- 399 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kırım Sürgünü ve Yerli Stalinistlerin Hezeyanları
Bugün insanlık tarihinin en büyük trajedilerilerinden olan biri olan Kırım Sürgününün sene-i devriyesi… Türkiye’de milli, insani hasletlere sahip insanlarımız bugünü her yıl matemle anarlar fakat bunun yanında ne yazık ki “Kırım Türkleri vatanlarına ihanet etti.” “Nazilerle işbirliği yaptı” gibi ipe sapa gelmez iftiralarla bu soykırım girişimini meşru gören azımsanmayacak bir kesim var. Bunların en başta geleni yerli stalinistlerimiz… Bunlara göre Kırım Türkleri Nazilerle işbirliği yapmışlar yoldaş Stalin’de bu işbirlikçilere gereken dersi vermiş. Hatta bu hususta o kadar hızını alamayanlar var ki 1915’teki Ermeni tehciri ile özdeşleştirenler bile var. İşbirliği olarak kastettikleri şey ise Cengiz Dağcı merhumun romanlarında geçtiği gibi Nazilerin eline esir düşen Türk Kökenli askerlerin lejyonlar oluşturması bunun içinde de Kırımlıların olması…
İşbirliğinden bahsetmek için eşit veyahud birbirine yakın güçte olan iki tarafın olması gerekir. Oysa burada öyle bir hadise yok. Esir düşen askerler var. Nazilere zerre muhabbetleri de yok tek dertleri hayatta kalmak… Tıpkı Cengiz Dağcı’nın Yurdunu Kaybeden Adamda Sadık Turan’da olduğu gibi. Aklı başında herkes kabul eder ki Stalin’de onun zulüm rejimi de uğrunda ölünecek kadar değerli değil. Buna mukabil Sovyet saflarında savaşan ve ölen çok sayıda Kırım Türkü’de var. Hem Alman saflarında kurulan tek lejyon Türk lejyonları değildi ki… Ermeni, Gürcü, Rus ve Ukrayna lejyonları da vardı. Peki Kırım ve Ahıska Türkleri sürülürken bu halklar neden sürgüne tabii tutulmadı? Ya sayıları sürülemeyecek kadar çoktu ya da rejime tehdit olarak görülmüyordu.
Bütün bunları ele aldığımızda meselenin salt Nazilerle işbirliği sorunu olmadığı, Türkiye’den bağımsız değerlendiremeyeceğimiz kendiliğinden ortaya çıkar. Stalin gözünü Türkiye’ye dikmişti. Türkiye ile olası bir savaşında kendine engel teşkil edebilecek bir Müslüman Türk grubu istemiyordu. O halde Türkiye’nin çevresinin Türksüzleştirilmesi gerekiyordu. Hem stalinist güruha sormak gerekir. Sahi 1939’da Polonya’nın paylaşılması hususunda Almanlarla pakt imzalayıp Lehleri arkadan vuran kimdi?