Etkilendiğim O Şarkı // Elfida
O gün, annem, abim ve ben misafirlikte yatıya kalmıştık.
Sabah olduğunda ise abimle benim okula gitmem için, babam, halasının oğlu ile bizi almaya geldiler..
Arabanın sürücü koltuğunda babamın halasının oğlu, yan koltuğunda babam ve arkada ise annem, abim ve ben vardık.
Arabanın radyosunda hafiften bir şarkı çalıyordu ve kimse konuşmuyordu.
Bana da o çalan şarkıyı dinlemek kalıyordu.
Şarkı Hozan Beşir - Elfida imiş ve ben bu parçayı yıllar sonra bulmuştum.
Ama bu şarkı, o kadar içime dokunmuştu ki bitsin istememiştim ve bittiğinde radyoda başka başka şarkılar çalmaya devam etti ancak hiçbirisi bu şarkı gibi etki etmemişti bende.
Ve aradan yine biraz zaman geçince şarkının esas sahibi olan Haluk Levent’i bulmuştum internet aracılığıyla.
Daha sonra Haluk Levent’in parçalarını dinlemeye koyuldum ve hâlâ Elfida şarkısının gerçek hikâyesinden bihaberdim.
O zamana dek Hozan Beşir’in yorumu bana harikulâde geliyordu.
Sonra yine günün birinde aynı bu şarkıyı youtube üzerinden dinlediğim zaman, videonun altındaki yorumlara göz gezdirirken bir yorumda şarkının gerçek olan hikâyesini okumuştum.
Ve bu yorum acaba doğru mu diye internet üzerinden araştırma yaptığımda ise yine çok etkilenmiştim.
Şarkıda ismi geçen Elfida, yani gerçekte Beyzanur adında kansere yakalanmış bir kız çocuğu imiş.
Beyzanur aslında 1998 doğumlu ve kansere yenik düştüğünde 4 yaşındaymış yani 2002 yılında vefat etmiş.
Haluk Levent ve Emrah Aydoğdu ise bu parçayı beraber yazmışlar ama Beyzanur’un ölümünden sonra değil daha kendisi hastane odasında yatarken.
Hatta bu yazdığı şarkıyı Elfida’ya yani Beyzanur’a söylermiş ve o da dinlermiş Haluk Levent’i.
"Beni fark etme sakın" sözü geçer şarkıda, esasında "Beni terk etme sakın" imiş.
ama Haluk Levent ise bu "terk etme"sözünü Beyzanur kendisine anlar diyerek "fark etme" diye çevirmiş bunu da kendi ağzından duymuştum bir röportajı sırasında.
ve ilginç olan bir şey daha olmuş bu hikâye ile ilgili.
Haluk Levent, Beyzanur’un annesine ve babasına bir kız çocuk daha yapın demiş ve aradan bir yıl geçtikten sonra o ailenin bir kız çocuğu daha olmuş.
Bu sefer o kız çocuğun adını Elfida koymuşlar ve o çocuk hâlâ yaşamını devam ettiriyor..
ve benim en çok etkilenme sebebim ise o gün o arabanın içinde babamın yüzünü son kez görmemdi.
o güne dair bir bu şarkıyı hiç unutmuyorum bir de babamın yüzünü..
Hozan Beşir yorumu :
www.youtube.com/watch?v=SQoXGfFn85M
Haluk Levent’in yorumu :
www.youtube.com/watch?v=lWlsGAoPi2o
ve kaynak :
www.haberler.com/buket-aydin-haluk-levent-in-elfida-sarkisinin-12185810-haberi/
Efendim S E V G İ L E R
YORUMLAR
Elfida sarkisi benide cok huzunlendirir içim ulperir dinlerken bana hep ölümü hatırlatır sanırım sizede başınız sağolsun
Güzel ve cesur bir anlatım di
Acemist
ALLAH razı olsun, yorum için ayrıca teşekkür ederim
Acemist
Yorumunuza teşekkür ediyorum, ALLAH razı olsun efendim
sevgiyle
bilgi sahibi olduk
hem de hüzünlenerek....
mekanı cennet olsun Babanızın
ışıklar içinde uyusun....
elfida şarkısını sevmiyorum diyenin olacağını sanmıyorum... güzel şarkı
Acemist
ALLAH razı olsun.
Yorumunuza ayrıca teşekkür ediyorum efendim
Yaşanmışlıklar okuduğumuz bir hikayeyi dinlediğimiz bir şarkıyı daha ölümsüz yapıyor ve değeri daha da artıyor.
Babanız Allah rahmet etsin. Başınız sağolsun.
Saygılarımla...
Acemist
ALLAH razı olsun
Yorum için teşekkür ediyorum efendim
Acemist
Yorumunuza teşekkür ediyorum efendim.