır, niye yaklaşılmasın... Yeter ki iş ile aşkı çorba yapmayalım. Ne diyelim Allah ne yazdıysa o olur Yakuphan...
Yav Yakuphan ben senden artık tırsıyorum ama seni de seviyorum. Bu nedenle cesaretlendim ve sana yazıyorum. Beni affettiğini unutma ! Yani bana cevap verirken hırpalamazsan sevinirim...
Abim iki şeyi beğenmedim bu yazıda. 1.si "Bunlardan uzak durmak gerekir, ayağının altına sabun koyup tuzak kurmak gerekir."
2.si "Gönlünü satan birisi çıkarsa bakarım"
Aha bu ikisini tutmadım.
Nedenini de yazmıyorum.
Aha da gittim...