Şair ve Şiir
Şair ve Şiir
Her şairin topluma mal olmuş bazı eserleri vardır. Bu eserler bir daha yazılamazlar. Şairlerimizin yaşadıkları sevinçler, üzüntüler, coşkular, hüzünlü anılar, çektikleri acılar, aşkları, topraklarına olan sevdaları, sıla özlemleri ve buna benzer yaşadıkları duygu yoğunlukları; onları topluma mal olan eserler ortaya koymaya yöneltmiştir.
Şiir, kimi zaman bizi hüzünlendiren, kimi zaman sevindiren, bizi sımsıkı hayata bağlayan, ekmek, su, hava gibi bir yaşam kaynağı, ruhun vazgeçilmez manevi bir gıdasıdır. Şiirsiz bir hayat, çölde susuz kalmış bir çiçek ya da ağaç gibidir. Çiçekler ve ağaçlar suya kavuşunca hayat bulur, sevginize karşılık verir. Şiirler de çiçeklere hayat veren su gibi insanların hayatına bir renk getirir.
Her şiirin bir kahramanı, yaşanmış bir hikayesi ve o hikayeyi yazdıran bir ilham kaynağı vardır. Bu içten gelen duyguların, sözcüklere dönüşüp dışa vurmasıdır. Şiir yazmak için sadece emek yetmez, hem hassas ve duygulu sözler, hem de koca bir yürek gerekir. Türk edebiyat tarihinde, tarihe damga vurmuş, sayısız örnekleri olan pek çok seçkin şairimiz ve unutulmaz eserleri vardır. Bu güzel duyguları bizlerle paylaşan tüm şairlerimizi burada minnetle anmak istiyorum. Ne şiirsiz, ne de sevgisiz kalın. Her zaman güzellikler içinde kalın...
Mustafa Kaynak, 10 Haziran 2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.