- 418 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Meryem
"Mükemmel yoktur... Ne bir insanın yüzünde,ne bir kurdun gözlerinde,ne bir kuşun ötüşünde,ne de bir öpücüğün verdiği umutta! Bazılarının yüzlerinde tanrıyı gördüğünü sansan da mükemmel yoktur. Bu,aç veya tok olduğu fark etmeyen bir kurdun,kuzu sürüsünü,onu koruyan bir köpek olmadığı halde bırakıp gitmesine eşittir. Hiçbir kurt bunu yapmaz çünkü açlık mükemmeli canavara dönüştürür. Hiçbir kurt karnından tüm bedenine bir dini ayin şarkısı gibi yayılan,onu dizlerinin üstüne çöktüren acının sebebini sorgulayamaz ve onu azaltamaz,dolunaya lanetler yağdırıp-içindeki yaratığı susturamaz! Dolunay,ruh,benlik hep parçalanır çünkü hiçbir şey her zaman her yerde her koşulda bir bütün olarak kalamaz...Acı ve neşe çok kısa bir süre bir arada kalır,insanlar ağlarken ve acıdan kıvranırken içlerine aynı anda neşeyi de sığdıramayacak kadar küçüktürler. Çok azı gülen çenelerinin üzerindeki gözlerine iki okyanusu dolduracak kadar acıyı sığdırabilir ve aynı anda hem ağlayıp hem gülebilir... Bu neredeyse benliğinde başka mevcudiyetler de bulunduran ruhların kadir olduğu bir kabiliyettir. Mükemmel,en çok mutlu olunan veya en çok acı duyulan anda zihnin yarattığı dünyada var olur. Mutluluk yayıldığı kadar mükemmeldir ve acı,ürün verdiği kadar tatlıdır. Zıtlıklar karşılaştırmaları doğurur. Bu yüzden siyahın yapbozu olamaz,ya da beyazın! Çünkü tüm acılar bir arada kalamaz ve beyaz her zaman beyaz kalamaz. Bunun için ya doğuştan itibaren katil olmak gerekir ya da asla İsa’ya hamile kalmamış Meryem olmak gerekir... Her bir siyahın bir başka beyaz parçaya ihtiyacı vardır. Gri parçalar tanrının lütfudur... Söylesene tüm gri parçalar beyaza dönerse Meryem’in sesini duyar mıyım? Ya da hepsi siyah olursa hayatım için kaçmam mı gerekir? Ama ayıramıyorum,çünkü hep birlikteler,bu yüzdendir ki mükemmel yok! Her şey bir şeyleri öldürüyor,tıpkı İsa’nın Meryem’in bakireliğini öldürmesi gibi ,peki bu İsa’yı kötü yapar mı? İyiyi,kötüyü,siyahı,beyazı,kuzuyu ve kurdu neden bir arada tuttuğumu açıklar mı? Zıtlıklar hem neşenin sembolü hem de mükemmelin olmayışının kanıtıdır..."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.