- 759 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
MEHMET BABA VE KIŞ
Bugün Doğu Anadolu Bölgesi’yle ilgili bir hatıramı yazmaya çalışacağım.
Doğu Anadolu Bölgesi, Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinden biridir.
Bölgeye bu ad, Anadolu topraklarının doğusunda yer alması nedeniyle Birinci Coğrafya Kongresi tarafından 1941 yılında verilmiştir.
Yedi coğrafi bölgemiz arasında yüz ölçümünün büyüklüğü bakımından 1. sırada yer alır. Kuzey-güney yönünde en geniş alan kaplayan bölgemizdir (enlem farkı en fazla).
Bölge ile ilgili ilk aklımıza gelen, bölgenin yüksek ve dağlık olmasıdır.
Bölgenin ortalama yükseltisi 2000 - 2200 m arasındadır. Ortalama yükseltisi en fazla olan bölgemizdir. "Türkiye’nin çatısı" olarak isimlendirilir.
Bölgenin yüksek ve dağlık olması, yaz aylarının kısa ve serin, kış aylarının soğuk ve uzun olmasına neden olmuştur. Kışın yağışlar kar şeklindedir ve çokça don olayı görülür. Alçak alanlarda yazlar biraz sıcaktır.
Bölgeyle ilgili bu bilgilerden sonra, bölgede yer alan illeri pratik olarak öğrencilerime nasıl öğretebileceğim üzerinde düşünürken aşağıdaki şifreleme metodunu buldum.
Tahtaya "MEHMET BABA VE KIŞ" yazdım.
Bunun Doğu Anadolu Bölgemizin illeriyle ilgili bir şifre olduğunu söyledim.
’MEHMET BABA VE KIŞ’ şifresindeki her harfin bir ilimizin isminin baş harfini sembolize ettiğini söyleyerek aşağıdaki şekilde tahtaya yazdım. Çocukların ilgisini çekti.
Diğer bölgelerimizin illerinin, ürünlerinin de şifrelenebileceğini ve bu konuda çalışmalar yapmalarını söyledim ve bir sonraki hafta hem çocuklardan çok güzel çalışmalar, hem de velilerden çok büyük destekler gördüm.
Destek ve övgülerden sonra şifreleme çalışmalarına devam ettim.
Gelecek yazılarımda diğer çalışlarımdan da bahsedeceğim.
Buluş ve telif hakkı bana aittir.
Bazı yerel gazete, dergi ve İnternet sitelerinde tarafımdan yayınlanmıştır.
İsim belirtilerek yayınlanabilir.
Saygı ile...
***
M....... Malatya
E....... Elazığ
H....... Hakkari
M.......Muş
E....... Erzurum
T ...... Tunceli
***
B....... Bingöl
A....... Ağrı
B....... Bitlis
A ...... Ardahan
***
V....... Van
E....... Erzincan
***
K....... Kars
I........ Iğdır
Ş ...... Şırnak
***
Öğretmen, öğrenci ve velilerimizin yararlanabileceği umuduyla....
Ömürlü Aksoy, Aydın/Didim
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.