Çekirge 1
Aman Tanrım, çekirge nerden çıktın olum sen. Ulan ben sana ne dim şimdi. Bir not bile bırakmamışsın giderken zibidi..
Yav usta sorma, haber geldi.. Acil gelmen gerekiyor dediler. Kimden geldi haber, benden izinsiz sen kimlerle görüştün, neden benim haberim yoktu. Usta sen başka havalardaydın o ara.. Eee kim çağırdı, kimlerle düşüp kalkmaya başladın, seni gidi soytarı seni, anlat bakam..Hopp usta yavaş gel, ben eski çekirge değilim haberin olsun… Ulan bir de karşılık veriyor köftehora bak sen, niye geldin o zaman buraya..
Şey usta havalar acayip bunaltıyor, burası serindi.. Ehh sen de misafir kovmazsın..Su çeşmeden, ekmek dolaptan, ne ararsam vardı.. Bizim mağaralardan çok çok iyi. Hem senin muhabbetini de özlemedim desen yalan olur.. cır cır cır kafam şişti aslında onların yanında. Kim onlar. Okumadın mı usta haberleri, Afrikadan Arabistandan İrandan Hindistana kadar hatta bir ara İzmir’e bile uğradık yani..
Ee bacağının birine ne oldu, sorma ustam, ayı kapanına yakalandım yakalanacaktım lakin ucuz kurtulduk, gidiyordu yani niyazi… Biraz kaptırdık ama ziyani yok, topal çekirge desen de olur bundan kelli.
Niye bıraktın o zaman sürünü devam etseydin gezmeye tozmaya.. Yok be usta, birbirlerine düştüler, yarın bir gün insanlar da birbirini yemeye başlar mı bilmem ama bizimkiler zombi çekirgeye döndü bir ara… Ben de sıvıştım, kaldırmadı içim.
Çekirgenin biri kardeşine kumpas kurdu üç beş çekirge üşüştüler başına, bir diğeri çocuklarını yedi. Yani ne dim.. Zaten sinyalle genel çağrı yapmışlar, devrelerim yanacaktı g5 mi, s5 mi hani yeni moda iletişim var ya ondan. Baktım sen de fazla cigara içmeye başladıydın zaten benim ciğerler küçük, biraz hava alam dedim, hem bir tatil gibi olurdu ama düşündüğüm gibi olmasa da iyi turladım yani... Sen de ciğer var mıydı trake mrake olmasın, Ne bilem usta, ne varsa kullanıyoruz işte..
Ee nasıldı gezi, kimleri gördün anlat bakem..
Usta en merak ettiğim Orta Anadolu olmalı biri vardı dağ bayır çekirge arıyordu, kaplumbağalara falan çekirge soruyordu. Bir selam vereydin, verdim, duymadı, ara sıra can canan bazı kelimeler dökülüyordu sanki dudaklarından da, fazla eğlenmedim, vaktim de azdı. İzmir’e geçerken de gördüm onu…
Arabistan İran bizim ülkemize de uğramışsınız bir ara, doğru ya izmir’e geçmişsiniz zaten, ne istiyorsunuz siz insanların tarlasından yemişinden buğdayından arpasından ya hu.. Öyle deme usta.. Göklerden gelen bir emir varmış öyle dedi çekirge konseyi. Oğlum sizi de kandırmışlar ne haberi ne göğü ne yeri.. Kılıf bulmak için çekirgelerin ele başları atarlar tutarlar, asırlardır öyle yapmışlar bize..Yeni uyanıyoruz yavaş yavaş..
Hindistanda havalar nasıl, çok kalabalık diyorlarmış, Çine geçmediniz sanırım, korona morona getirmedin değil mi , dezenfekte olmadıysan doğru banyoya hadi, nereden girdiysen eve de geçtiğin yerlere 80 derecelik mi yüzde 80 mi neyse kolonya dökeyim söyle..
Usta sen de amma korkuyorsun ha ölümden? Korkmak değil benim ki ya hu, tabii seni ses geçirmez kutuya kapattığım için temizlik, dezenfekte konularında neler çektiğimi bilmezsin… , artık iyice abarttık..Yani ne olur gelse bulsa corona beni, lan çekilir mi bu hayat.. Yok illahi temizlik, Bir ara haber çıktı sigara coronaya karşı iyi geliyormuş, geri püskürtüyormuş diye de, okuttum, inanmadı, ben de inanmadıydım da bir şansımı denedim, olmadı işte..
Sen anlatmaya devam et… Arabistan da yiyecek ne buldunuz ki, çöl değil mi her yer, taş kaya…Petrol yiyecek haliniz yok ya…
Usta uzun hikaye, biraz dinleneyim, haberler çok, benim kutu nerde serin serin uyumayı özledim.. İki kola kapağı da su koyarsan kutuya..
Ne demek efendi hazretleri, buyurun siz dinlenmeye.. Zaten bir hafta çıkmayacaksın kutudan ses mes çıkarma ha..
(İç Ses) Lakin döndüğü iyi oldu be....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.