- 373 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yerli Malı
Çocukluğumuzda okullarda "yerli malı haftası" kutladığımızı hatırlıyoruzdur. Gerçi şimdi kutlama yerine ’etkinlik yaptık’ ’farkındalık yarattık’ diyoruz. Kutlamalarda sloganlar öne çıkıyordu:
"Yerli malı Türkün malı, her Türk onu kullanmalı!" Kaç tane Türk markası vardı?İşin orasını soran yoktu.
Uzun süre direndikten sonra akıllı telefon almaya karar verdim. Yerli olması şarttı.Manisada fabrikası olan bir markanın ürününü tereddüt etmeden aldım. Sanki İnternete girmek biraz fazla zaman alıyordu. Onun dışında diğer markalarla kıyaslayanlar "Bu telefon alınır mı?" demeye başladılar. Fakat yerli malı kullanmayalım mı? Neyse uzatmayayım. İnsanlar internet sitelerinde her markanın özelliklerini kolayca öğreniyor. Yorum yazanları okuyor. Ne alacaksa almaya öyle karar veriyorlar. Her gören arkadaş bizim telefonu beğenmiyor. Nihayet bir yıl sonra arızalandı. Servise gittim. Ekran kartı yanmış. Garanti kapsamı dışında sayıldığından ücretli olarak kullanılır duruma getirildi. Garanti tarihi de yenilenmişti. Bir süre sonra yine arızalandı. Servis görevlisi, garanti süremin 6 gün önce dolduğunu söyledi. İkide bir arızalandığı için tekrar ücret vermektense başka marka alacağımı söyledim. Onun tavsiyesiyle yine de kargoya verdik, belki 6 gün gecikmeye rağmen ücret almayabilirlermiş.Ama öyle olmadı. Sonra bir arkadaşın tavsiyesi doğrultusunda başka marka bir telefon aldım. Meğer benim pek ilgim olmadığından bilememişim. Bu yenisinin hızına, özelliklerine bakılırsa fiyatı önce kullandığım telefondan beş altı kat fazla olmalı diye düşündüm. Artık ben de herkes gibi her şeyini araştırdıktan sonra ne alacaksa alacaktım.
Seyit Ramazan Özer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.