- 385 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
K I R K A D E M İ N M E K T U B U
KIRK ADEM ASKER MEKTUBU
KırkAdem’in köyünde mektep olmadığı için Türkçe öğrenme imkanı olmaz. Düşündüğü nü Türkçe yazamaz ve yazılı olanı okuyamaz. Asker ocağına varınca doğup büyüdüğü köyü ile anası, babası ve komşuları burnunda türül türül tüter. Özlem yüreğini dağladık ça dağlar. KırkAdem bu özlemi gidermek için duygularını kağıda dökmeyi çok istese de, bilgisi buna imkan vermez. Türkçe konuştuğu halde yazıyı okuyamayan ve konuştuğu nu yazamayan asker arkadaşları gibi mektubu ücretin vererek bilenlere yazdırır ve köyünden mektubu geldikçe ücretle okutur.
Böylece, Türkçe okuyup yazabilen asker arkadaşına, duygularını anlatan mektubu yazdı rıp ailesine gönderir. Tüm duygularını utancından ifade edemez. Gelen mektuplarını da aynı kişiye ücretle okutur. Köyünden gelen mektubu asker okuyunca KırkAdem gözü yaşlı hüzünle dinlese de morali zühre yıldızına yükselir.
KırkAdemin mektubu yazdırması ayrı bir sorun ve ailesinden gelen mektupları da okut ması başka sorun. Koynunda sakladığı mektubu okuyamamak ise çok büyük bir acı. Cahilliğin gözü kör olsun. Asker harçlığın mektup yazan kişilere vermesi yüreğine sap lanan kör kurşun. Bu iş oldukça zoruna gider ve biran evvel askeri birliğinde açılan "Ali mektebine" kaydını yaptırır.
KırkAdem asker arkadaşlarıyla bir cumartesi günü çarşı iznine çıkar. Kışlanın dışına a dım atınca üzerinden büyük bir yük kalkar. Kuş gibi hafifler. Arkadaşlarıyla çarşıda ge zip hoşça vakit geçirir. Çocuklar kadar şen ve özgürdür. KırkAdem cadde üzerinde bir büfe önünde gazeteleri görüp meraklanır. Daha gazete okuyacak seviyede olmasa da en azından güzel Türkçemizin yirmi dokuz harfini tanımaktadır. Şevkle gazetenin fiyatı nı sorar. Büfe sahibi;
"- Askerim, baktığın gazete 10 krş" diye cevap verir.
KırkAdem, asker arkadaşına bir sayfalık mektubu 25 krş. yazdırıp 15 krş. okuttuğu için çok şaşırır. Baktığı gazetenin tüm sahifelerinin elle yazılıp satıldığını sanarak;
"- Amca ben bir sayfa asker mektubun 25 krş.a yazdırıyorum. Sen, sayfalarca yazılı ve ayrıca üzerinde fotoğrafı olan bu gazeteyi 10 krş satıyorsun."
"-Emeğine yazık. Birileri kul hakkı yiyor. Allah taksiratını affetsin."
EYLÜL- 2019
Süleyman YILDIZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.