- 483 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Her Şeyin Hayırlısı
Rabbimizin buyurduğu gibi: “Olur ki, bir şey sizin için hayırlı iken, siz onu hoş görmezsiniz. Yine olur ki, bir şey sizin için kötü iken, siz onu seversiniz. Allah bilir, siz bilmezsiniz.”
| Bakara, 216
Lehimize olduğunu düşündüğümüz bir durum da aleyhimize olabilir. Hayır ve şerrin Allah’tan olduğunu biliriz. Bizler hayırlı gördüğümüze yönelip çaba sarf ederiz, sonucu Allah’tan bekleriz ve sadece O’na güveniriz.
Beklediğimizi Allah’tan beklersek hüsrana uğramayız. Olmuş olan en hayırlı olandır. Elhamdülillâh 🌿.
YORUMLAR
Ayeti kerimede de buyrulduğu üzere, bir işin neticesinin ne olacağını bütünüyle öngörmek mümkün değil. Bu mümkün olmadığı gibi hayır şeklinde tecelli eden bir neticenin, uzun vadede bir şerre gebe olup olmadığını da bilemeyiz.
Hiçbir şeyi haddinden fazla zorlama lüksümüz yok. Aksi takdirde hayır ya da şer olduğuna inandığımız şeyleri gerçekleştirmek ya da önlemek adına gayri ahlaki ve illegal yollara sapmak durumunda kalıyoruz. Burdan bakınca tevekkülün önemi daha bir belirgenleşiyor.
Olduğu gibi kabul edemediği herşey düşmandır insana. Kendini, insanı, hayatı ve eşyayı olduğu gibi kabul edemeyen kişi; bunlarda aradığını bulamadığında ve beklentileri karşılanmadığında hüsrana uğrayacaktır. Zira böyle bir çaba içerisine giren kişi, Allah'ın var ettiği gerçekliği kabul etmeyip kendine göre bir gerçeklik oluşturma çabası içine giren kişidir. Bir bakıma kendince hayır ya da şer zannettiğini Allah'a dayatma halidir bu. Allah bu durumdan muhafaza eylesin bizleri.
Saygılarımla.